printlogo


کد خبر: 158962تاریخ: 1395/3/25 00:00
اخبار

 حذف ۴۵۰ مجوز زائد اقتصادی
معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه شاخص فضای کسب و کار کشور در 2 سال اخیر ۳۴ پله بهبود یافته است، گفت: شاخص تجارت فرامرزی کشور از وضع مناسبی برخوردار نیست. به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری حذف ۴۵۰ مجوز زائد و بهبود ۳۴ پله‌ای شاخص فضای کسب و کار کشور در 2 سال اخیر را نتیجه‌ای مثبت ارزیابی کرد و افزود: براساس گزارش دبیرخانه شورا، ۵۶۱ مصوبه مخل فضای کسب و کار تاکنون شناسایی شده که لازم است سیر حذف یا اصلاح این مصوبات با جدیت بیشتری پیگیری و هرچه سریع‌تر اصلاحات لازم در این زمینه انجام شود. در این جلسه گزارشی از وضعیت محیط کسب و کار در کشور از زمان استقرار دولت یازدهم و اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود آن توسط دبیرخانه شورا ارائه شد. در این گزارش اعلام شد با تشکیل دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار و با اهتمام ویژه دولت یازدهم، رتبه فضای کسب و کار کشور با ۳۴ پله رشد از ۱۵۲ به رتبه ۱۱۸ ارتقا یافته است.


انبار کارخانه «ارج» پلمب شد
انبار کالای کارخانه ارج با دستور قضایی پلمب شد. به گزارش فارس، کارخانه ارج که ماه‌هاست رنگ تولید محصولات متنوع را به خود ندیده است این بار با دستور قضایی با مهر پلمب بر انبارهای خود روبه‌رو شد. براساس این گزارش، دلیل پلمب انبار کارخانه ارج طلب 9 میلیارد تومانی یک طلبکار حقیقی به نام «ج» عنوان شده است. در حالی که مدیران کارخانه ارج از «Overhaul» و تعمیرات اساسی تجهیزات و دستگاه‌ها خبر داده بودند اما خبری از اورهال در کارخانه نیست. ظاهرا تعدادی ایزوگام برای گرفتن سوراخ‌های سقف سوله‌های مخصوص تولید خریداری شده است تا مشتریان برای اجاره یا احتمالا خرید محل اعتراضی نداشته باشند. علاوه بر این، پلمب انبار مملو از کالای دپو شده کارخانه ارج به مشکلات دیگر این کارخانه اضافه کرده است و کارگران بدون امید به آینده مشغول انجام کارهای خدماتی‌اند. هم‌اکنون مدیران کارخانه برای تحویل کالای از قبل فروخته شده مجبورند با استفاده از برعکس کردن خط نقاله به انبار، کالاها را از انبار به سالن تولید و سپس بیرون کارخانه منتقل کنند.


سرانه مصرف شیر در ایران؛ 100 لیتر
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از آخرین روز تیرماه حتی یک کیلوگرم برنج به کشور وارد نخواهد شد، گفت سرانه مصرف شیر در کشور ۵۰ لیتر از میانگین جهانی کمتر است. به گزارش تسنیم، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: برای حمایت از کشاورزان و تولید داخلی، ثبت سفارش برنج آزاد نیست. محمود حجتی روز دوشنبه در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: براساس سیاست بازرگانی، وزارت جهادکشاورزی برای ثبت سفارش برنج آزاد نیست بلکه با محدودیت‌های زمان ورود و تعرفه همراه است. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای کمک به دامداران سال گذشته وارد بازار شدیم و روزانه بین 700 تا 800 تن شیرخام خریداری، چربی‌گیری و به شیرخشک تبدیل و صادر شد. وی گفت: این درحالی است که برخی کارخانجات لبنی با ما همکاری نمی‌کنند همچنین سازمان تعاون روستایی باوجود اینکه منابع نقدینگی در اختیار ندارد این مصوبه را در جهت حمایت از تولید داخل دنبال می‌کند.حجتی گفت: هم‌اکنون سرانه مصرف شیر کشور ما نزدیک 100 لیتر است در حالی که میانگین جهانی آن 150 لیتر و در برخی کشورها 350 تا 400 لیتر است که نشان می‌دهد سرانه مصرف ما خیلی پایین‌تر از میانگین سرانه مصرف جهانی است. حجتی درباره محصولات تراریخته گفت: محصول نهایی تراریخته همچون ذرت و روغن از کشورهای برزیل، آمریکای شمالی، هند و پاکستان وارد کشور ما می‌شود و مصرف می‌کنیم. وی اظهار داشت: اما تاکنون محصول تراریخته در داخل کشور ما تولید نشده و اگر بنا باشد چنین تولیدی داشته باشیم در چارچوب قوانین و مقررات ابلاغی است.


Page Generated in 0/0052 sec