printlogo


کد خبر: 158957تاریخ: 1395/3/25 00:00
برجام

دولت برای پشتیبانی از برجام تست موشکی را دنبال کند
رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و دکترین امنیت بدون مرز گفت: اگر دولت قصد پشتیبانی از برجام را دارد باید تست موشکی را بیش از پیش دنبال کند که در حال حاضر این سیاست برعکس است. حسن عباسی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تحریم‌های جدید آمریکا و سکوت دولت گفت: آمریکا فرمولی به اسم یوترن (دوربرگردان) دارد که چندی پیش معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا آن را اعلام کرد که آنها به هیچ وجه «یوترن» را حذف نمی‌کنند. وی درباره تاثیر برجام در زندگی مردم، گفت: مادامی که «یوترن» در سیاست مالی ایالات متحده، علیه کشورهایی که می‌خواهند با ایران معامله کنند برداشته نشود، نمی‌توان شاهد نتایج برجام در زندگی روزمره مردم بود. عباسی در عین حال تاکید کرد: در حالی که  دولت متوجه عدم حذف «یوترن» شده اما سیاست سکوت و عدم اجازه طرح مطالب جدی درباره برجام را در دستور کار قرار داده و دائما همه را به آینده دور وعده می‌دهد. کارشناس مسائل استراتژیک در پاسخ به این پرسش که انتظار مردم از برجام چیست، تصریح کرد: بالاخره مردم انتظاراتی دارند و به دنبال تحقق وعده‌های داده شده هستند و هر قدر این وعده‌ها دیرتر عملی شود به‌طور قطع نگران‌تر می‌شوند البته دولت توجهی به این مطالبات ندارد.

دولت در تحقق شعارهایش  ناموفق بوده است
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب گفت: دولت در حوزه اقتصادی در قبال رکود عملکرد مناسبی نداشت و مشخصا بیکاری افزایش پیدا کرده است و برای مقابله با این معضل هنوز نتوانسته یک طرح عملیاتی و فوری را ارائه دهد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، درباره فرارسیدن سال پایانی عمر دولت روحانی و میزان تحقق وعده‌های دولتمردان و رضایتمندی مردم گفت: برای میزان تحقق وعده‌ها باید یک معیار مشخصی در نظر گرفت و این معیار قانون برنامه توسعه کشور است؛ هر دولتی موظف است برنامه توسعه زمان خود را در دستور کار قرار دهد. وی افزود: دولت در برخی زمینه‌ها مانند دیپلماسی خارجی توانسته است فضای آرامی را ایجاد کند؛ دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان نیز عملکرد قابل دفاعی دارد. فلاحت‌پیشه در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم تحقق وعده‌های اقتصادی و نارضایتی اکثر مردم از دولت یازدهم آیا آقای روحانی در انتخابات 96 شانسی برای پیروزی دارد یا خیر؟ پاسخ داد: در ارزیابی سلبی، رقیبان و رفتار آنها بسیار حائز اهمیت است اما در زمینه دیگر 2 معیار وجود دارد، یکی اینکه دولت تا سال 96 بتواند نرخ بیکاری را تک‌رقمی کند و اگر دولت تا انتخابات 96 نتواند به وعده‌های اقتصادی خود عمل کند قطعا با انتقادهای جدی روبه‌رو خواهد شد. فلاحت‌پیشه ادامه داد: دوران پسابرجام یکی دیگر از معیارهاست، اگر تا سال 96 مردم به طور واضح، شکست تحریم‌ها را در زندگی خود احساس کنند، دولت می‌تواند در انتخابات موفق‌تر عمل کند و در غیر این صورت، آقای روحانی در مواجهه با رقیبان، بشدت مورد انتقاد قرار خواهد گرفت.

سرقت 13 میلیون دلار نتیجه سستی در برخورد با دستبرد آمریکایی‌ها
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره حکم دادگاهی در کانادا برای برداشت 13 میلیون دلار از اموال غیر دیپلماتیک ایران گفت: سستی در برخورد با دستبرد آمریکایی‌ها به اموال ایران موجب شد کانادا نیز به خود اجازه چنین کاری را بدهد. اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: وقتی ما پس از دستبرد 2 میلیارد دلاری دولت آمریکا به اموال ایران تاکید می‌کردیم باید جلوی این موارد گرفته شود که این کار صورت نگرفت و برخورد لازم نشد، برای این زمان بود که امروز کشور پیش پا افتاده‌ای مانند کانادا به خود اجازه چنین کاری را ندهد. وی با تاکید بر اینکه کشورهایی مانند کانادا عامل آمریکا و استکبار هستند، عنوان کرد: دستگاه دیپلماسی بعد از گذشت یک ماه و نیم از دستبرد 2 میلیارد دلاری آمریکا به اموال ایران تازه می‌گوید ما شکایتی را برای فرستادن به دادگستری بین‌المللی تنظیم کرده‌ایم، این نشان‌دهنده سستی در عمل است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه این امر نشان‌دهنده عدم توجه به خواسته‌ها و حقوق مردم و منافع ملی است، ادامه داد: وقتی کشورهای دیگر اینگونه برخورد را می‌بینند متوجه می‌شوند آنها نیز می‌توانند بیایند و ادعاهایی را مطرح کنند.
 


Page Generated in 0/0055 sec