printlogo


کد خبر: 158965تاریخ: 1395/3/25 00:00
از سوی معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت
ابلاغ تعرفه‌های پزشکی 95 بخش خصوصی
22 هزار تومان ویزیت پزشکان عمومی تعیین شد

گروه اجتماعی: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، مصوبه هیات وزیران درباره تعیین سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصـی و درمانی در بـخش خصوصی را ابلاغ کرد. به گزارش«وطن امروز» براساس مصوبه هیات وزیران سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصـی و درمانی در بـخش خصوصی در سال ۱۳۹۵ تعیین شده است. با توجه به بند الف این مصوبه ویزیت پزشکان، دندانپزشکان عمومی و PhD پروانه‌دار در بخش سرپایی خصوصی 220 هزار ریال تعیین شده است. همچنین ویزیت پزشکان، دندانپزشکان متخصص و
 MD- PhD در این بخش به رقم 345 هزار ریال رسیده است. در بخش سرپایی خصوصی ویزیت پزشکان فوق‌تخصص، فلوشیپ و متخصص روانپزشکی 430 هزار ریال و  ویزیت پزشکان فوق‌تخصص روانپزشک 490 هزار ریال اعلام شده است. همچنین نرخ ویزیت کارشناس ارشد پروانه‌دار 185 هزار ریال و کارشناس پروانه‌دار 160 هزار ریال ابلاغ شده است. این در حالی است که براساس تبصره ۱ این مصوبه همه مقاطع تحصیلی مندرج در بند الف (پزشکان و کارشناسان پروانه‌دار در بخش سرپایی خصوصی) در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های یادشده استفاده کنند که عنوان مربوط در پروانه مطب آنها درج شده باشد. همچنین با توجه به تبصره ۲ این مصوبه کارشناسان ارشد و PhD پروانه‌دار در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های کارشناسی ارشد و PhD استفاده کنند که کارشناسی ارشد یا PhD ثبت شده آنها مرتبط با رشته کارشناسی بوده و در پروانه فعالیت درج شده باشد. علاوه بر این تبصره ۳ مصوبه یادشده تاکید دارد که متوسط زمان ویزیت برای پزشکان عمومی حداقل 15 دقیقه، برای پزشکان متخصص حداقل 20 دقیقه و برای پزشکان فوق‌تخصص 25 دقیقه و روانپزشکان حداقل 30 دقیقه در نظر گرفته شود و براساس تبصره ۴ پزشکان عمومی با سابقه بیش از 15 سال کار بالینی، مجاز به دریافت معادل 15 درصد علاوه بر تعرفه مصوب هستند.
ضرایب تعرفه‌های خدمات درمانی
همچنین در بند ب مصوبه هیات وزیران به سقف ضرایب تعرفه‌های خدمات درمانی اشاره شده که به شرح زیر است:
۱- ضریب ریالی ارزش نسبی خدمات دندانپزشکی 12 هزار ریال است.
۲- ضرایب k همه خدمات و مراقبت‌های سلامت در بخش خصوصی و خیریه بر مبنای کای واحد 400 هزار ریال محاسبه می‌شود.
۳- همه خدمات پاراکلینیک کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامت با ضریب ریالی 190 هزار ریال محاسبه می‌شود. در عین حال سهم سازمان‌های بیمه‌گر پایه در خرید خدمات تشخیصی و درمانی از بخش خصوصی در سال ۱۳۹۵ معادل 90 درصد تعرفه دولتی خدمات تشخیصی و درمانی در بخش بستری و 70 درصد  تعرفه دولتی خدمات تشخیصی و درمانی در بخش سرپایی تعیین شده است.
سقف تعرفه‌ها در مراکز خیریه
 این در حالی است که سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی و خیریه به تفکیک برای سال ۱۳۹۵ در استان‌ها با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و اجتماعی استان توسط کارگروهی متشکل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان، رئیس سازمان نظام پزشکی استان، نماینده استاندار، نماینده سازمان‌های بیمه‌گر پایه استان و نماینده بیمه مرکزی به عنوان نماینده بیمه‌های تکمیلی استان تعیین خواهد شد. گفتنی است، این تصویبنامه که از ابتدای فروردین ماه سال ۱۳۹۵ لازم الاجراست توسط معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شده است.


Page Generated in 0/0065 sec