printlogo


کد خبر: 158623تاریخ: 1395/3/18 00:00
اخبار

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت والده حجت‌الاسلام فلاح‌زاده
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت والده‌ حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
آقایان اخوان محترم فلاح‌زاده دامت توفیقاتهم
درگذشت والده‌ مکرمه‌تان را به شما آقایان محترم و پدر بزرگوارتان و سایر بازماندگان محترم تسلیت می‌گویم و رحمت، غفران و رضوان الهی برای آن فقیده سعیده و حشر با فرزند برومند شهیدش را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۶ خرداد ۱۳۹۵

ابلاغ قانون الزام دولت به پیگیری خسارات ناشی از جنایات آمریکا
حسن روحانی قانون الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی را برای اجرا به وزارت امور خارجه ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، این قانون در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ 28 اردیبهشت ماه 1395 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 29/2/1395 به تایید شورای نگهبان رسیده است. براساس این قانون دولت به‌منظور استیفای حقوق ملت ایران، موظف است رأسا یا از طریق حمایت از اشخاص و اتباع جمهوری اسلامی ایران، اقدامات مقتضی از جمله اقدامات حقوقی را جهت جبران خسارت و اخذ غرامت کامل از دولت ایالات متحده آمریکا به جهت نقش این کشور در خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از کودتای 28 مرداد 1332، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی (با بیش از 223هزار شهید و 600 هزار ایثارگر)، شهادت بیش از 17 هزار شهید ترور و... به عمل آورد.

روحانی از انتخابات ریاست جمهوری کنار بکشد
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب حامی روحانی از روحانی خواست برای تبدیل شدن به یک چهره‌ملی در انتخابات ۹۶ کاندیدای ریاست‌جمهوری نشود. به گزارش تسنیم، با نزدیک‌تر شدن به ایام انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، برنامه‌‌های متعددی از سوی اصلاح‌طلبان برای نحوه ورود به رقابت 96 ارائه می‌شود.  در این میان گمانه‌زنی‌ها برای کاندیداتوری احتمالی گزینه‌ای اصلاح‌طلب بیشتر در رسانه‌های اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود. صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در میزگردی که در روزنامه آرمان (نزدیک به هاشمی‌رفسنجانی) برگزار شد، رسماً از روحانی می‌خواهد که از کاندیداتوری مجدد صرف‌نظر کند تا در این صورت به گفته وی، به یک چهره ملی تبدیل شود. وی درباره انتخابات96 می‌گوید: ما چهره و شخصیتی را می‌خواهیم که مقداری کاریزمای ملی و عمومی داشته باشد که در شرایط کنونی، هم آقای عارف و هم آقای ظریف از چنین کاریزمایی برخوردار هستند؛ هیچ‌کدام از چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا نمی‌توانند به اندازه عارف و ظریف با احمدی‌نژاد دهان‌به‌دهان شوند. هیچ‌کدام از شخصیت‌های اصلاح‌طلب یا چهره‌ها و شخصیت‌های معتدل و میانه‌رو اعم از آقایان هاشمی‌رفسنجانی یا روحانی، آن صفاتی را که آقای احمدی‌نژاد از آن برخوردار است ندارند.

کسانی که غیرت مسلمانی دارند باید از مردم فلسطین حمایت کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام کسانی که غیرت مسلمانی دارند باید از مردم فلسطین حمایت کنند، گفت: مبارزات مردم فلسطین برای احقاق حقوق‌ و دفاع از آرمان‌هایشان به نقطه حساسی رسیده است. به گزارش تسنیم، رمضان عبدالله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین عصر یکشنبه 16 خرداد طی تماسی تلفنی انتخاب  علی لاریجانی به ریاست مجلس دهم را تبریک گفت. در این گفت‌وگوی تلفنی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مقاومت و مجاهدت مردم فلسطین در مقابل سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ما همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین هستیم و حمایت از مسلمانان فلسطینی بویژه برادران و خواهران مقاومت را وظیفه خود می‌دانیم و برای توفیق آنها دعا می‌کنیم.
 


Page Generated in 0/0059 sec