printlogo


کد خبر: 158584تاریخ: 1395/3/18 00:00
اخبار

آغاز اسقاط هواپیماهای فرسوده ایران‌
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه ایرلاین‌ها پس از دستور شرکت فرودگاه‌‌ها در حال اسقاط تدریجی هواپیماهای فرسوده و خروج آنها از فرودگاه‌ها هستند، گفت: اسقاط هواپیما هزینه‌بر است بنابراین ایرلاین‌ها تلاش می‌کنند با کمترین هزینه آنها را از فرودگاه‌ها خارج کنند و ظرفیت پارکینگ‌ها را افزایش دهند. مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با فارس، اضافه کرد: البته خروج هواپیماهای زمینگیر از فرودگاه‌ها، اقدامی تدریجی است و‌ یکباره امکانپذیر نیست. اسعدی‌سامانی ادامه داد: در گام اول، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌ اقدام به خروج هواپیماهای فرسوده‌ از فرودگاه‌ها ‌کرده است، دیگر ایرلاین‌‌ها نیز به تدریج در حال جمع‌آوری هواپیماهای فرسوده خود از فرودگاه‌‌های کشور هستند. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر غیر از 20 فروند توپولف زمینگیر، تعدادی هواپیمای بوئینگ 747، بوئینگ 727 و بوئینگ 737 و همچنین تعدادی فوکر 28 در فرودگاه‌ها وجود دارد که زمینگیر بوده و از رده خارج هستند و باید به تدریج اسقاط شده و فروخته شوند. به گفته وی، اگر بخش خصوصی این هواپیماهای اسقاطی را خریداری کند می‌تواند از آن استفاده‌های دیگر داشته باشد اما‌ هواپیماهایی که متعلق به ایران‌ایر است اموال دولتی بوده و اسقاط کردن آنها پروسه طولانی‌مدت دارد.


بازرسی از سایپا و ایران خودرو
رئیس سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید بازرسان این سازمان علاوه بر شرکت خودروسازی سایپا، بازرسی از ایران‌خودرو را نیز در دست دارند و هنوز تحقیقات و بازرسی‌ها درباره این 2 شرکت خودروسازی پایان نیافته است. به گزارش تسنیم، 12 اسفند سال 94 بود که سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد با استقرار تیمی از بازرسان این سازمان، نحوه فروش محصولات موضوع طرح ویژه دهه مبارک فجر و میزان ایفای تعهدات شرکت خودروسازی سایپا را به‌عنوان بازرسی فوق‌العاده مورد بررسی قرار می‌دهد. حسب دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و در حکمی از سوی نادر شکربیگی، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی، تیمی از بازرسان این سازمان مأموریت یافتند ضمن استقرار در شرکت گروه خودروسازی سایپا، نسبت به بررسی نحوه فروش محصولات موضوع طرح فروش ویژه دهه مبارک فجر و میزان ایفای تعهدات اقدام کرده و با استماع نظرات مسؤولان مربوط و بررسی اسناد و مدارک لازم گزارشی از این موضوع تهیه کنند. حالا که نزدیک به 3 ماه از این مساله می‌گذرد، ناصر سراج در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت بررسی‌های انجام‌شده از شرکت خودروسازی سایپا اظهار داشت: بازرسان سازمان بازرسی مشغول هستند و یک سری اقدامات اولیه نیز انجام دادند اما هنوز پایان نیافته است. به‌گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور، بازرسان این سازمان علاوه بر سایپا، بازرسی از ایران‌خودرو را نیز در دست دارند. وی در پاسخ به اینکه ورود سازمان بازرسی به موضوع حقوق‌های میلیونی مدیران برخی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به کجا رسیده است، تصریح کرد: در حال بررسی این موضوع هستیم و در این باره به همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ورود کردیم.


کاهش  ارز مبادله‌ای واردات
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ارز مبادله‌ای اختصاص یافته به واردات از 5/14 میلیارد به 5/11 میلیارد دلار در یک سال گذشته کاهش یافته است، اعلام کرد: برای رونق صادرات غیرنفتی چاره‌ای جز حرکت به سمت نرخ واقعی ارز نیست. ولی‌الله افخمی‌‌راد اظهار داشت: در
2 سال گذشته شاهد ثبات ارز در بازار بودیم و این موضوع سبب می‌شود صادرات برای صادرکنندگان به اندازه فروش محصولات صادراتی در داخل صرفه نداشته باشد و از این رو تمایلی به افزایش صادرات نداشته باشند. وی ادامه داد: نمی‌توان انتظار داشت صادرات غیرنفتی را بتوانیم ارتقا دهیم اما همزمان نرخ ارز را هم ثابت نگاه داریم. وی درباره سیاست‌های حمایتی دولت از صادرات غیرنفتی گفت: قرار است با اختصاص اعتباری حدود 2 هزار میلیارد تومان، تسهیلات 16 درصدی در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.


Page Generated in 0/0057 sec