printlogo


کد خبر: 158599تاریخ: 1395/3/18 00:00
رویدادها

رونمایی از یادبود سردار سامرا درگلزار شهدای تهران
سنگ مزار یادبود سردار شهید حاج حمید تقوی‌فر در قطعه ۲۹ گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) تهران رونمایی شد. به گزارش تسنیم، در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) سنگ مزار یادبود سردار شهید حمید تقوی‌فر در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران رونمایی شد. این مراسم روز یکشنبه 16 خردادماه ساعت 18:30 با حضور جمعی از همرزمان این فرمانده شهید، مسؤولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده او برگزار شد. سردار شهید حمید تقوی‌فر در سال 1337 در اهواز به دنیا آمد و در مدارس ابتدایی و راهنمایی منطقه محروم کوت عبدالله درس خواند. برای ادامه تحصیل به دبیرستان سعدی اهواز رفت، در آنجا بود که با آشنایی با مبارزان انقلابی به فعالیت‌های سیاسی همراه شهید اسماعیل دقایقی، محسن رضایی و علی شمخانی در گروه منصورون پرداخت. در‌‌‌ همان روز نخست جنگ تحمیلی به‌عنوان داوطلب اعزام شد و در 8 سال دفاع‌مقدس حضور فعالی داشت.  شهید تقوی‌فر چون فرزند بزرگ خانواده بود با پدرش ارتباط بسیار صمیمی و خوبی داشت. با توجه به اینکه خانواده 9 نفری بودند اما توانست پدرش را جهت حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تشویق کند. پدر ایشان «سیدنصرالله تقوی‌فر» و برادرش «سیدخسرو تقوی‌فر» در عملیات‌های خیبر و والفجر 8 به شهادت رسیدند. شهید تقوی‌فر از فرماندهان قرارگاه رمضان در دوران دفاع‌مقدس نیز بود. او همچنین از مستشاران نظامی ایران در شهر سامرای عراق بود که سال93  به‌دست تک‌تیراندازان داعشی به شهادت رسید.

تکمیل سه‌گانه کارگردان ایستاده در غبار با شهید «محمد بروجردی»
کارگردان «ایستاده در غبار» گفت: دوست دارم درباره «محمد بروجردی» فیلم بسازم که می‌خواهم سه‌گانه را با آن تکمیل کنم. به گزارش تسنیم، نشست خبری فیلم «ایستاده در غبار» با حضور محمدحسین مهدویان کارگردان،حبیب والی نژاد تهیه‌کننده، هادی حجازی‌فر بازیگر و محمدرضا شجاعی طراح صحنه و لباس در موسسه فرهنگی- هنری اوج برگزار شد. حبیب والی‌نژاد، تهیه‌کننده این فیلم در ابتدای این نشست گفت: خانواده جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان از ابتدا در جریان ساخت این فیلم بودند و در کنارم حضور داشتند و تاکنون نیز این همکاری ادامه دارد. در ادامه این نشست، محمدحسین مهدویان، کارگردان این فیلم سینمایی گفت: وقتی فیلم «ایستاده در غبار» آماده پخش شد و خانواده حاج احمد فیلم را دیدند در قسمتی از فیلم ابهام داشتند که طی صحبت‌ها و بررسی‌ها فیلم فعلی که به خواست خانواده کوتاه شده برای اکران آماده شد. مهدویان درباره فیلم بعدی خود توضیح داد: لزومی ندارد فیلم بعدی من درباره جنگ باشد. روی سوژه‌ها و موضوعات مختلف کار می‌کنم. در پس ذهن خودم فیلم ساختن درباره قهرمانان جنگ اولویت دارد ولی نظرم این است سه‌گانه شود که شروعش از آخرین «روزهای زمستان» بود و دومی هم «ایستاده در غبار». دوست دارم درباره  «محمد بروجردی» بسازم که می‌خواهم سه‌گانه را با آن رقم بزنم اما زمان آن معلوم نیست.

تبار حماسه مدافعان حرم به عاشورا می‌رسد
علی‌محمد مودب در همایش بزرگ ادبی شهدای فاطمیون و آیین پایانی جایزه ادبی شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) گفت: حماسه‌ای که این روزها شیعیان در سوریه می‌آفرینند و ما می‌بینیم، در واقع ادامه همان تباری است که ریشه‌اش به عاشورا می‌رسد.   به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، علی‌محمد مودب، دبیر همایش ادبی شهدای فاطمیون با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم گفت: حماسه‌ای که این روزها شیعیان در سوریه می‌آفرینند و ما می‌بینیم، در واقع ادامه همان تباری است که ریشه‌اش به عاشورا می‌رسد.  علیمحمد مودب شعر را در خدمت این جریان دانست و تصریح کرد: شاعران باید از این قصه بگویند و امیدوارم بتوانیم انجام وظیفه کنیم. از مدیران سازمان فرهنگی- هنری و فرهنگسرای ولا هم تشکر می‌کنم که برای برپایی این جلسه بسیار زحمت کشیدند.  شعرخوانی شاعران برگزیده بخش دیگری از این مراسم بود که با حضور خانواده شهدای مدافع حرم برگزار شد و در پایان مراسم نیز تندیس جشنواره به شاعران برگزیده اهدا شد.


Page Generated in 0/0056 sec