printlogo


کد خبر: 158577تاریخ: 1395/3/17 00:00
اخبار

سهامداران بازار سرمایه ایران بیش از یک دهم جمعیت کشور شدند
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از حضور بیش از 8/8 میلیون سهامدار داخلی در بازار سرمایه خبر داد. به گزارش بانک مردم، دکتر محمدرضا محسنی گفت: سهامدارانی از ۳۰ کشور در بازار سرمایه ایران حضور دارند و کمترین ریسک سرمایه‌گذاری را در منطقه داریم و قرار است نخستین بار اوراق رهنی بانک مسکن به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان در بورس تهران پذیره‌نویسی شود. محسنی افزود: سهامداران بازار سرمایه ایران ۸ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۸۷۹ کد معاملاتی دارند که
۳۶ هزار و ۹۸۴ کد معاملاتی مربوط به سهامداران حقوقی بازار است. از مجموع کد‌های معاملاتی ۴ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر مرد و 4 میلیون و ۸۸ هزار نفر هم زن هستند.  

پشت پرده مجوز افزایش قیمت خودرو
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: شورای رقابت به‌رغم رکود بازار خودرو مجوز افزایش قیمت محصولات 2 خودروساز بزرگ را صادر کرد تا مصرف‌کنندگان را تحریک به خرید این محصولات کند. علی خاکساری اظهار کرد: تمام جریان صدور مجوز افزایش قیمت خودرو نوعی بازی و هماهنگی بین شورای رقابت و خودروسازان داخلی بوده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل رکود بازار مشتری چندانی برای محصولات ایران‌خودرو و سایپا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی این 2 خودروساز درخواست افزایش قیمت محصولات‌شان را به شورای رقابت ارسال و این موضوع را رسانه‌ای کردند تا با فرستادن پیام گرانی به بازار، مصرف‌کنندگان را تحریک به خرید کنند. عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: ‌متاسفانه شورای رقابت به جای مقابله با انحصار این 2 شرکت عملا به بخشی از روند فضاسازی این شرکت‌ها تبدیل شده و صدور مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی این شورا نیز نوعی عملیات روانی برای فریب افکار عمومی و تحریک آنها به خرید بوده است. خاکساری تصریح کرد: با این حال مصرف‌کنندگان آگاه شده‌اند و دیگر فریب چنین بازی‌ها و فضاسازی‌هایی را نمی‌خورند.
 


Page Generated in 0/0048 sec