printlogo


کد خبر: 158758تاریخ: 1395/3/20 00:00
برجام

آمریکا متهم شماره یک نقض برجام است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم  «آمریکا را متهم شماره یک نقض برجام» خواند و «انتظار اینکه آمریکا به تعهداتش عمل کند» را «انتظاری واهی» دانست. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تأکید مجدد مقام معظم رهبری درباره بدعهدی آمریکا در توافق هسته‌ای و ضرورت بیان علنی مواضع هیأت نظارت بر برجام درباره موارد نقض شده از سوی آمریکا گفت: آمریکایی‌ها به تعهدات خود براساس توافق هسته‌ای عمل نکرده یا از اجرای بخش مهمی از آن سر باز می‌زنند. وی با اشاره به اینکه یکی از موارد اصلی پیرامون مذاکرات هسته‌ای، رفع تحریم‌ها علیه ایران بود، افزود: آمریکا چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم به وسیله دیگر کشورها سعی در جلوگیری از اجرای برجام دارد. نماینده مردم بروجرد تصریح کرد: معتقدم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بدعهدی آمریکا در توافق هسته‌ای، هیأت نظارت بر اجرای برجام در شورایعالی امنیت ملی، باید هر چه سریع‌تر در قبال بدعهدی آمریکا موضع‌گیری و مواضع خود را علنی کند تا موارد نقض برجام از سوی آمریکا احصا شود.  رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ادامه داد: واکنش هیأت نظارت بر اجرای برجام درباره بدعهدی آمریکا در توافق هسته‌ای می‌تواند ضرورتی برای افکار عمومی و همچنین هشداری به آمریکایی‌ها در مواجهه با بدعهدی‌شان تلقی شود.

دروغ بی‌بی‌سی در راستای هموار کردن برجام ۲ و ۳ است
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دروغ بی‌بی‌سی در راستای هموار کردن برجام ۲ و ۳ است، گفت: رسانه‌های غربی بنا دارند اراده افرادی که در جهت ارتباط با آمریکا و مذاکره با این کشور تلاش می‌کنند را قوی‌تر کرده و به این افراد ساده‌لوح القا کنند امام(ره) هم که نماد مبارزه با استکبار بود، مقاومت در برابر زیاده‌خواهی آمریکا را بی‌معنا دانسته است. سیدمحمد مرندی در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به عوام‌فریبی بنگاه‌ خبرپراکنی بی‌بی‌سی نسبت به امام راحل اظهار داشت: واکنش‌ «گری سیک» عضو شورای امنیت ملی آمریکا در زمان کارتر سندی بر بی‌صداقتی بی‌بی‌سی است که بی‌آبرویی این رسانه را به دنبال داشت. وی افزود: همه باید متوجه باشند رسانه‌های ماهواره‌ای همچون بی‌بی‌سی برای منافع غرب دست به هر کاری می‌زنند. کارشناس مسائل سیاسی هدف بنگاه‌های خبرپراکنی فارسی‌زبان غربی را تخریب چهره نظام، انقلاب اسلامی و امام(ره) عنوان و خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی از جمله بی‌بی‌سی تلاش دارند چهره امام به عنوان مبارز ضد استعمار و ضد‌استبداد آمریکایی را تغییر دهند و عنوان کنند که امام با آنان همدست بوده است. مرندی ادامه داد: هر کسی که اندکی با امام ‌آشنایی داشته باشد در خواهد یافت هیچ عقل سلیمی چنین ادعایی را باور نمی‌کند. بنابراین رسانه‌های غربی با مخلوط کردن راست و دروغ می‌خواهند بر ذهن‌های ناآگاه تاثیر بگذارند.

برجام تغییری در معیشت مردم ایجاد نکرد
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا به دنبال مستعمره کردن ایران است، درباره دستاوردهای برجام نیز اظهار داشت: به نظر نمی‌آید تغییراتی در وضع اقتصادی مردم و مشکلات و گرفتاری‌های آنها ایجاد شده باشد و چیزی لمس نشده است و باید ببینیم در آینده چه تغییراتی روی می‌دهد.آیت‌الله سیدهاشم بطحائی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: درباره معیشت مردم اقدامات کمی صورت گرفته است؛ مجلس خبرگان دکور نیست و درباره وضعیت بیکاری و رکود از مسؤولان مطالبه‌گری خواهیم داشت. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بهاییت دست‌پرورده انگلیسی است که ما آن را اَنگَلستان می‌دانیم؛ درباره دیدار فائزه هاشمی با عناصر فرقه ضاله بهاییت گفت: خانم فائزه هاشمی باید حرمت خانواده‌ا‌ش، حرمت پدر محترمش را نگه می‌داشت و نباید این کار را انجام می‌داد. بله! این ‌یک کار اشتباه است و کار نادرستی بود و قبلاً هم از من پرسیدند که پدرشان چطور؟ بنده هم گفتم پدرشان باید تذکر بدهند و نباید این کار انجام می‌شد و کار، کار نادرستی است.


Page Generated in 0/0055 sec