printlogo


کد خبر: 158870تاریخ: 1395/3/23 00:00
اخبار

هیأت نظارت بر اجرای برجام بدعهدی آمریکا را شفاف اعلام کند
نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام گفت: هیأت نظارت بر اجرای برجام به صورت شفاف مواضع خود را به اطلاع ملت شریف ایران برساند. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، برجام را یک تصمیم ملی خواند و گفت: هدف اصلی برجام رفع تحریم‌ها به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ظلم‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حق ملت بود. وی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام تأکید کرد: باید حتما با جدیت تحقق مجموعه حقوق خود را دنبال کنیم. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با بیان اینکه فضا نسبت به قبل از برجام بازتر است، گفت: اکنون محدودیت‌های نفتی ما برداشته شده است تا بتوانیم در چارچوب سهمیه خود مشتری پیدا کنیم و نفت خود را بفروشیم در صورتی که شاید پیش از برجام تنها 40 درصد از سهمیه ایران به بازار جهانی نفت قابل عرضه بود. وی تاکید کرد: امروز بزرگ‌ترین مانع اجرای برجام و تحقق تصمیمات اتخاذشده خود آمریکایی‌ها به عنوان دشمن قسم خورده ملت ایران هستند.

مخالفت آمریکا با درخواست اروپا برای راهنمایی درباره تحریم‌ ایران
خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت درخواست دولت‌های اتحادیه اروپایی برای حفاظت از بانک‌ها و شرکت‌های فعال در مراوده تجاری با ایران در برابر تهدید تحریم‌های مالی با مخالفت آمریکا مواجه شده است. به گزارش ایرنا، این خبرگزاری افزود: وزیران دارایی اتحادیه اروپایی در جریان مذاکرات بروکسل در اواخر ماه مه (اوایل خرداد) از مقام‌های واشنگتن خواستند راهنمایی شفاف‌تری را درباره سازوکار تحریم‌های دولت آمریکا در اختیار آنها قرار دهند اما به گفته 2 نفر از مقاماتی که از نزدیک در جریان این نشست‌ها بوده‌اند، این تلاش نتیجه‌ای نداشت. بلومبرگ افزود: با توجه به اینکه قراردادهای مربوط به بخش نفت و هوانوردی اغلب به دلار انجام می‌شود، ممنوعیت انجام معاملات به دلار همچنان مانعی بر سر توافقاتی همچون توافق خرید 118 هواپیمای ایرباس از سوی ایران به ارزش 27 میلیارد دلار است. به گفته 2 مقام مذکور که به دلیل محرمانه بودن مذاکرات خواستند نامشان فاش نشود، وزیران دارایی و مقامات اتحادیه اروپایی تاکید کرده‌اند آمریکا باید درباره استفاده و کاربرد تحریم‌های باقیمانده اطمینان دهد. آمریکا در مقابل از ارائه اطلاعات بیشتر نسبت به سیاستی که تاکنون علنا اعلام کرده است، خودداری کرد. به نوشته بلومبرگ، تلاش دولت‌های اتحادیه اروپایی بازتاب فشار بانک‌هاست که به دنبال توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های بزرگ، درباره بازگشت ایران به نظام مالی جهانی خوشبین بودند.

هماهنگی عراق با ایران، روسیه و سوریه در مبارزه با داعش
وزیر خارجه عراق با بیان اینکه عملیات آزادسازی فلوجه از عملیات آزادسازی موصل جدا نیست، گفت: عراق به تجربه ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم نیاز دارد. به گزارش تسنیم، ابراهیم جعفری در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین با بیان اینکه نمی‌توان نبردها علیه داعش را از هم جدا کرد، افزود: بین عراق، روسیه، ایران و سوریه برای مبارزه با تروریسم هماهنگی برقرار است. وزیر خارجه عراق گفت کشورش نیازمند تجربه روسیه، سوریه و ایران برای مبارزه با داعش است.

طرح تک‌بعدی اسلام رحمانی انحراف است
ذوالنور گفت: کسانی که یک ‌بعد از اسلام را مطرح می‌کنند به دین ضربه می‌زنند و این افراد در حقیقت، اسلام را تحریف می‌کنند؛ اسلام دین ذوابعاد و جامعی است. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بسیج در واکنش به پیام روحانی به سران کشورهای اسلامی و تکرار واژه انحرافی «اسلام رحمانی» در این پیام، اظهار داشت: اسلام در ذاتش رحمانیت وجود دارد اما اشداء علی‌الکفار هم هست. وی ادامه داد: رُحَماءُ بَینَهُم به رحمانیت اسلام اشاره دارد اما قبل از آن اشداء علی‌الکفار وجود دارد؛ خداوند متعال یک دین جامع برای ما فرستاده است که هم تولی در آن وجود دارد و هم تبری. ذوالنور خاطرنشان کرد: رحمانیت اسلام برای افرادی است که در دایره تولی قرار می‌گیرند نه در دایره تبری؛ به هر میزان که رحمانیت اهمیت دارد به همان اندازه هم قهاریت خداوند مطرح است.


Page Generated in 0/0108 sec