printlogo


کد خبر: 158783تاریخ: 1395/3/22 00:00
آوای شهر

هوای پایتخت همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد
تثبیت گرد و خاک در آسمان تهران
هجوم ذرات گرد و غبار به آسمان تهران باعث شد طی روز جمعه کیفیت هوا برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار گیرد.محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران درباره وضعیت کیفیت هوای تهران طی روز جمعه به تسنیم بیان داشت: کیفیت هوا برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفت.  به گفته وی، میزان ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون روی عدد 116 قرار گرفته است.
پیش‌بینی خاک‌آلودشدن تهران این در حالی است که براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی آسمان تهران طی روز شنبه(امروز) نیز همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک است. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در این باره بیان داشت: طی روزهای شنبه و یکشنبه 22 و 23 خرداد (امروز و فردا) شرایط برای وقوع گرد و خاک در جنوب غرب کشور مهیا خواهد بود.  به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، آسمان تهران امروز صاف، همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مترو به فرودگاه امام(ره) می‌رسد
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از تکمیل فاز دوم خط متروی تهران ـ پرند تا پایان سال جاری خبر داد. سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره سرانجام متروی تهران ـ پرند با بیان اینکه تا پایان سال جاری فاز دوم این خط مترو تا  فرودگاه امام خمینی (ره)  تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: تنها تکمیل ایستگاه مترو و بخشی از خط، در دست احداث است و امید است بزودی این خط مترو به قسمت جنوبی خط یک وصل شود. وی با بیان اینکه خط متروی تهران ـ پرند دارای 3 فاز است به ایسنا بیان داشت: در فاز اول مترو به شهرآفتاب رسید و در فاز دوم ادامه این خط به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وصل می‌شود. تشکری‌هاشمی با اشاره به پرداخت نشدن اعتبارات دولتی برای تکمیل این خط افزود: اعتبارات کافی نیست اما به دلیل اهمیت، این موضوع در دستور کار قرار گرفته و  در صورت تامین اعتبارات کافی، سرعت تکمیل خط چندبرابر خواهد شد.


منع حضور در المپیاد به دلیل حجاب!
روز گذشته خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه  یکی از دانش‌آموزان دختر به دلیل داشتن حجاب از حضور در المپیاد منع شده است و والدین این دانش‌آموز هم در گفت‌وگویی صحت این موضوع را تایید کردند، اما آموزش‌وپرورش هرگونه منع و ممنوعیت به دلیل حجاب را تکذیب کرده است. به گزارش تسنیم، معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در اظهاراتی درباره این موضوع گفته است: «معرفی نشدن یک دانش‌آموز به المپیاد به دلیل داشتن حجاب به هیچ وجه صحت ندارد». رسول پاپایی با بیان این مطلب افزود: در پی انتشار خبری مبنی بر معرفی نشدن دانش‌آموز برتر المپیاد شیمی به مسابقات به دلیل داشتن پوشش حجاب، براساس بررسی‌ها و گزارش همکاران‌مان در مرکز حراست، دانش‌آموز مورد اشاره از آموزش‌وپرورش شهرستان ری است که در المپیاد آزمایشگاهی شیمی در سطح استان رتبه اول را کسب کرده و در مورخه هشتم خردادماه جاری به مسابقات کشوری در قزوین معرفی شده است. وی ادامه داد: از آنجا که این دانش‌آموز از حجاب چادر و پوشیه برخوردار بوده توصیه شده بود برای رعایت دستورالعمل ایمنی آزمایشگاهی از روپوش سفید در آزمایشگاه استفاده کند که وی از این کار امتناع کرده بود بنابراین مدیران برگزاری استان شرایط آزمایشگاهی مسابقات را برای وی به گونه‌ای آماده کردند تا با پوشش موردنظر در مسابقات شرکت کند و موضوعات ایمنی هم برای این دانش‌آموز رعایت شود. این در حالی است که خانواده این دانش‌آموز اطلاعات و مستنداتی را در اختیار گذاشتند که نشان می‌دهد این موضوع صحت دارد. خانواده فاطمه ماجرا را اینگونه توضیح داده‌اند: فاطمه توانست از مرحله منطقه‌ای و استانی به مرحله کشوری مسابقات راه یابد و مقام نخست را کسب کرده است اما مدیران آموزش‌وپرورش می‌گویند برای حضور در مرحله کشوری باید چادرش را بردارد.


Page Generated in 0/0054 sec