printlogo


کد خبر: 158597تاریخ: 1395/3/18 00:00
اخبار

«قصه‌های تبیان»  میراث سلحشور به نتیجه رسید
تولید مجموعه اپیزودیک «قصه‌های تبیان» براساس داستان‌های واقعی و موضوعات قرآنی به پایان رسید و احتمال دارد در ماه مبارک رمضان از شبکه ‌آی فیلم پخش شود.  به گزارش مهر، آرش زینال‌خیری، مدیرتولید مجموعه تلویزیونی «قصه‌های تبیان» گفت: ساخت مجموعه تلویزیونی «قصه‌های تبیان» توسط کارگردانان جوان به تهیه‌کنندگی زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور و مشاور کارگردانی جمال شورجه و مشاور فیلمنامه منصور براهنی جلوی دوربین رفت و احتمال دارد در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه‌ «آی‌فیلم» پخش شود.  وی افزود: حمایت از نیروهای جوان و انقلابی یکی از ویژگی‌های زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور بود که خوشبختانه این خصیصه در آقای شورجه هم وجود دارد و همین امر باعث شد حضور وی در کنار کارگردانان جوان در کیفیت و پیشبرد کارها تاثیر بسزایی داشته باشد.  زینال‌خیری با اشاره به اینکه مجموعه اپیزودیک «قصه‌های تبیان» در موسسه فرهنگی- هنری تبیان تولید شده است، بیان کرد: این مجموعه تلویزیونی به سفارش معاونت برون‌مرزی صداوسیما و سازمان بسیج مستضعفین در ۴۵ اپیزود با مضامین مختلف تصویربرداری شد.  نکته قابل توجه این اثر فیلمنامه آن است که همه داستان‌ها و روایاتش براساس اتفاقات و داستان‌های واقعی به نگارش درآمده است.

«برادرم خسرو»   در اکران دوم عید فطر
عوامل فیلم «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری در تدارک اکران عمومی این فیلم در تابستان امسال هستند. پخش فیلم سینمایی «برادرم خسرو» اولین ساخته بلند سینمایی احسان بیگلری به تهیه‌کنندگی سعید ملکان برعهده فیلمیران است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است این فیلم در اکران دوم عید فطر روی پرده برود.  «برادرم خسرو» در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش جلوه‌گاه شرق جشنواره جهانی فجر به نمایش درآمد که با استقبال میهمانان خارجی روبه‌رو شد. این فیلم در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر هم نامزد سیمرغ بهترین کارگردانی از بخش نگاه نو شد.  در فیلم «برادرم خسرو» شهاب حسینی، بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم کن که این روزها با دریافت این جایزه یکی از بزرگ‌ترین افتخارات سینمای ایران را رقم زده است، به ایفای نقش می‌پردازد. در خلاصه داستان «برادرم خسرو» آمده است: خسرو که مبتلا به اختلال دوقطبی است باید مدتی را در خانه برادر بزرگ‌تر خود سپری کند. در این فیلم ناصر هاشمی، شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، تژاو یونس‌پور، جواد یحیوی و بیتا فرهی به ایفای نقش می‌پردازند.

لاله اسکندری: تلویزیون دیگر سریال به یاد ماندنی ندارد
لاله اسکندری درباره‌ پیشنهادش به رئیس جدید صداوسیما و اینکه به‌عنوان یک هنرمند چه مطالبه‌ای از رئیس جدید دارد؟ گفت: هر فردی از زاویه شخصی خودش می‌تواند معضلات تلویزیون را بررسی کند؛ من هم به‌عنوان یک بازیگر بیشتر از زاویه فیلم و سریال می‌توانم نسبت به رسانه ملی‌ام انتقاد داشته باشم. به گزارش ایسنا‌، این بازیگر تصریح کرد: مشکلی که در چند سال گذشته بشدت تلویزیون با آن مواجه شد، پایین آمدن حجم تولیدات فیلم و سریالش بود و طبعا کیفیت کارها هم دیگر مثل گذشته نبود به طوری که می‌توان گفت از سال گذشته حداقل سه، چهار برابر ساخت سریال‌هایمان در تلویزیون کاهش پیدا کرد و این اتفاق خوبی نیست. اسکندری به دوری هنرمندان از تلویزیون اشاره و در این زمینه بیان کرد: به نظرم چنین معضلاتی دامن خیلی‌ها را می‌گیرد. عده‌ای از هنرمندان مثل ما با هر شرایط سختی می‌ایستند و تحمل می‌کنند اما عده دیگری ترجیح می‌دهند جذب شبکه‌های دیگر شوند. در این زمینه بزرگ‌ترین معضل، بحث مالی است که اگر حل شود این اتفاقات هم نمی‌افتد؛ به‌عنوان مثال اخیرا که بازپخش سریال «در چشم باد» را که خودم هم در آن ایفای نقش داشتم، تماشا می‌کردم با خودم می‌گفتم چرا برای تلویزیون این اتفاق افتاد؟ آن موقع‌ها سریال‌های خوبی مثل «مختارنامه»،‌ «در چشم باد»، «خاک سرخ» و... ساخته می‌شد اما تلویزیون دیگر سریال به یاد ماندنی ندارد.
 


Page Generated in 0/0053 sec