printlogo


کد خبر: 158762تاریخ: 1395/3/20 00:00
کاهش سراسری کیفیت هوا

گروه اجتماعی: ورود ریزگردهای کشور عراق به غرب و شمال غرب کشور طی روزهای آینده سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در این باره به میزان اظهار داشت: وجود ریزگردها طی 3 روز آینده در آسمان کشور عراق استمرار خواهد داشت و با وزش باد، این ریزگردها وارد کشور خواهند شد.
وی افزود: این توده‌ها، با حرکت باد وارد بخش‌های غربی و شمال غربی کشور خواهند شد و بر این اساس شاهد ورود ریزگردها به نوار غربی و سپس نیمه غربی کشور خواهیم بود. کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت کیفیت هوا در سراسر کشور خاطرنشان کرد: در سراسر کشور شاهد کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهیم بود.نقشینه از غبارآلود بودن آسمان تهران خبر داد و عنوان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده، آسمان تهران روز پنجشنبه(امروز) غبارآلود خواهد بود. وی درباره پایداری آلودگی هوا در شهر تهران تصریح کرد: در بعدازظهر پنجشنبه شاهد وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در تهران خواهیم بود و طی
3 روز آینده، هوای پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد بود.
آذربایجان‌شرقی در قرق ریزگردها
این در حالی است که هجوم ریزگردها به آذربایجان‌شرقی باعث ناسالم شدن هوای بسیاری از شهرهای این استان بویژه کلانشهر تبریز شده است. روزهای میانی خرداد امسال برای مردم آذربایجان‌شرقی با حضور میهمان ناخوانده‌ای همراه شده که اکنون چند سالی است بدون دعوت بر آسمان استان ظاهر می‌شود و نفس شهروندان را بند می‌آورد. شاهین رحیم‌اوغلی، رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی از حاکمیت ریزگردها بر آسمان استان بویژه در تبریز خبر داد و افزود: از چند روز گذشته شاهد افزایش غلظت ذرات معلق در هوای آذربایجان شرقی هستیم.
رحیم‌اوغلی درباره کیفیت هوای تبریز طی روز چهارشنبه عنوان کرد: شاخص ریزگردها در تبریز  روی عدد 136 قرار گرفت که میزان بالایی بود و این میزان غلظت، وضعیت هوا را برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار داد.
گفتنی است، براساس نقشه‌های جوی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی غبار و ریزگردها تا 3 روز آینده میهمان آذربایجان‌شرقی خواهد بود.
برای تثبیت منابع گردوغبار دعاکنیم!
همچنین مدیر ملی مبارزه با پدیده گردوغبار سازمان محیط‌زیست تثبیت منابع گرد و غبار داخلی کشور را منوط به تامین 25 هزار میلیارد ریال اعتبار دانسته است که با توجه به شرایط فعلی اقتصادی باید برای بهبود وضعیت اعتبارات دولت دعا کنیم. ضیاءالدین شعاعی، مدیر ملی مبارزه با پدیده گرد و غبار سازمان محیط‌زیست در این باره گفت: از خرداد ماه منشأ گرد و غبار فعال شده و کشور را تحت تأثیر قرار داده است، این شرایط نشان می‌دهد در تیر، مرداد و شهریور از نظر گرد و غبار خارجی وضعیت قابل قبولی نداشته باشیم.  مدیر ملی مبارزه با پدیده گرد و غبار سازمان محیط زیست با بیان اینکه تثبیت منابع گرد و غبار داخلی کشور به 25 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: طبیعی است با توجه به شرایط کنونی باید دعا کنیم وضعیت اعتبارات دولت بهبود پیدا کند. شعاعی درباره کنترل منشأهای گرد و غبار داخلی کشور یادآورشد: محدوده ارزیابی شده منابع گرد و غبار بالای 5/2میلیون هکتار در کشور  است و مقابله با این پدیده حدود 25 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم دارد. مدیر ملی مبارزه با پدیده گرد و غبار سازمان محیط‌زیست بیان داشت: با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده از سال 93 اقداماتی را در برخی استان‌ها مانند خوزستان با نهال‌کاری، مدیریت آب و مالچ‌پاشی انجام دادیم و امیدواریم امسال برای سیستان هم تخصیص اعتبار خوبی انجام شود تا بتوانیم بخشی از کار را انجام دهیم.


Page Generated in 0/0664 sec