printlogo


کد خبر: 158619تاریخ: 1395/3/18 00:00
کارزار شام

تایمز فاش کرد
نظامیان انگلیس در خط مقدم جنگ سوریه
گروه بین‌الملل: فرماندهان یک گروه معارض مسلح در سوریه می‌گویند نیروهای ویژه انگلیس در خط مقدم درگیری‌ها در سوریه حضور دارند.  به گزارش روزنامه تایمز، این نخستین سند حضور مستقیم نیروهای انگلیسی در سوریه است که نشان می‌دهد آنها به جای آموزش شورشیان سوری در پایگاهی در اردن به طور مستقیم در ناآرامی‌های سوریه مداخله می‌کنند. نیروهای انگلیسی یادشده ادعا می‌کنند برای مقابله با داعش در سوریه حضور دارند.  نیروهای ویژه انگلیس که در اردن مستقر هستند بارها برای کمک به گروه معارضان سوری موسوم به «ارتش جدید سوریه» وارد این کشور شده‌اند. این گروه معارض، متشکل از نیروهای ویژه سابق سوریه است که پس از جدا شدن از ارتش این کشور مورد آموزش مجدد نیروهای آمریکایی و انگلیسی قرار گرفتند و در حال حاضر در روستای التنف در جنوب غرب سوریه حضور دارند.  انگلیس از کشورهایی است که از ابتدای ناآرامی‌ها در سوریه از شورشیان که قصد براندازی حکومت بشار اسد را دارند حمایت کرده است. این در حالی است که تلاش‌های 2 سال پیش دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس به منظور متقاعد کردن نمایندگان پارلمان این کشور برای مداخله نظامی در سوریه با شکست مواجه شد.  از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه 7 خرداد تصاویری منتشر کرد که حضور نیروهای ویژه آمریکایی در خط مقدم درگیری‌ها در سوریه را نشان می‌دهد. این در حالی است که واشنگتن مدعی است فقط به منظور مشاوره نظامی نیرو به سوریه اعزام کرده است.  واشنگتن‌پست محل حضور این نیروهای ویژه را روستای فطیسه در 48 کیلومتری شمال رقه عنوان کرده است. شبه‌نظامیان کرد از یگان‌های مدافع خلق که بخشی از نیروهای «دموکراتیک کرد سوریه» به شمار می‌آیند، حضور این نیروهای ویژه آمریکایی را تایید کرده‌اند. در تصاویر منتشره مشهود است که برخی نیروهای ویژه آمریکایی لباس‌های نظامی یگان‌های مدافع خلق به تن دارند. کاخ سفید چندی پیش اذعان کرد بیش از 300 نیروی ویژه را به منظور مشاوره نظامی به سوریه اعزام کرده است.

قتل‌عام ارمنی‌ها توسط ارتش آزاد
گروه تروریستی- تکفیری موسوم به ارتش آزاد که رسما توسط ترکیه حمایت شده و از سوی آمریکا و متحدان غربی‌اش یک گروه معارض میانه‌رو به حساب آمده و پول، سلاح و حمایت سیاسی دریافت می‌کند، طی روزهای اخیر با موشکباران و خمپاره‌باران محله ارمنی‌نشین «حی‌المیدان» واقع در غرب شهر حلب در شمال سوریه صدها غیرنظامی را به خاک و خون کشیده است. گروه تروریستی ترکمنی- پان‌ترکیستی فرقه سلطان‌مراد عثمانی که از واحدهای زیرمجموعه ارتش آزاد محسوب می‌شود و پیش از این شخص رجب طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از مواضع آن در شمال سوریه بازدید کرده بود، ده‌ها فروند موشک و خمپاره سنگین را در روزهای نخست هفته جاری به منازل ساکنان ارمنی این منطقه شلیک کرده که به گفته منابع بیمارستانی کشته شدن دست‌کم 30 تن و زخمی شدن 100 غیرنظامی را به دنبال داشته است.

چک محاصره اقتصادی سوریه را شکست
نخستین هواپیمای اروپایی حامل کمک‌های بشردوستانه یکشنبه‌شب در فرودگاه دمشق فرود آمد. از زمان تحریم اقتصادی سوریه از سوی کشورهای اروپایی تاکنون این نخستین هواپیمای اروپایی است که در فرودگاه دمشق فرود آمده و کمک‌های بشردوستانه را برای ساکنان شهرک‌های محاصره‌شده سوریه به همراه دارد. رئیس صلیب‌سرخ جمهوری چک پس از رسیدن به فرودگاه دمشق اعلام کرد که هواپیمای جمهوری چک حامل کمک‌های انسانی و مواد پزشکی برای ساکنان
سوریه است.


Page Generated in 0/0052 sec