printlogo


کد خبر: 158776تاریخ: 1395/3/22 00:00
کاپیتان تیم‌ملی در جام‌جهانی 2018 روسیه کیست؟
نبرد سخت آندو، دژاگه و سیدجلال

آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه یا سیدجلال حسینی، کدامیک بازوبند کاپیتانی تیم‌ملی فوتبال ایران را در جام‌جهانی 2018 روسیه بر بازو خواهند بست؟ در حال حاضر آندرانیک تیموریان به‌عنوان کاپیتان اول تیم‌ملی فوتبال ایران در لیست کی‌روش به تیم‌ملی دعوت می‌شود اما این همه ماجرا نیست و به نظر می‌رسد کی‌روش خیالاتی را در سر دارد.سرمربی پرتغالی تیم‌ملی فوتبال ایران با دادن بازوبند به اشکان دژاگه در دیدار مقابل عمان در مرحله اولیه رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه حاشیه‌ساز شد. در حالی که سابقه احسان حاج‌صفی در تیم‌ملی فوتبال ایران از اشکان دژاگه بیشتر بود اما کی‌روش بازوبند را به دژاگه داد تا نشان دهد حساب ویژه‌ای روی این بازیکن دورگه باز کرده است. چندی بعد نیز احسان حاج‌صفی در مصاحبه‌ای ناراحتی خود را نسبت به این مساله ابراز کرد تا اینگونه اعتراض خود را به گوش کادر فنی ‌تیم‌ملی برساند؛ هرچند او در روز بازی مقابل عمان نیز در خوشحالی‌ پس از گل بازیکنان شرکت نکرد تا در همان زمان نیز به نوعی اعتراض خود را نسبت به دادن بازوبند کاپیتانی به اشکان دژاگه نشان دهد. اما نکته قابل تامل این است که کی‌روش به دژاگه اعتقاد ویژه‌ای دارد و او بازیکنی بوده که سرمربی پرتغالی به‌رغم فشارهای وارده در دعوت از وی به تیم‌ملی فوتبال ایران ایستادگی کرد.
تیموریان که 97 بازی ملی در کارنامه دارد متولد سال 1361 بوده و در حال حاضر 33ساله است و در جام‌جهانی حدود 35 الی 36 سال سن خواهد داشت و کی‌روش که در تیم‌ملی دست به تغییر و تحولی اساسی زده مشخص نیست که در قبال این بازیکن چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.
دژاگه اما 29 ساله است و 31 بازی ملی در کارنامه دارد، او تا جام‌جهانی 31 ساله خواهد بود و در ایده‌آل‌ترین سن ممکن قرار خواهد گرفت. حاج‌صفی اما از هر دوی اینها جوان‌تر بوده و به‌رغم سنی کم (26 سال) اما 76 بازی ملی در کارنامه دارد. حاج‌صفی با آغاز جام‌جهانی 2018 روسیه 28 ساله خواهد شد. اما سیدجلال حسینی این روزها در حالی که از مرز ١٠٠ بازی ملی عبور کرده اما حدود ٣٥ سال سن دارد و عملا در جام‌جهانی روسیه ٣٧ ساله خواهد بود که برای یک مدافع میانی سن بالایی به شمار می‌رود. ابتدا باید دید کی‌روش، حسینی را با صعود به جام‌جهانی به روسیه خواهد برد و اساسا مدافع باتجربه تیم‌ملی جایی در اندیشه‌های سرمربی پرتغالی تیم‌ملی خواهد داشت یا خیر؟ باید منتظر ماند و دید کی‌روش درباره تیموریان نیز چه در سر دارد و آیا این بازیکن نیز به دلیل ٣٦ ساله شدن در تفکرات کی‌روش ایفای نقش خواهد کرد یا سرمربی پرتغالی تیم‌ملی با رد شدن از نام یکی از باتجربه‌ترین بازیکنانش بازوبند کاپیتانی را به یکی از بازیکنان مورد علاقه‌اش در تیم‌ملی فوتبال ایران می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0049 sec