printlogo


کد خبر: 158717تاریخ: 1395/3/20 00:00
نبض جامعه

مدیرکل عملیات سازمان ثبت احوال مطرح کرد
افزایش هزینه  ثبت‌نام کارت هوشمند ملی
هزینه ثبت‌نام کارت هوشمند ملی براساس لایحه بودجه سال 95 از 17 هزار و 200 تومان به 20 هزار تومان افزایش یافت. به گزارش خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا یغمایی، مدیرکل مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور درباره هزینه ثبت‌نام کارت هوشمند ملی بیان داشت: براساس لایحه بودجه سال 95، متقاضی در همان مرحله پیش‌ثبت‌نام باید مبلغ 20 هزار تومان به صورت الکترونیکی جهت صدور کارت هوشمند ملی به حساب دولت واریز کند. وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا زمان ابلاغ لایحه بودجه، مبلغ دریافتی در سایت
 ncr.ir همان مبلغ 17هزار و 200 تومان بوده است، افزود: براساس لایحه بودجه سال 1395 این مبلغ 20 هزار تومان است. به گفته یغمایی، فرآیند صدور کارت هوشمند ملی شامل چند مرحله است که با مرحله پیش‌ثبت‌نام از طریق وب‌سایت
 www.ncr.ir آغاز می‌شود و افراد می‌توانند از هر مکانی مانند منزل یا محل کار که به اینترنت دسترسی دارند، ثبت‌نام کنند. مدیرکل مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: در حال حاضر افرادی که تاکنون هیچ‌گونه کارت شناسایی ملی از سازمان ثبت احوال نگرفته‌اند، افرادی که به سن 15 سال تمام رسیده‌اند و افرادی که مشخصات آنها تغییر کرده برای دریافت کارت هوشمند ملی در اولویت هستند.
 
دولت مسؤول تغییر ساعات کاری رمضان
استاندار تهران درباره کاهش ساعت کاری در ماه مبارک رمضان توضیحاتی ارائه داد. به گزارش ایسنا، سیدحسین هاشمی استاندار تهران درباره کاهش ساعت کاری در ایام ماه مبارک رمضان گفت: کاهش ساعت کاری از سیاست‌های دولت است و تصمیم‌گیری در این‌باره بر عهده دولت خواهد بود، به طور قطع ما نیز تابع سیاست‌های دولت هستیم. وی در حاشیه نشست اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: کمیته نظارت بر عملکرد دستگاه‌های استان تهران در حوزه اقتصاد مقاومتی شامل 5 عضو، برنامه‌های دستگاه‌های استانی را در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد ارزیابی قرار خواهند داد. هاشمی افزود: جلسات هفتگی اقتصاد مقاومتی به صورت مستمر برگزار می‌شود و دستگاه‌ها گزارش عملکرد خود را در این جلسات ارائه می‌کنند. یکی از دستگاه‌های مهم که در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسیار مهمی دارد وزارت نیرو خواهد بود. این وزارتخانه هم در بخش آب و در بخش برق می‌تواند عملکرد بسیار موثری داشته باشد. استاندار تهران ادامه داد: در جلسه آتی دستگاه‌های زیرمجموعه صنعت، معدن و تجارت استان نیز گزارش و برنامه‌های خود را اعلام خواهند کرد.

آلودگی محصولات دامی به آنتی‌بیوتیک
استفاده بی‌رویه از آنتی‌بیوتیک‌ها در دام‌ها و باقی‌ ماندن آنها در فرآورده‌های غذایی مانند شیر و گوشت دام باعث تهدید سلامت مصرف‌کننده می‌شود. به گزارش فارس، حسین عبدالعزیزی، کارشناس بهداشت مواد غذایی، در این باره اظهارداشت: کمیته تخصصی سازمان بهداشت جهانی درباره کاربرد آنتی بیوتیک‌ها در جیره غذایی دام‌ها عنوان کرده که غلظت ppm 20 به طور جداگانه یا همراه با غذا، برای تحریک رشد و تبدیل غذایی کافی است. وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها و باقی ماندن آنها در فرآورده‌های غذایی همچون شیر و گوشت دام باعث به خطر افتادن سلامت مصرف‌کننده می‌شود. عبدالعزیزی افزود: مقاومت در برابر  میکرو ارگانیسم‌ها بویژه عوامل بیماری‌زا نسبت به آنتی‌بیوتیک‌ها و انواع آلرژی در افرادی که حساسیت دارند، از بقایای آنتی‌بیوتیک پنی‌سیلین در شیر به وجود می‌آید. این کارشناس بهداشت مواد غذایی تصریح کرد: کاهش میزان آلودگی‌های میکروبی در دام‌ها و ممانعت از تشخیص آزمایشگاهی میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا همچون سالمونلا در لاشه و اختلال در قضاوت روی لاشه‌ها به هنگام بازرسی گوشت نیز از دیگر معایب وجود بقایای آنتی‌بیوتیک است.


Page Generated in 0/0062 sec