printlogo


کد خبر: 158638تاریخ: 1395/3/18 00:00
انتقاد دریادار فدوی از ادعای مقامات دولتی مبنی بر پیشگیری برجام از جنگ
توبه کنند

گروه سیاسی: فرمانده نیروی دریایی سپاه از مواضع مشکوک و ادعاهای عجیب برخی مسؤولان درباره احتمال حمله نظامی به ایران در صورت نبود برجام انتقاد کرد و گفت: کسانی که این قبیل ادعاها را مطرح می‌کنند باید از این گفته خود توبه کنند.
به گزارش «وطن امروز»، پس از آشکار شدن بدعهدی آمریکایی‌ها درباره انجام تعهدات خود در برجام، بویژه در موضوع مانع‌تراشی بر سر از سرگیری تجارت بانک‌های معتبر دنیا با ایران، موضوعیت توافق هسته‌ای و ماهیت برجام در افکار عمومی ایران بشدت آسیب دید. با این حال اما مقامات دولت حسن روحانی این بار برای توجیه برجام یک ادعای عجیب مطرح کرده و مدعی شدند برجام باعث شد گزینه نظامی علیه ایران اعمال نشود. این اظهارات نخستین‌بار توسط مجید انصاری مطرح شد. کارشناسان نیز عنوان کردند این موضع‌گیری دولتی‌ها برای اعتبارتراشی برای برجام و توجیه این توافق است. با این حال اما حسن روحانی نیز در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر، این ادعا را تکرار کرد و مدعی شد برجام سایه جنگ را از سر ایران برداشت.
اما این ادعا‌ها با واکنش مقامات نظامی مواجه شد و فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این افراد باید به خاطر کتمان واقعیات توبه کنند.
دریادار علی فدوی در گفت‌وگو با فارس گفت: یکی از موضوعات مهم امروز این است که یکسری از افراد کتمان حقیقت کردند و سعی در انحراف افکار عمومی و مردم داشتند، مبنی بر اینکه احتمال وقوع جنگ وجود دارد و سرمنشأ آن هم آمریکایی‌ها هستند. وی افزود: این موضوع کاملاً برعکس است و سال‌های طولانی است آمریکایی‌ها به شرایطی رسیده‌اند که مواظب‌ترین کشور برای اینکه تیری در خلیج‌فارس شلیک نشود هستند، چون آنها اطمینان دارند اگر تیری شلیک شود، ضرر و زیانش با منافع آن قابل مقایسه نیست. فدوی ادامه داد: یک ماه و چند روز پیش وزیر دفاع آمریکا در پایگاه ظفره امارات که در اختیار آمریکایی‌هاست، اعلام کرد «ما و متحدان بین‌المللی و منطقه‌ای‌مان به دنبال این هستیم که توانی ایجاد کنیم که مقابل توان ایران بازدارنده باشد.» این یک مطلب کلیدی و مهم است و خلاف حرف‌هایی بود که برخی افراد برای اهداف و غرایضی می‌زدند و می‌گفتند که ما فلان کار را کردیم که از جنگ جلوگیری کنیم، در حالی که اصلاً چنین چیزی نبود. وی گفت: نه‌تنها احتمال جنگ نبود، بلکه شرایط بازدارنده ما به‌نحوی بود که دشمن به ‌دنبال ایجاد بازدارندگی برای خود بود، لذا این افراد باید از این حرف و انحرافی که ایجاد کرده‌اند، توبه کنند. در دنیا کتمان واقعیت و دروغ و فریب افکار عمومی بزرگ‌ترین گناه است، هرچند مسلمان هم نیستند ولی این موضوع قبیح‌ترین و زشت‌ترین کار در یک کشور است که اگر مشخص شود فردی این‌کار را کرده، درکمتر از یک ساعت استعفا می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0053 sec