printlogo


کد خبر: 158946تاریخ: 1395/3/25 00:00
هلاکت 5 تروریست جیش العدل که قصد ورود به کشور داشتند
درگیری با تروریست‌ها در خاش

گروه سیاسی: تلاش تروریست‌ها برای ورود به خاک ایران و انجام اقدامات تروریستی با هوشیاری مرزبانان نیروی انتظامی ناکام ماند و 5 تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند. روز گذشته منابع خبری از درگیری مسلحانه در منطقه خاش بین نیروی انتظامی و اعضای  گروهک تروریستی جیش‌العدل خبر دادند. منابع محلی گزارش دادند که این درگیری‌ها با حجم آتش وسیعی همراه بوده است. دقایقی از انتشار این اخبار نگذشته بود که سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی ناجا ضمن تایید این خبر به بیان جزئیاتی از ماجرا پرداخت و گفت: اعضای گروهک تروریستی جیش‌العدل  برای انجام عملیات تروریستی وارد کشور شدند که ماموران نیروی انتظامی با آنان درگیر شدند. طی درگیری ماموران انتظامی سیستان‌وبلوچستان با تروریست‌ها، 5 تن از اشرار به هلاکت رسیدند. به گفته این مقام مسؤول انتظامی،‌ در این درگیری 5 تن از اشرار به هلاکت رسیده‌اند و یک مامور پلیس به درجه رفیع شهادت نائل شد. تداوم تحرکات تروریستی گروهک جیش‌العدل در مرزهای شرقی طی سال‌های اخیر یک جنگ ویژه میان نیروهای نظامی و انتظامی ایران با این تروریست‌ها را به‌وجود آورده است. جیش‌العدل توسط بازماندگان گروهک تروریستی ریگی راه‌اندازی شده و با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. به گزارش «وطن امروز» در یک دهه گذشته برخی کشورهای مرتجع منطقه با محوریت عربستان سعودی، سرمایه‌گذاری هنگفتی را برای ایجاد ناامنی در مرزهای شرقی ایران صورت دادند. به عنوان نمونه عربستان سعودی چندین محموله سلاح طی 5 مرحله و به وسیله هواپیماهای C-130 برای گروه‌های مسلح مخالف ایران به فرودگاه دالبندین در منطقه بلوچستان پاکستان ارسال کرده است. یکی از گروه‌هایی که توسط سعودی‌ها برای انجام اقدامات تروریستی علیه ایران، تجهیز شده، جیش‌العدل است. این گروهک تروریستی روز گذشته تلاش داشت با ورود به داخل خاک ایران، سلسله عملیات تروریستی را در منطقه طرح‌ریزی و اجرا کند که با  اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح کشورمان این توطئه ناکام ماند. ساعاتی پس از درگیری نیروی انتظامی با گروهک تروریستی جیش‌العدل، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس استان سیستان‌وبلوچستان که منابع خبری از حضور وی در منطقه درگیری خبر داده بودند، در گفت‌وگویی به تشریح روند درگیری با عناصر گروهک تروریستی جیش‌العدل  پرداخت. وی با اشاره به درگیری با اشرار گروهک جیش‌العدل در ارتفاعات شهرستان خاش گفت: صبح روز دوشنبه، ماموران پلیس متوجه حضور اشرار در ارتفاعات شهرستان خاش شدند. وی افزود: با حضور ماموران در این ارتفاعات مشخص شد چند عضو گروهک تروریستی از مرز پاکستان وارد کشور شده‌اند.
رحیمی به سلاح‌ها و مهمات به دست آمده از این گروهک نیز اشاره‌ای داشت. وی با بیان اینکه از اشرار به هلاکت رسیده 60 کیلوگرم ماده اولیه انفجار‌های تله‌های کنار جاده‌ای، مین‌های انفجاری، مقادیر زیادی سلاح و مهمات، کتاب‌های ضددینی و دستورالعمل تهیه انواع بمب و تله انفجاری کشف شد، افزود: 2 نفر از اشرار متواری شدند که عملیات پاکسازی از زمین و هوا در منطقه ادامه دارد تا این افراد دستگیر شده و به سزای اعمال‌شان برسند.
رحیمی تاکید کرد: در سال جاری ده‌ها بار تروریست‌ها قصد ورود به کشور را داشتند که در نقطه صفر مرزی توسط مرزبانی یا نیروی انتظامی جلوی آنها گرفته شد و اشرار به هلاکت رسیدند.
شکار فرمانده منطقه‌ای پژاک
نیمه اول سال‌90 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف مقابله با گروهک تروریستی پژاک، سلسله عملیاتی را در غرب و شمال‌غرب کشور علیه این گروهک تروریستی آغاز کرد. عملیات‌های گسترده سپاه علیه پژاک تا اواخر شهریور ماه ادامه داشت و در نهایت این گروهک مجبور به ترک خاک ایران شد. از آن زمان تا به امروز این گروهک سعی کرده با اعزام تیم‌های کوچک تروریستی به ایران و انجام چند عملیات تروریستی، کشور را با ناامنی مواجه کند. البته سپاه نیز در برابر این اقدام هوشیار بوده و به مقابله با این گروهک‌ها پرداخته است. در تازه‌ترین عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه پژاک، فرمانده منطقه‌ای پژاک به همراه 4 نفر دیگر از اعضای این گروهک تروریستی به هلاکت رسیدند. به گزارش «وطن امروز»، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک تیم 5 نفره گروهک تروریستی پژاک در شمال‌غرب کشور و در منطقه عمومی سردشت که در یک عملیات دقیق اطلاعاتی، شناسایی و در دام رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه گرفتار آمدند، منهدم و 5 عضو آن به هلاکت رسیدند. این اطلاعیه با اشاره به اینکه مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و مدارک از این تیم تروریستی به دست رزمندگان سپاه اسلام افتاده است، می‌افزاید: تروریست‌های معدوم همان عاملین شهادت 2 تن از بسیجیان بومی شهرستان مرزی سردشت در اردیبهشت‌ماه سال جاری و نیز شهادت یک مهندس بسیجی مربوط به اجرای طرح‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در این منطقه بودند. در اطلاعیه روابط عمومی  قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه تأکید شده است: مردم غیور و انقلابی، رزمندگان سپاه اسلام و بسیجیان بومی منطقه با هوشیاری کامل مراقب تحرکات عوامل وابسته به استکبار جهانی و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی بوده و با هرگونه اقدام ضدامنیتی برخورد قاطع خواهند داشت.
سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در تشریح جزئیات این درگیری به فارس گفت: این گروهک عامل شهادت 2 بسیجی در سردشت به نام‌های رحمان محمدی و محمد ابوبکری بودند که اردیبهشت‌ماه امسال به شهادت رسیدند. همچنین افراد این گروهک، بهاری از یگان مهندسی نیروی زمینی سپاه را نیز به شهادت رسانده بودند.
پاکپور تاکید کرد: در این عملیات سلاح‌های سبک در اختیار این گروهک به دست نیروهای ما افتاد. همان‌طور که می‌دانید این گروه تروریستی عامل بسیاری از شهادت‌های منطقه بود.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید براینکه هیچکدام از افراد این گروه نتوانستند از منطقه فرار کنند، گفت: یکی از افراد به هلاکت‌‌رسیده در این عملیات، فرمانده منطقه‌ای پژاک بود.
 


Page Generated in 0/0054 sec