printlogo


کد خبر: 158593تاریخ: 1395/3/18 00:00
آوای شهر

افزایش میزان آلاینده‌های جوی
هوای پایتخت همچنان ناسالم است
روز گذشته کیفیت هوای تهران برای دومین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. به گزارش «وطن امروز» براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، میزان غلظت آلاینده‌ها در هوای شهر تهران طی روز دوشنبه فراتر از حد مجاز اعلام شد و بر این اساس هوای تهران برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفته است. براساس این گزارش، میزان غلظت آلاینده‌های با قطر کمتر از 5/2 میکرون روی عدد 118 قرار گرفت که نشان‌دهنده شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کردستان درشرایط بسیارناسالم
این در حالی است که ورود گردوخاک عربی به استان کردستان کیفیت هوای این استان را به وضعیت بسیار ناسالم رساند. ماهان رحیمی، رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره حفاظت از محیط‌زیست کردستان عنوان کرد: گرد و خاک عربی کل استان را فراگرفته و می‌توان وضعیت بسیار ناسالم که توسط ایستگاه‌های مستقر در سنندج و سقز گزارش شده را به کل استان تعمیم داد.

بازداشت پیمانکار
حادثه پارک کوهسار
پیمانکار پارک کوهسار در جریان رسیدگی به پرونده مرگ دختر 5 ساله در آبنمای این پارک با دستور بازپرس جنایی بازداشت شد.
به گزارش میزان، چهارم خرداد امسال زن جوانی در پارک کوهسار به دنبال دختر 5 ساله‌اش بود که متوجه شد دختربچه  به دلیل سقوط در آبنمای پارک فوت کرده است. همزمان با شکایت خانواده این دختربچه 5 ساله شهردار منطقه 15 به دادسرا احضار شد و عنوان کرد: پارک در اختیار پیمانکار بوده و شهرداری پیش از این نسبت به قرار دادن دریچه روی خروجی آبنما تذکر داده است. سرانجام در جریان رسیدگی به این پرونده روز گذشته مدیر شرکت پیمانکار در شعبه ششم دادسرای امور جنایی حاضر و به سوالات بازپرس پرونده درباره قصور شرکت پاسخ داد. محسن مدیرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پس از اظهارات پیمانکار، وی را به دلیل قصور در مرگ دختر 5 ساله با قرار وثیقه 2 میلیارد ریالی بازداشت کرد.

اجلاس جهانی شهرداران 2016 در تهران
نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016 با  ابتکار شورایعالی استان‌ها، حمایت و همکاری شورای اسلامی و شهرداری تهران،30 و 31 تیرماه  در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود. به گزارش«وطن‌امروز» مهدی چمران، رئیس شورایعالی استان‌ها در این باره اظهارداشت: نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016 با هدف آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی جهان در عرصه مدیریت شهری، با حضور قریب به هزارو600 نفر از مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهرهای سراسر کشور و شهرداران داخلی و خارجی و اساتید برجسته ملی و بین‌المللی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

اجرای برنامه‌های «فصل وصل»
در پایتخت
ماه مبارک رمضان امسال با عنوان «فصل وصل» در شهرداری نامگذاری شده و در این ماه چهره تهران قرآنی خواهد شد. به گزارش تهران سما، حجت‌الاسلام میثم امرودی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به نمایشگاه بزرگ فرهنگ قرآنی شمیم وحی بیان داشت: ٤٧ اثر هنری، ١٦٤ عرشه پل، ٣٣ بیلبورد و ٨٠ پرتال شهری چهره تهران را قرآنی خواهد کرد. معاون شهردار تهران با اعلام اینکه موضوع آثار درباره سبک زندگی و آیات مرتبط با ماه رمضان است، خاطرنشان کرد: چهره شهر در ماه مبارک رمضان، در چند نوبت از جمله تولد امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امیرالمومنین(ع)، روز قدس و همچنین عید فطر تغییر می‌کند. معاون شهردار تهران افزود: در ایستگاه‌های مترو، اراضی عباس‌آباد و فروشگاه‌های شهروند برای افرادی که نمی‌توانند در زمان افطار در کنار خانواده باشند، افطاری مختصری در نظر گرفته شده است و همچنین در ایستگاه‌های مترو ٧٠٠ طلبه آقا و خانم حضور داشته که با مشاوره‌های خانوادگی، مذهبی و طب سنتی در خدمت شهروندان هستند.
 


Page Generated in 0/0058 sec