printlogo


کد خبر: 158624تاریخ: 1395/3/18 00:00
اخبار

دشمنی آمریکایی‌ها پس از برجام بیشتر شده است
رئیس قوه قضائیه گفت: آمریکایی‌ها پس از برجام امیدوار به تسلیم جمهوری اسلامی ایران و دست کشیدن از ارزش‌های انقلابی از سوی ایران بودند اما امیدشان ناامید شد و بر همین اساس ادعاهای همیشگی خود را دوباره از سر گرفتند. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه شورایعالی قضایی رفتار آمریکا پس از برجام را نشانه «کمال دشمنی» آنان با جمهوری اسلامی ایران توصیف و ابراز امیدواری کرد با توجه و عمل به توصیه‌های حساب شده مقام معظم رهبری از سوی مردم و مسؤولان، جمهوری اسلامی ایران همچنان در مسیر عزتمندانه خود حرکت کند. وی افزود: عده‌ای گمان می‌کردند مساله برجام که تمام شود آمریکایی‌ها کوتاه می‌آیند اما اکنون می‌بینیم آمریکایی‌ها بدتر عمل می‌کنند. آیت‌الله لاریجانی با اشاره به برخی تلاش‌ها به منظور تحریف شخصیت و آرمان‌های حضرت امام(ره) افزود: به‌رغم تلاش‌های بسیار برای تحریف شخصیت و آرمان‌های امام راحل، هنوز آرمان‌های آن رهبر بزرگ باقی است و شخصیت ایشان در جامعه و میان مردم عزیزتر از قبل است.

دولت اگر از رکود عبور کرده مردم را هم عبور دهد
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید دولتی‌ها می‌گویند ما از رکود عبور کردیم، بنده خواهشم از آنها این است که اگر از رکود عبور کردند مردم را نیز عبور دهند، چرا که رکود بسیار سنگین است. به گزارش تسنیم، محمدرضا باهنر در نشست خبری که صبح دیروز در تابناک برگزار شد به تعامل بین دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: باید از اقدامات مثبت دولت حمایت شود، زیرا این یک تکلیف سیاسی و شرعی است اما در عین حال نیز نمایندگان باید دولت را رصد کنند. متأسفانه برخی پیش از ورود به مجلس نذر می‌کنند که با دولت مخالفت یا موافقت کنند که این موضوع منطقی نیست. وی به پیوست زدن رفع مشکلات با برجام و پسابرجام اشاره کرد و گفت: اگر دولت فکر می‌کند مشکلات اقتصادی با برجام و پسابرجام حل می‌شود دچار اشتباه است، زیرا تنها 30 درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم‌هاست و مابقی مشکلات به دلیل عملکرد خود مسؤولان است.
 
مهم‌ترین اثر برجام تمام شدن بهانه‌ها برای کار بود
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین اثر برجام تمام شدن بهانه‌ها برای کار بود و وضعیت به گونه‌ای شده که رئیس‌جمهور و وزرا و همه می‌گویند مشکلات اقتصادی ساختاری است و در داخل است. به گزارش فارس، جواد کریمی قدوسی در جلسه علنی مجلس گفت: رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه مجلس دهم عنوان کرد مجلس خیلی طرح ندهد، بسم‌الله، دولت لوایح موثر در بهبود فضای کسب و کار در مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی و اصلاح ساختارها را با قید 2 فوریت به مجلس ارائه کند، در این شرایط حتماً براساس آیین‌نامه خود، مجلس اولویت را به لوایح دولت می‌دهد.


سازمان همکاری اسلامی، اداره وزارت خارجه عربستان شده است
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان سازمان همکاری اسلامی را به یک اداره در وزارت خارجه عربستان‌سعودی تشبیه کرد.  حسین جابری‌انصاری در نشست خبری هفتگی خود درباره طرح موضوع کارشکنی عربستان در اعزام حجاج ایرانی در سازمان همکاری کشورهای اسلامی گفت: عربستان‌سعودی عملا با سیاست‌های اخیرش صد عن سبیل‌الله کرده و برخلاف وظیفه صریح دولت میزبان حج جهت فراهم کردن امنیت و خدمات کنسولی حجاج ما و مسائل اجرایی دیگر راه برگزاری حج را روی حجاج ایرانی بسته است. وی تصریح کرد: اینکه چه اقداماتی در واکنش به این مساله انجام خواهد شد مثل تمام مسائل دیگر سیاست خارجی منوط به فایده‌بخش بودن آن اقدامات است. متأسفانه سازمان همکاری اسلامی به نحوی به یک اداره وزارت خارجه عربستان‌سعودی تبدیل شده و طرح اعتراض در دبیرخانه سازمان معلوم نیست که نتیجه‌ای داشته باشد ولی این موضوع از جمله موارد اختلاف اساسی است که در دستور کار سیاست خارجی کشور باقی خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0055 sec