printlogo


کد خبر: 158835تاریخ: 1395/3/23 00:00
آوای شهر

معاون نظارت محیط‌زیست تهران اعلام کرد
هوای پایتخت در شرایط ناسالم
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط‌زیست استان تهران از ناسالم بودن هوای تهران برای گروه‌های حساس خبر داد. محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفی هوای  تهران طی 24 ساعت منتهی به شنبه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. وی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون ۱۰۴ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون ۷۳ و در شرایط سالم و همچنین میانگین منواکسیدکربن ۲۷ و در شرایط پاک قرار داشته است.

بدهی یک و نیم میلیونی دولت به هر تهرانی
بدهی دولت به شهرداری تهران براساس گزارش اعلام شده کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به 14هزار میلیارد تومان رسیده است. با توجه به این موضوع دولت به هر تهرانی یک و نیم میلیون تومان بدهکار است. به گزارش تسنیم،‌ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جلسه هفته گذشته شورا با ارائه گزارشی درباره میزان بدهی دولت‌های نهم، دهم و یازدهم به شهرداری تهران، خالص طلب شهرداری تهران از دولت که مورد تایید حسابرس قانونی نیز قرار گرفته را  14 هزار میلیارد تومان اعلام و تأکید کرد: 67 درصد مجموع این بدهی فقط مربوط به مترو است. بر این اساس سهم هر یک از 9 میلیون شهروند تهرانی از 14 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری تهران، یک میلیون و 555 هزار تومان است و به عبارتی هر تهرانی بیش از یک و نیم میلیون تومان از دولت طلبکار است.

قتل همسر با اسید
زن جوان با پاشیدن اسید به همسر خود که از اتباع افغانستان است وی را کشت. به گزارش فارس، قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در این باره عنوان کرد: بازپرس ویژه قتل تهران درپی تماس مأموران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران از وقوع یک فقره اسیدپاشی با خبر شد. به دنبال این موضوع بازپرس ویژه قتل تهران با حضور در بیمارستان شهید مطهری دریافت مرد ۳۳ ساله‌ای به نام «محسن» که از اتباع افغانستان است به دلیل شدت اسیدپاشی به قتل رسیده است. به گفته  شهریاری، همسر جوان مقتول پس از دستگیری، انگیزه‌اش از این اقدام را اختلاف خانوادگی عنوان کرده است.


رئیس سازمان محیط‌زیست:
آتش‌سوزی جنگل‌ها امر غریبی نیست!
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به دنبال آتش‌سوزی‌های چند روز گذشته در دامنه‌های گردنه خرسی پاسارگاد، بمو و بخش‌هایی از دشت ارژن استان فارس، در صفحات اختصاصی خود در شبکه‌های اجتماعی، درباره این رخدادها مطالبی عنوان کرد. به گزارش«وطن‌امروز»، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در کانال تلگرامش نوشت:‌ «آتش‌سوزی جنگل» که در مناطقی با گیاهان اشتعال‌پذیر روی می‌دهد، در کشور ما به لحاظ اقلیمی بویژه در ماه‌های گرم به دلایل گوناگون از جمله عوامل انسانی مکرر است.  ابتکار افزود: در ایران وظایف، اعتبارات و تجهیزات مربوط به اطفای آتش جنگل‌ها در اختیار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است و چنانچه آتش‌سوزی رخ دهد، براساس قانون هر استان دارای ستاد مدیریت بحران بوده که موضوع اطفای آتش‌سوزی را هدایت می‌کند. به گفته وی، هلی‌کوپتر، هواپیمای آبپاش و سایر تجهیزات در اختیار ستاد مدیریت بحران و فرماندهی مربوط به سازمان جنگل‌هاست، بنابراین طلب هلی‌کوپتر از این سازمان فقط نشانه بی‌اطلاعی درخواست‌کنندگان از شرح خدمات و تقسیم وظایف دستگاه‌های دولتی است. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی در شرایط فعلی امر غریبی نیست اما ما وظیفه داریم آموزش‌های تخصصی از طریق برگزاری مانور، تهیه تجهیزات و همکاری دستگاه‌ها در داخل ستاد بحران را دنبال کنیم و ضمن آموزش عمومی به مردم که متاسفانه بیشتر موارد به خاطر خطاهای انسانی است، برای مقابله با آتش آماده باشیم.
 


Page Generated in 0/0043 sec