printlogo


کد خبر: 158722تاریخ: 1395/3/20 00:00
اخبار

موسیقی انقلاب اسلامی صاحب جایزه شد
به پاس تلاش هنرمندان عرصه شعر و موسیقی انقلاب اسلامی و جهت انگیزه‌بخشی به جوانان خوش قریحه موسیقی ایران اسلامی، اولین مسابقه «جایزه بزرگ موسیقی انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود.  به گزارش تسنیم، انتخاب برترین آثار حوزه ترانه و موسیقی انقلاب اسلامی در 2 سال 93 و 94  توسط مخاطبان و متخصصان در این جشنواره صورت می‌پذیرد. این جشنواره در بخش‌های ترانه، خوانندگی، تنظیم، آهنگسازی، سرود، ویدئوموزیک و جایزه برترین قطعه سال موسیقی انقلاب برگزار خواهد شد که در آن سرفصل‌های موضوعی ایران و فرهنگ ایرانی، انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، مادر، پدر، ترویج فرهنگ وفاداری در آثار عاشقانه، وحدت میان اقوام، اهل بیت(ع)، اقتصاد مقاومتی، انتظار، استقامت و پایداری (مدافعان حرم)، امیدآفرینی، انتظار، مفاهیم قرآن کریم، خدا، صلح، آزادی بیان، جنگجوترین دولت‌های جهان، نژادپرستی، خانواده در اسلام-  خانواده در غرب و عاشقانه‌های پاک خواهد بود.  مهلت ارسال آثار تا 15 مردادماه خواهد بود و مراسم اختتامیه 16 شهریور در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.

«از لاک جیغ تا خدا» در ماه رمضان
برنامه «از لاک جیغ تا خدا» در ماه مبارک رمضان با تغییراتی در محتوا و تیتراژ روی آنتن شبکه 2 سیما می‌رود.  به گزارش مهر، هاشم تفکری‌بافقی تهیه‌کننده برنامه «از لاک جیغ تا خدا» محصول شبکه 2 سیما درباره ویژه‌های رمضانی این برنامه تلویزیونی گفت: تیتراژ ابتدایی و انتهایی به طور کل تغییر کرده و ترانه‌هایی که استفاده کردیم از بین آثاری بود که بینندگان و مخاطبان طی این ماه‌ها برایمان ارسال کرده بودند.  این تهیه‌کننده درباره بخش‌های رمضانی برنامه توضیح داد: در ابتدای سال وقتی فعالیت‌هایمان را در سری اول مرور کردیم متوجه بخش‌هایی شدیم که بیننده و بازخوردهای بیشتری داشت که تنها 5 قسمت از آن در رمضان سال گذشته پخش شده بود بنابراین سعی کردیم برای سری جدید از همان اول حواسمان باشد چنین بخش‌هایی را برای ماه مبارک نگه داریم. برنامه «از لاک جیغ تا خدا» هر روز ساعت ۱۷:۱۵ از شبکه 2 سیما روی آنتن می‌رود.

انتقادات بی‌پاسخ تئاتری‌ها
مدیرعامل خانه تئاتر با گلایه از پاسخگو نبودن مسؤولان عنوان کرد تکلیف بیمه تکمیلی اعضای تئاتر هنوز مشخص نشده است. به گزارش مهر، اصغر همت، مدیرعامل خانه تئاتر با انتقاد از وضعیت بیمه هنرمندان گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل ما مساله بیمه تکمیلی اعضای خانه تئاتر است که متاسفانه تا این لحظه جواب روشنی از طرف مسؤولان به ما داده نشده و مدام امروز و فردا می‌کنند. وی ادامه داد: متاسفانه هنوز جواب روشنی از معاونت هنری و صندوق اعتباری هنر دریافت نکرده‌ایم و تنها وانمود می‌کنند پیگیر مسائل هستند. مگر رسیدگی به بیمه تکمیلی هنرمندان فیل هوا کردن است که حل آن این همه برای‌شان بغرنج است. یک هفته است می‌خواهم با دفتر معاونت هنری ارتباط برقرار کنم اما تا به حال موفق به برقراری ارتباط نشده‌ام. مدیرعامل خانه تئاتر در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: مسؤولان ما مدعی هستند امسال سال تئاتر است اما از تئاتری‌ها حمایت کافی نمی‌کنند. مسؤولان و مدیران ما مدام در جلسه هستند اما معلوم نیست در این جلسات چه مسائلی مطرح می‌شود؟ متاسفانه در حال حاضر هنوز نه در برابر بودجه تکلیفمان مشخص است نه بیمه تکمیلی.

«مهر نامیرا» سریال می‌شود
مجموعه تلویزیونی «مهر نامیرا» در 40 قسمت در حال نگارش است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده مجموعه‌های تلویزیونی درباره ساخت این اثر گفت: «مهر نامیرا» به نویسندگی امیرعباس پیام، عنوان جدیدترین کاری است که طرح آن تصویب شده و هم‌اکنون در حال نگارش آن هستیم. وی در ادامه بیان کرد: این مجموعه در 40 قسمت با همکاری اداره جمعیت وزارت بهداشت تولید خواهد شد.  «مهر نامیرا» با محوریت ارتباط مادر با فرزند است. در واقع مادرانگی محور اصلی کار محسوب می‌شود. تهیه‌کننده «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» اظهار داشت: تاکنون 20 قسمت از خلاصه کل داستان به رشته تحریر در آمده است. قصد داریم خلاصه 40 قسمت به طور کامل انجام شود و پس از آن وارد نگارش کامل و گفت‌وگوها شویم. وی در پایان تصریح کرد: با آماده شدن متن قصد دارم با کارگردانی که در حال حاضر دارای مشغله کاری کمی است، همکاری کنم. البته صحبت‌هایی با یکی از کارگردان‌ها داشته‌ایم. اگر شرایط بخوبی پیش رود تا آغاز تابستان امسال ساخت کار را آغاز خواهیم کرد.
 


Page Generated in 0/0071 sec