printlogo


کد خبر: 158809تاریخ: 1395/3/22 00:00
برجام

دولت از دیپلماسی «التماسی» کناره‌گیری کند
عضو فراکسیون ولایت با بیان اینکه باید به یاوه‌گویی‌های آمریکایی‌ها پاسخ محکم و انقلابی داده شود، گفت: دولت از دیپلماسی «التماسی» کناره‌گیری کند. سیدحسین نقوی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، 3 اقدام فوری وزارت امور خارجه را نسبت به بدقولی آمریکایی‌ها لازم دانست و تصریح کرد: اول باید به یاوه‌گویی‌های‌ آمریکا پاسخ محکم، صریح و انقلابی داده شود و اجازه ندهیم هراز چندگاهی رئیس‌جمهور، وزارت خارجه، نامزدهای ریاست‌جمهوری و کنگره آمریکا به ملت ما جسارت کنند. دوم اینکه با استفاده از متن برجام اقدامات قانونی صورت گیرد و دولت از دیپلماسی «التماسی»کناره‌گیری کند. نماینده مردم ورامین در مجلس اجرای پیوست‌های برجام را اقدام سوم وزارت امور خارجه دانست و تاکید کرد: دولت باید بداند اجرای برجام در کشور ما فقط مبتنی بر متن برجام نیست و 2 پیوست قانونی همراه آن است. نقوی‌ تاکید کرد: ابلاغیه 8 بند رهبر معظم انقلاب و 9 بند مصوب مجلس شورای اسلامی پیوست‌های برجام است که باید اجرایی و عملیاتی شود. نماینده مجلس با بیان اینکه در اجرای برجام کوتاهی شده و باید دولت پاسخگوی مجلس باشد، اظهار کرد: نمایندگان مردم مطالبه‌گر حقوق قانونی ملت هستند و دولت را موظف می‌دانند به وظایفی که در برجام اشاره شده، عمل کند.

آمریکا در برجام عهدشکنی داشته است
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه آمریکا به همه وعده‌هایش عمل نکرد، از ماجرای بلوکه شدن 2 میلیارد دلار دارایی‌ ایران در آمریکا به‌عنوان دستبرد غاصبانه نام برد. به گزارش تسنیم، مصطفی کواکبیان در جشن سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال 92 در پارک ملت سرخه اظهار داشت: آمریکا به همه عهدها و وعده‌های خود وفادار نمانده و عهدشکنی‌هایی نیز داشته است؛ اما امروز نمی‌تواند ایران را به‌عنوان عنصر خطرناک در منطقه معرفی کند؛ چراکه ما ثابت کردیم نمی‌خواهیم به سراغ سلاح هسته‌ای برویم و حق مسلم خود در استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را می‌خواهیم و همه این اهداف در برجام به رسمیت شناخته شد. عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقیف بیش از 2 میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا به بهانه‌های واهی تصریح کرد: موضوع 2 میلیارد دلار، دستبرد غاصبانه دولت آمریکا به دارایی‌های ملت ایران بود و البته هیچ ربطی به برجام ندارد. کواکبیان با اشاره به اینکه مسائل موشکی که علیه کشورمان به وجود آورده‌اند نیز هیچ ربطی به موضوع برجام ندارد، تصریح کرد: این موضوعات ناشی از بداخلاقی آمریکا و طرف‌های غربی است؛ اما باید همین مسیر از سوی کشورمان ادامه پیدا کند.

خوش‌خیالی در برجام بس است
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنند، گفت: این‌همه خوش‌خیالی بس است و دولت به‌جای التماس، مطالبه‌گر حقوق ملت باشد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اقدامات دولت در مقابل بدعهدی و بدقولی آمریکایی‌ها در برجام، اظهار کرد: دولت باید در مقابل این بدعهدی‌ها موضع قاطعانه بگیرد و شفاف به مردم بگوید که آمریکایی‌ها در برجام کارشکنی می‌کنند. وی با اشاره به اینکه اخیراً کشورهای 1+5 بیانیه‌ای صادر کرده و گفته‌اند «ما به تعهدات خود در برجام عمل کردیم ولی ایران هیچ اقدامی نکرده و باید تحریم‌ها ادامه پیدا کند»، گفت: دولت در این زمینه نباید از دیپلماسی انفعال و التماس استفاده کند و سریعاً پاسخ محکم به اینگونه زیاده‌خواهی‌ها بدهد. نماینده مردم قم در مجلس افزود: ما نباید مردم را بیگانه و نامحرم فرض کنیم، چرا که ملت حق دارد بداند در برجام چه اتفاقاتی رخ داده است. حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه جسارت‌های آمریکایی‌ها به‌خاطر کوتاه آمدن دولت در اجرای برجام است، تأکید کرد: ما به تعهدات خود عمل کردیم ولی آمریکایی‌ها و غربی‌ها با تمسخر بدون اجرای تعهدات خود تحریم را بر ملت ما تحمیل می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0059 sec