printlogo


کد خبر: 158594تاریخ: 1395/3/18 00:00
نبض جامعه

سخنگوی وزارت بهداشت:
دارو امسال گران می‌شود
سخنگوی وزارت بهداشت درباره افزایش تعرفه‌های درمانی و تغییر قیمت دارو توضیحاتی ارائه داد. به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره افزایش تعرفه‌های پزشکی اظهارداشت: موضوع تعرفه‌ها در کشور موضوع پیچیده و سابقه‌داری است و موضوع مهم و اساسی در این حوزه این است که هم باید قیمت واقعی باشد و هم اینکه به مردم با افزایش تعرفه‌ها فشار نیاید. وی با اعلام رشد 10 درصدی قیمت دارو در سال 95 افزود: رشد 10 درصدی تعرفه‌های پزشکی کافی نیست و پیشنهاد وزارت بهداشت رشد حداقل 15 درصدی تعرفه‌ها بوده است اما اکنون وزارت بهداشت مصوبه رشد 10 درصدی تعرفه‌ها را اجرا می‌کند. حریرچی درباره مقاومت بیمه‌ها در زمینه افزایش تعرفه‌ها تصریح کرد: در این زمینه بیمه‌ها مخالفت‌هایی داشتند البته درباره افزایش 10 درصدی تعرفه‌ها در شورایعالی بیمه به اتفاق آرا این تصمیم اتخاذ شد.

شکایت دانشجویان بورسیه از نماینده تهران
دبیر شورای هماهنگی دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه از شکایت دانشجویان بورسیه از محمود صادقی، منتخب مردم تهران به جرم نشر اکاذیب و تشویش افکار عمومی درباره بورسیه‌ دانشجویان خبر داد. بهزاد معین، دبیر شورای هماهنگی دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه با اعلام این خبر به فارس عنوان کرد: ساعات اولیه 16 خردادماه دانشجویان و دانش‌آموختگان بورسیه با حضور در دادستانی تهران شکایت خود را از محمود صادقی، منتخب مردم تهران در مجلس دهم به جرم نشر اکاذیب، تشویش افکار عمومی و تقابل صریح با سخنان رهبری ثبت کردند. دبیر شورای هماهنگی دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه خاطرنشان کرد: جای سوال است که با وجود گزارش کمیسیون اصل 90 و دیوان محاسبات در طول سال گذشته که به حمایت از تصمیم‌های قانونی شورای مرکزی بورس وقت پرداخته‌اند، شخصی که خود نیز مسؤولیت در وزارت علوم داشته، این گزارش‌های مهم و علنی را نادیده گرفته و عنوان کرده تمام بورسیه‌ها غیرقانونی بوده است.

افزایش 14 درصدی حقوق مستمری‌بگیران
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش 14 درصدی حقوق مستمری‌بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان این سازمان خبر داد. به گزارش ایسنا، ‌سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به جزئیات افزایش حقوق مستمری‌بگیران در سطوح گوناگون گفت: از سوی سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد شد افزایش مستمری‌ها امسال، 14 درصد باشد که در جلسه هیات وزیران با آن موافقت شد، بر این اساس هم برای حداقلی‌بگیران و هم سایر سطوح که 30 روز پرداخت حق بیمه دارند، افزایش 14 درصدی تصویب شد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره دیگر مصوبه هیات وزیران بیان داشت: علاوه بر حداقل مستمری، مزایایی شامل حق خواربار، مسکن، عائله‌مندی و حق سنوات منظور می‌شود که سرجمع دریافتی یک مستمری‌بگیر را به بیش از 900 هزار تومان می‌رساند.

کاهش ساعت طرح زوج و فرد در ماه رمضان
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات پلیس راهور برای تسهیل تردد روزه‌داران را تشریح کرد. به گزارش مهر، سردار سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان بیان داشت: معابر ترافیکی تهران با شروع ماه مبارک رمضان به لحاظ فیزیکی تغییرات ویژه‌ای خواهند داشت.  وی افزود: برای تسهیل در تردد روزه‌داران، ساعت طرح زوج و فرد 2 ساعت کاهش پیدا می‌کند و این طرح از ساعت ۶:۳۰ شروع شده و تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد داشت. فرمانده پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اعمال طرح ترافیک و طرح زوج و فرد همانند هم شده و از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۷ انجام می‌شود، بنابراین بازه زمانی ۱۷ به بعد فرصت مناسبی برای تردد شهروندان است. سردار حسینی  افزود: تمهیدات خاصی از سوی پلیس راهور پیش‌بینی شده و تا ساعت یک بامداد، معابر تحت پوشش پلیس راهور قرار خواهند گرفت.


Page Generated in 0/0055 sec