printlogo


کد خبر: 158863تاریخ: 1395/3/23 00:00
چهارگوشه

ارتش نیجریه به کشتار مخالفان متهم شد
عفو بین‌الملل اعلام کرد ارتش نیجریه در ماه مه اقدام به کشتن اعضای غیرنظامی گروهی کرده است که خواستار جدایی از این کشور هستند.  در گزارش عفو بین‌الملل آمده است که اواخر ماه مه، سربازان نیجریه اقدام به تیراندازی به سمت اعضای بومی «بیافرا» و حامیان آنان در شهر اونیشتا در جنوب شرق نیجریه کرده‌اند.  ارتش نیجریه پیش‌تر نیز با حمله به تجمع شیعیان این کشور ده‌ها تن از آنها را به شهادت رسانده بود.

اسرائیل اسارت 2 نظامی مفقود شده‌اش را پذیرفت
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی وضعیت 2 سرباز گم‌شده در عملیات «صخره سخت» علیه حماس را از سرباز «کشته‌شده مفقودالاثر» به «اسیر مفقود» تغییر داد. پیش‌تر گفته می‌شد 2 سرباز مزبور در جنگ غزه کشته شده‌اند اما اکنون مقامات صهیونیست مدعی زنده و اسیر بودن آنها در دست گردان‌های القسام شاخه نظامی گروه مقاومت حماس شده‌اند. تارنمای صهیونیستی «تایمز اسرائیل» خانواده‌های «هادار گولدین» و «اورون شائول»،  تصمیم وزارت جنگ بر مبنای کشته شدن این 2 را نپذیرفته و معتقد بودند تل‌آویو به جای بستن پرونده آنها باید برای بازگرداندن‌شان هر کاری را انجام دهد.

خروج داعش از بندر سرت
نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی بندر سرت را از دست عناصر گروه تروریستی داعش خارج کردند. سخنگوی نظامی دولت وفاق ملی لیبی تأکید کرد سران داعش از سرت به منطقه‌ای در جنوب این شهر گریختند. دولت وفاق ملی لیبی که در مارس گذشته به طرابلس رسید، از سوی سازمان ملل حمایت می‌شود و به صورت تدریجی در حال افزایش سلطه خود در این کشور است.

بحرین رکوددار زندانی در خاورمیانه
وبگاه پریزن استادیز بر پایه آخرین مطالعات بین‌المللی، گزارشی از تعداد زندان‌ها در کشورها منتشر کرد. از میان این کشورها، زندان‌های 11 کشور عربی به عنوان شلوغ‌ترین زندان‌ها شناسایی شدند که به ترتیب عبارتند از: بحرین، امارات، عربستان سعودی، اردن، لبنان، عراق، کویت، سوریه، یمن، قطر و عمان. رژیم اشغالگر قدس نیز از نظر آمار زندانیان، پس از بحرین مقام دوم را داراست. براین اساس، میانگین زندانیان بحرین، 1/3 درصد جمعیت این کشور را شامل می‌شود که براساس برآوردهای سازمان ملل، بالغ بر یک میلیون و 340 هزار نفر است.

پیشتازی هیلاری  از ترامپ
نخستین نظرسنجی معتبر پس از مشخص شدن رویارویی نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، حاکی از پیشتازی 11 درصدی نامزد دموکرات‌ها و وزیر خارجه پیشین نسبت به نامزد میلیاردر و جنجالی جمهوری‌خواهان است. به گزارش اینترنشنال بیزنس تایمز، نظرسنجی اینترنتی که در فاصله روز دوشنبه تا جمعه هفته گذشته توسط موسسه نظرسنجی ایپسوس - رویترز صورت گرفت نشان داد 46 درصد از رای‌دهندگان احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی از کلینتون حمایت خواهند کرد. این در حالی است که 8/34 درصد از رای‌دهندگاه از ترامپ حمایت خواهند کرد.


سبد کالای اسرائیلی برای تروریست‌ها
 منابع محلی در استان القنیطره سوریه از توزیع کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی در میان خانواده‌های ساکن در مناطق تحت نفوذ تروریست‌ها خبر دادند. به گفته این منابع، این اقدام پیش‌تر نیز به صورت ماهانه انجام می‌شد و کالاهای ساخت اسرائیل به فراوانی در این مناطق مشاهده می‌شود. این کالاهای اسرائیلی میان خانواده‌های تروریست‌ها و با همکاری آنها در منطقه توزیع می‌شود و نشان‌دهنده روابط نزدیک تروریست‌ها و جبهه النصره در منطقه جنوبی است.
 


Page Generated in 0/0055 sec