printlogo


کد خبر: 158743تاریخ: 1395/3/20 00:00
چهارگوشه

انفجار در مقر پلیس ترکیه
چهارشنبه، یک انفجار در یکی از مراکز پلیس شهر ماردین رخ داده است که 2 پلیس کشته و چندین نفر بر اثر آن زخمی شدند. چندی پیش یک بمب در نزدیکی یک خودروی نظامی در ماردین واقع در جنوب شرق ترکیه منفجر شد که به کشته شدن 4 نظامی و زخمی شدن 2 نفر دیگر منجر شد. ترکیه روز سه‌شنبه نیز شاهد انفجاری مهیب در یکی از محله‌های مرکزی استانبول بود که چندین کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت.

برخورد 2 اف16 آمریکایی!
گارد ملی هوایی «کارولینای جنوبی» اعلام کرد سه‌شنبه شب گذشته به وقت محلی، 2 فروند جنگنده
«اف 16» آمریکایی بر فراز یک منطقه عملیات نظامی در نزدیکی منطقه «جفرسون» جورجیا به یکدیگر برخورد کردند. به گزارش آسوشیتدپرس، این دو جنگنده طبق روال در حال عملیات پرواز در شب بودند که این حادثه به وقوع پیوست و البته خلبانان هر دو جنگنده جان سالم به در بردند. این حادثه ساعت 21:30 سه‌شنبه شب به وقت محلی به وقوع پیوست و یکی از خلبانان خیلی فوری پیدا شد و عملیات جست‌وجو برای یافتن خلبان دوم به سرعت آغاز و او نیز قبل از ساعت 23:30 پیدا شد.

گاو، میانجی روابط اسرائیل و امارات
منصور بن زاید آل نهیان، شاهزاده اماراتی و برادر رئیس این کشور به‌رغم عدم وجود روابط دیپلماتیک رسمی میان این کشور و رژیم صهیونیستی، اقدام به صادرات گوشت گاو به بازارهای فلسطین اشغالی کرده است.  شرکت «امارات آینده» ویژه مواد غذایی که مقر آن در ابوظبی است به شریک مهم شرکتی اسرائیلی که متعلق به پسر آرییل شارون، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی است، تبدیل شده است. منصور بن زاید 40 درصد از سهام این شرکت اماراتی را در اختیار دارد.

کشف دستگاه جاسوسی صهیونیست‌ها در لبنان
مقام‌های امنیتی لبنان از کشف یک سیستم جاسوسی و شنود رژیم صهیونیستی خبر دادند که در ارتفاعات الباروک لبنان کار گذاشته شده بود.  مقام‌های لبنانی اعلام کردند این دستگاه شامل سیستم‌های ارسال تصاویر و صوت و باتری‌های ویژه شارژ در میان جسمی شبیه صخره‌های منطقه جاسازی شده بود.  این منابع تصریح کردند کشف این دستگاه جاسوسی بیانگر تلاش مستمر دشمن صهیونیستی برای نفوذ در لبنان و نقض حاکمیت آن است که مخالف با قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فرود اضطراری هواپیمای مصری در ازبکستان
یک فروند هواپیمای مسافری خطوط هواپیمایی مصر، روز چهارشنبه بعد از دریافت هشداری درباره وجود احتمالی بمب، در ازبکستان فرود اضطراری کرد. این سومین هشدار دروغ درباره وجود بمب در خطوط هواپیمایی مصر طی یک هفته گذشته است که افراد ناشناس مدعی آن می‌شوند. خطوط هواپیمایی مصر طی ماه‌های گذشته 2 حادثه تلخ یکی پروازی از مصر به روسیه و دیگر پروازی از فرانسه به مصر را تجربه کرده که در هر 2 حادثه، هواپیما سقوط کرده است.

ناو پیشرفته انگلیسی در خلیج فارس از کار افتاد
از کار افتادن یکی از پیشرفته‌ترین ناوشکن‌های انگلیسی در خلیج‌فارس این هفته جدل‌های  بسیار شدیدی را در مجلس عوام انگلیس سبب شده و نمایندگان، مسؤولان وزارت دفاع و شرکت BAE (بزرگ‌ترین سازنده تجهیزات نظامی دریایی و هوایی در اروپا) را  به عنوان سفارش‌دهنده و سازنده ناو مزبور مقصر قلمداد کردند. به گزارش مشرق، از کار افتادگی ناوشکن یک میلیارد پوندی رزم ضد هوایی تایپ
45 نیروی دریایی سلطنتی به دلیل گرمای آب خلیج فارس و ایجاد مشکل در بخش موتوری بوده است. 2 موتور توربینی که در این ناوشکن‌های 8 هزار تنی قرار دارد ساخت شرکت رولز رویس است و دارای بخش خنک‌کننده داخلی است اما در محیطی مثل خلیج‌فارس این موتور توان جذب حرارت بالا را نداشته اما سیستم کنترل ناوشکن این موضوع را متوجه نشده و همچنان با وجود افت عملکرد از موتورها نیروی بیشتر را می‌طلبد که این امر درنهایت باعث از کار افتادن توربین‌ها و خاموشی کامل در کشتی می‌شود.
 


Page Generated in 0/0050 sec