printlogo


کد خبر: 158836تاریخ: 1395/3/23 00:00
نبض جامعه

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد
تمدید مهلت ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان
مهلت ثبت‌نام برای اعزام به عتبات دانشگاهیان تا 27 خرداد تمدید شد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به استقبال پرشور دانشگاهیان برای ثبت‌نام در پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان گفت: تاکنون بیش از 60 هزار نفر از دانشگاهیان برای اعزام به عتبات در پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به این استقبال تصمیم گرفتیم مهلت ثبت‌نام را تا 27 خردادماه تمدید کنیم. رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان عنوان کرد: اعزام‌های پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از اول مردادماه آغاز خواهد شد و تا هشتم آبان ادامه خواهد داشت.

ممنوعیت فعالیت مدارس دو زبانه
معاون وزیر آموزش‌وپرورش درباره فعالیت مدارس دوزبانه در کشور و شکایت برخی افراد از این مدارس توضیحاتی ارائه داد. مرضیه گُرد، معاون وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که آیا مدارس دوزبانه در کشور دارای مجوز هستند؟ اظهار داشت: خیر! متأسفانه با این مدارس برخورد داشتیم و به‌رغم اینکه تذکر داده شده که در دوره ابتدایی مدارس نباید دوزبانه باشند اما شاهد فعالیت چنین مدارسی هستیم و پرونده‌هایی داشتیم که شاکی داشته است اما شاکیان، اولیا نیستند. وی به فارس بیان داشت: متأسفانه به خواسته برخی اولیا و اصرار آنها، مدارس دوزبانه ایجاد شده است اما به لحاظ قانونی به هیچ وجه نباید این کار انجام شود. گرد خاطرنشان کرد: حتی اگر مدرسه‌ای هم مایل است که این فعالیت را داشته باشد در محیط مدرسه نباید این کار را انجام دهد، زیرا ما در مدرسه این اجازه را به مؤسس نخواهیم داد. رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده تصریح کرد: هیچ مجوزی به مدارس دوزبانه نداده‌ایم و مدارس هم مجوز ندارند و خانواده‌ها هم اصراری بر این کار نداشته باشند و دانش‌آموزان را وادار به یادگیری زبان دیگر در آن مقطع سنی نکنند.

سربازان بی‌سواد کارت پایان خدمت نمی‌گیرند
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره توسعه سواد در پادگان‌ها توضیحاتی ارائه داد.
علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در این باره گفت: طبق مصوبات ستاد مشترک نیروهای مسلح سربازان مشمول تا وقتی که باسواد نشوند کارت پایان خدمت دریافت نخواهند کرد. وی به مهر بیان داشت: برای سوادآموزی به سربازان ۴ مرکز نظامی به عنوان مرکز سوادآموزی در سطح کشور در نظرگرفته شده است. رئیس سازمان نهضت سوادآموزی عنوان کرد: باید 3 ماه از دوران سربازی هر فرد بی‌سواد به سوادآموزی اختصاص یابد. باقرزاده افزود: افراد بی‌سواد که به سربازی فراخوانده می‌شوند 3 ماه اول حضور را فقط باید سواد بیاموزند و حتی استفاده از آنها در امور خدمات و نظافت نیز ممنوع است و باید متمرکز به سوادآموزی شوند. این افراد پس از فراگیری سواد، در پادگان‌ها برای ادامه خدمت توزیع می‌شوند.

هشدار درباره کلاهبرداری سایت‌های جعلی یارانه
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ درباره کلاهبرداری گسترده سایت‌های جعلی یارانه از یارانه‌بگیران، هشدار داد. سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از جعل سایت اصلی Refahi.ir خبر داد و گفت: سایت‌های جعلی به هیچ عنوان با سایت اصلی یارانه مطابقت ندارد. وی به خبرگزاری
صدا و سیما عنوان کرد: در 2 هفته گذشته پیامک‌هایی مبنی بر قطع شدن یارانه برای یارانه‌بگیران ارسال و از آنها خواسته شده برای رفع مشکل، اطلاعات تکمیلی خود را به همراه شماره کارت و رمز عبور در سایت مربوط ثبت کنند.   کاکوان افزود: هر فرد یا سایتی که از مردم درخواست شماره کارت و رمز عبور کند، حتی از سوی نهادهای حکومتی، جعلی و فاقد اعتبار است. وی از مردم خواست به هیچ‌وجه با ورود به این سایت‌های جعلی، شماره حساب و رمز خود را در اختیار کلاهبرداران قرار ندهند زیرا برای نقل و انتقال پول یا یارانه به حساب افراد فقط شماره کارت یا شماره حساب کافی است. سرهنگ کاکوان از شناسایی جاعل سایت یارانه خبر داد و یادآور شد: متاسفانه متهم در خارج از کشور است اما پیگیری‌های قضایی برای دستگیری و استرداد وی در حال انجام است.
 


Page Generated in 0/0060 sec