printlogo


کد خبر: 158591تاریخ: 1395/3/18 00:00
دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد
هشدار درباره ایجاد مراکز جرم در محل کسب
جعفری دولت‌آبادی: آمادگی دادستانی و پلیس برای برخورد با روزه‌خواری در ملأ عام

گروه اجتماعی: دادستان عمومی و انقلاب تهران در نشستی با سرپرستان دادسراها و قضات ناظر دادسرای عمومی و انقلاب تهران جزئیات اقدام دادسراها را در زمینه مقابله با فساد فرهنگی تشریح کرد. به گزارش «وطن امروز» عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران طی نشستی که با سرپرستان دادسراها، مدیران دوایر نظارت زندان‌های استان تهران و قضات ناظر دادسرای عمومی و انقلاب تهران برگزار شد، به بررسی مشکلات زندان‌ها پرداخت و توصیه‌هایی ارائه کرد. جعفری‌دولت‌آبادی با اشاره به اخبـاری که طـی یکی، دو هفته گذشته پیرامون فساد فرهنگی، برگزاری میهمانی‌های مختلط و مجالس لهو و لعب در مطبوعات و فضای مجازی منتشر شد، اظهار داشت: مقابله با فساد فرهنگی مؤید شیوع فساد در جامعه نیست، بلکه از فعال بودن پلیس و دادستان‌ها در مبارزه با این نوع فساد حکایت دارد.
هشدار به صاحبان اماکن عمومی
وی اتفاقی را که روز پنجشنبه‌ گذشته در یکی از رستوران‌های تهران در منطقه‌ فرحزاد رخ داد از همین نوع دانست و افزود: صاحبان اماکن عمومی حق ندارند محل کار خود را به مرکز ارتکاب جرم تبدیل و عموم را به اقدامات خلاف عفت و افعال حرام تشویق کنند و اقدام دادسرا و پلیس نسبت به این رستوران، هشداری به صاحبان اینگونه مراکز و اماکن است. دادستان عمومی و انقلاب تهران با اعلام اینکه در رستوران‌ها و سایر اماکن عمومی به هیچ‌وجه نباید بر اقدامات نظارتی پلیس و دادستان بسته باشد، گفت: پلیس در همه‌ ساعات شبانه‌روز حق بازرسی از این اماکن را دارد و دادستان در این راستا از اقدامات پلیس حمایت خواهد کرد. جعفری‌دولت‌آبادی با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، آمادگی دادستانی تهران و پلیس را در برخورد با روزه‌خواری در ملأ‌عام اعلام کرد.
آمار بالای زندانیان پایتخت
دادستان تهران یکی از مشکلات دادسرای تهران را بالا بودن تعداد زندانیان دانست و یادآور شد: درحال حاضر 25 هزار زندانی داریم و چنانچه برای هر هزار زندانی یک قاضی ناظر بر زندان نیاز باشد، به 25 دادیار ناظر نیاز داریم که چنین امکانی فراهم نیست. بر همین اساس سرپرستان نواحی باید در این کار مساعدت کنند و نظارت بر زندان‌ها در وضعیت فعلی، همکاری بیشتر دوایر نظارت و سرپرستان نواحی را می‌طلبد.
همچنین در ادامه این جلسه جعفری‌دولت‌آبادی خطاب به معاونان دادستان و سرپرستان دوایر نظارت درباره اهمیت آمار زندانیان و اشراف بر وضعیت زندانیان تأکید کرد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه سرپرستان نواحی دادسراها به کاهش آمار 25 هزار نفری زندانیان تهران به عنوان یک سیاست اظهار داشت: نداشتن اشراف سرپرستان نواحی بر تعداد و همچنین وضعیت زندانیان ناحیه‌ خود نقص مدیریتی است. دادستان تهران اشراف مدیران بر آمار زندانیان و وضعیت آنها را هنر مدیران دانست و بر ضرورت برنامه‌‌ریزی به منظور اجرایی شدن 2 سیاست دادسرا شامل اشراف بر وضعیت زندان و کاهش جمعیت زندانیان تأکید کرد.


Page Generated in 0/0055 sec