printlogo


کد خبر: 158827تاریخ: 1395/3/23 00:00
سرخط خبر

 تسنیم نوشت: طلب شرکت بازرگانی دولتی بابت فروش ترهینی برنج در اواخر سال ۹۳ که با احتساب خسارت تأخیر تأدیه و ۲درصد کارمزد قانونی از ۱۲۰ میلیارد تومان هم بیشتر شده، با گذشت ۱۵ ماه از فروش هنوز وصول نشده است.
 نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک و خطوط تولیدی ایران در کابل افغانستان برای معرفی و عرضه ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی و تولیدی ایران از 26 تا 28 تیرماه برگزار می‌شود.
 ‌شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا اعلام کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری خود برای بازه زمانی یکم تیر تا ۱۵ مرداد را از ۲۴ خرداد آغاز می‌کنند. متقاضیان می‌توانند برای خرید بلیت اینترنتی رجا به سایت www.raja.ir مراجعه کنند.
 ایرج هوسمی، رئیس اتحادیه چایکاران با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز گفت: پیشنهاد ما این بود قیمت خرید تضمینی نسبت به سال گذشته حداقل ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.
 افشین کلاهی، نایب‌رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید به دلیل اینکه حمایت از کسب و کار‌های نوین در ایران با وام و تسهیلات انجام می‌شود، این خطر وجود دارد که در چند سال آینده با بحران بدهکاران نخبه روبه‌رو شویم.
 مهرداد مظفری، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: پرداخت ۵۰ درصد کارمزد ضمانتنامه‌های صادر شده بانک‌ها برای شرکت‌های دریایی کشور به صورت بلاعوض است که مرحله اجرایی آن آغاز شده است.
 محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت با بیان اینکه سیگنال‌های خروج از رکود صنعتی نمایان شده است، گفت: در 3 ماه ابتدایی امسال از دوره رشد منفی صنعت خارج شدیم به‌طوری‌که صنایع فولادسازی، قطعه‌سازی، لوازم خانگی و خودروسازی رشد مناسبی را در تولید در بهار 95  تجربه کرده‌اند.
 در سال جاری آمریکا حدود ۳۳۰ هزار تن و ایران حدود ۱۷۰ هزار تن پسته تولید می‌کنند بنابراین آمریکا قصد دارد با کاهش دادن قیمت دست به دامپینگ بزند.
  مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به امضای قراردادهای بلندمدت فروش نفت با شرکت‌هایی از ایتالیا (ساراس و ایپلم)، اسپانیا (رپسول)، یونان (هلنیک پترولیوم)، فرانسه (توتال)، سوییس (ویتول) و روسیه (لوک اویل) گفت: ۸۰ درصد قراردادهای فروش نفت ایران به اروپا عملیاتی شد.
 


Page Generated in 0/0055 sec