printlogo


کد خبر: 158797تاریخ: 1395/3/22 00:00
اخبار

بوئینگ برای مذاکره مجوز گرفت
شرکت بوئینگ اعلام کرد برای مذاکره با ایران درباره ارزیابی نیازهای این کشور به خرید هواپیما از دولت آمریکا مجوز گرفته است. به گزارش تسنیم، بوئینگ در حال بررسی نیازهای ایران به هواپیماهای مسافری است. این شرکت اعلام کرد: «ما در حال تبعیت از فرآیند گرفتن مجوز از دولت آمریکا هستیم. بر این اساس، ما برای دریافت مجوز درخواست داده و مجوز لازم را دریافت کرده‌ایم تا نیازهای ایرلاین‌های ایرانی مورد تایید دولت آمریکا به هواپیماهای مسافری را ارزیابی کنیم». این مجوز به شرکت بوئینگ اجازه می‌دهد با ایرلاین‌های مجاز ایرانی برای بررسی میزان نیاز واقعی آنها تعامل داشته باشد. ایران در ژانویه امسال یک قرارداد 27 میلیارد دلاری برای خرید هواپیما از ایرباس امضا کرد که شامل 118 فروند هواپیمای مسافری می‌شود. ایران اعلام کرده برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی خود به حدود 400 فروند هواپیما نیاز خواهد داشت.


ایران نفت سبک خود را ارزان کرد
ایران قیمت نفت سبک خود را در بازار آسیا ۳۵ سنت افزایش داد و قیمت این نفت را در بازار اروپا ۳۵ سنت کاهش داد.  به گزارش بلومبرگ، یک منبع آگاه صنعت نفت گفت، ایران قیمت رسمی نفت سبک خود برای ماه جولای را در بازار آسیا 35 سنت افزایش داده و به 85 سنت بالاتر از شاخص عمان/دوبی رسانده است.  براساس این گزارش، قیمت رسمی نفت سبک ایران برای ماه جولای در بازار شمال غرب اروپا به 75/4 دلار زیر قیمت شاخص بی‌ویو رسیده که 35 سنت ارزان‌تر از ماه قبل است. ایران همچنین قیمت نفت‌های سنگین‌تر خود در بازار آسیا را افزایش داده و شکاف قیمتی خود با نفت عرب مدیوم عربستان را به میزان 5 سنت کاهش داده است. ماه گذشته، ایران قیمت نفت سنگین و نفت فروزان خود را به پایین‌ترین رقم نسبت به نفت عرب مدیوم عربستان از سال‌ 2007 تاکنون رسانده بود.


جایگزینی خودروهای سنگین فرسوده
برنامه خاصی نیز برای جایگزینی خودروهای سنگین فرسوده هست که بزودی اعلام می‌شود.  محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اهداف کیفی سختگیرانه‌تری برای ارتقای سطح کیفی محصولات و خدمات خودرو اجرا می‌شود، گفت: نتایج کلی حاکی از ارتقای نسبی کیفیت محصولات و خدمات خودرو در سال 94 است. وی در نشست شورای سیاست‌گذاری صنعت افزود: باید سطح کیفی خودروها افزایش یابد و با روش‌های موجود نمی‌توانیم به رضایتمندی مشتریان برسیم و باید خودرویی که به دست مشتریان می‌رسد بدون عیب باشد.  نعمت‌زاده تاکید کرد: صنعت خودرو باید در حوزه کل صنعت پیشران بوده و به جایگاه خودش برسد و اگر تحول ایجاد کند می‌تواند در سطح ملی اثربخش باشد.


معدوم‌سازی برنج‌‌های آلوده وارداتی
معاون اجرایی رئیس‌جمهور دستور داد برنج‌های وارداتی باقیمانده در انبارهای شرکت بازرگانی دولتی پس از انجام آزمایشات لازم توسط وزارت بهداشت، در صورتی که برای انسان و دام غیرقابل مصرف تشخیص داده شد، معدوم شود.  به گزارش تسنیم،  ماجرا از این قرار بوده که برنج‌های خارجی بویژه هندی در انبارهای شرکت بازرگانی دولتی ایران که تا پایان سال 2015 میلادی انقضا داشته است، تاریخ مصرف آن چندین بار از سوی این شرکت تمدید شد. به همین منظور کارگروه تنظیم بازار در اولین جلسه سال 95 که در تاریخ 29 اردیبهشت سال جاری برگزار شد، به موضوع تعیین تکلیف برنج‌های باقیمانده در انبارهای شرکت بازرگانی دولتی ایران پرداخت و مصوبه‌ای را در این باره به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ کرد اما معاون شرکت بازرگانی دولتی با رد وجود برنج آلوده در انبارهای این شرکت گفت: این کار اقدام دلالان برنج داخلی در کشور بود که با کمک دیگران به هدفشان رسیدند، برنج را گران کردند و اکنون با قیمت 10 تا 15 هزار تومان می‌فروشند. حسن‌عباس معروفان در گفت‌وگو با فارس، افزود: مطرح کردن وجود برنج آلوده در جامعه التهاب ایجاد می‌کند، چرا که شرکت بازرگانی دولتی هیچ چیزی که آلوده باشد، نداشته، ندارد و نخواهد داشت. وی تصریح کرد: برنج‌هایی که سال گذشته  در رسانه‌ها درباره آن نوشته می‌شد، آزمایش شده و به فروش رفته و هیچکدام از آن برنج‌ها آلوده نبود. به گفته معروفان هیچ صحبتی درباره معدوم‌سازی این برنج‌ها نشده و برخی کالاها پس از انقضای مصرف امکان مصرف دامی و صنعتی را داراست.
 


Page Generated in 0/0049 sec