printlogo


کد خبر: 158704تاریخ: 1395/3/20 00:00
اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به پاره شدن یقه‌اش در مجلس:
واکنش من مثل زیدان بود!
معاون پارلمانی وزیر جهاد‌ کشاورزی با بیان اینکه واکنش من در مجلس مانند واکنش زین‌الدین زیدان در جام‌جهانی بود، گفت: موضوع درگیری سه‌‌‌‌‌شنبه گذشته در مجلس تغییر کاربری زمین ۴۰۰هکتاری مؤسسه تحقیقات برنج منطقه گاودشت حدفاصل بابل و آمل به فرودگاه بود. خلیل آقایی در گفت‌وگو با تسنیم درباره یقه‌درانی و درگیری خود با عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده مردم آمل در صحن علنی مجلس با بیان اینکه دیوانه نیستم که پیراهنم را پاره کنم و زین‌الدین زیدان نیز در جام‌جهانی واکنشی مشابه من در برابر دشنام از خود نشان داد، اظهار داشت: در مشاجره سه‌شنبه گذشته هرگز درباره واردات، تولید و کشت برنج که ایشان ادعا کرده‌اند حتی یک کلمه نیز صحبت نشد و اصل موضوع چیز دیگری است. آقایی با ابراز اینکه بهتر است اصل موضوع را خود آقای یوسفیان‌ملا مطرح کند، تصریح کرد: حرف من به وی این بود شما که با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته‌ای و بیانات ایشان را درباره ترجیح منافع ملی بر منطقه‌ای شنیده‌ای، چرا امروز می‌آیی یقه من را پاره می‌کنی؟ حضرت آقا به‌طور صریح درباره ترجیح مصالح ملی بر منطقه‌ای برای نمایندگان مثال آوردند که متأسفانه مصداق واقعی آن(درخواست نماینده آمل) است. وی تأکید کرد: ایشان با  هماهنگی من به دفتر وزیر جهاد کشاورزی آمد و با حضور بنده، طرح موضوع کرد و معاونت مربوطه در این‌‌باره توضیحاتی ارائه داد اما ایشان توضیحات را قبول نکرد و آشفته، پرخاشگرانه و ناراحت محل را ترک کرد و زمانی که می‌خواست سوار آسانسور شود، شروع به هتاکی و دشنام دادن کرد. آقایی افزود: ایشان در مجلس پیراهنم را کشید و پاره کرد و من خطاب به ایشان گفتم، «دشنام می‌دهی، یقه پیراهن من را پاره می‌کنی، باج هم می‌خواهی؟ من باج نمی‌دهم و آبرویت را هم می‌برم و این جمله را با صدای بلند گفتم.» البته من نباید صدای خود را در صحن علنی بالا می‌بردم.


خروج 21 هزار میلیارد تومان وام
مجموعه بانک‌ها در فروردین امسال بالغ بر 21 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کردند. به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمار اعلامی بانک مرکزی نشان می‌دهد در مجموع در فروردین سال جاری 2/21 هزار میلیارد تومان یعنی حدود 8500 میلیارد تومان بیشتر نسبت به ماه مشابه سال گذشته وام بانکی پرداخت شده است. این رقم 7/67 درصد رشد دارد. بنا بر این گزارش، حدود 9/68 درصد و به عبارتی 6/14 هزار میلیارد تومان آن به تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی اختصاص داشته است. اما به روال گذشته بخش صنعت و معدن، بیشترین سهم را از تسهیلات بانکی دریافت کرده به گونه‌ای که بالغ بر 8500  میلیارد تومان تسهیلات به این بخش اختصاص داده شده است، از این رقم حدود 5000 میلیارد تومان به سرمایه در گردش این بخش تعلق دارد. بر این اساس  مسکن و ساختمان رقمی  حدود 1260 میلیارد، بازرگانی 2700 میلیارد و خدمات 11 هزار و 200 میلیارد تومان از مجموع 21 هزار میلیارد تومان وام‌های بانکی را دریافت کرده‌اند.


تاریخ تحویل خودروها تعیین شد
حداکثر زمان تحویل خودروها در روش‌های مختلف فروش و پیش‌فروش تعیین شد. در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، حداکثر زمان تحویل خودروها تعیین شده است. طبق این قانون حداکثر زمان تحویل خودرو در روش فروش تحویل فوری، ۳۰ روز تعیین شده است. زمان تحویل خودرو در روش‌ پیش‌فروش قطعی معادل حداکثر ۹ ماه و در روش پیش‌فروش عادی نیز حداکثر ۱۲ ماه تعیین شده است. در روش فروش مشارکت در تولید نیز حداکثر زمان تحویل معادل 3 سال و در روش فروش سفارشی تعداد محدود نیز حداکثر زمان تحویل در خودروهای داخلی 3 ماه و وارداتی 4 ماه تعیین شده است. طبق این قانون جدید خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم شده‌اند در صورت تاخیر در تحویل خودرو، جریمه تاخیر در تحویل را به خریداران پرداخت کنند.


Page Generated in 0/0079 sec