printlogo


کد خبر: 158784تاریخ: 1395/3/22 00:00
نبض جامعه

معاون آموزشی پلیس راهور تهران:
خودروی روزه‌خواران توقیف می‌شود
معاون آموزشی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف خودروی روزه‌خواران در ماه مبارک رمضان خبر داد. سرهنگ مراد مرادی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با تأکید بر اینکه برابر آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی خوردن و آشامیدن در حین رانندگی ممنوع است، اظهار داشت: خوردن و آشامیدن در حین رانندگی تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده نسبت به جریمه و اعمال قانون اقدام می‌شود. سرهنگ مرادی به باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان طرح برخورد با روزه‌خواران اجرا می‌شود و در همین راستا در صورت مشاهده توسط عوامل پلیس خودروی روزه‌خواران متوقف شده و به پارکینگ انتقال می‌یابد.

پابرجایی کنکور تا ۶ سال آینده
رئیس سازمان سنجش درباره زمان حذف کنکور در رشته‌های پررقابت توضیحاتی ارائه داد. به گزارش «وطن امروز» ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش درباره زمان حذف کنکور گفت: براساس  قانونی که در سال ۹۲ مصوب شد، باید طی ۵ سال آینده ۸۵ درصد ظرفیت آموزش عالی بدون کنکور پذیرش شود که این موضوع محقق خواهد شد. رئیس سازمان سنجش با اشاره به زمان حذف کنکور در رشته‌های پررقابت عنوان کرد: با توجه به این موضوع که هنوز درصد پوشش سوابق تحصیلی آغاز نشده، برای حذف کنکورتا ۵ الی ۶ سال آینده چشم‌اندازی وجود ندارد. وی افزود: ۸۵ درصد کل ظرفیت آموزش عالی باید با سوابق تحصیلی تکمیل شود که اکنون به‌رغم اینکه سوابق تحصیلی ما همان است که طی ۵ سال گذشته بود، ۸۰ درصد کل ظرفیت آموزش عالی با سوابق تحصیلی پذیرش می‌شود.

پرداخت هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری
«حق بیمه تکمیلی برای بازنشستگان و خانواده‌های آنها تا 3 نفر از سوی صندوق بازنشستگی کشوری تقبل می‌شود». عباس رشیدی، مدیرکل اجتماعی فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان این مطلب گفت: رقم بیمه تکمیلی برای خانوارهای زیر 3 نفر، به ازای هر یک نفر 45 هزار تومان است که 20 هزار تومان را بازنشسته و 25 هزار تومان را صندوق تقبل می‌کند. وی درباره روند ارائه خدمات بیمه تکمیلی و مشکلات موجود به ایسنا بیان داشت: این وضعیت مطلوب ما نیست و هدف ما این است که نیازی به مراجعه بازنشسته به شرکت بیمه‌کننده و پیگیری پروسه اداری طولانی وجود نداشته باشد و  بازنشسته با مراجعه به بیمارستان و سایر مراکز درمانی براحتی بتواند از این خدمات استفاده کند. رشیدی افزود: اما زیرساختی که اکنون وجود دارد هم شرکت بیمه‌گر و هم صندوق را محدود کرده است. از سویی، برخی بیمارستان‌ها به دلیل هزینه سنگین درمانی زیر بار قراردادهای بیمه‌ای نمی‌روند که این موضوع منحصر به شرکت بیمه‌گر مرتبط با صندوق هم نمی‌شود و همه بیمه‌ها این مشکل را دارند.
 


Page Generated in 0/0066 sec