printlogo


کد خبر: 158968تاریخ: 1395/3/25 00:00
اخبار

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد
زمان ثبت‌نام زائران اربعین عتبات
نام‌نویسی جهت اعزام منسجم زائران اربعین به کربلای معلا، از ابتدای مرداد در سامانه «سماح» آغاز خواهد شد. به گزارش«وطن‌امروز» سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه ساماندهی اعزام زائران اربعین گفت: در اعزام‌های سال گذشته ایام اربعین، عمده مشکلات در مرزهای خروجی کشور مربوط به زائرانی بود که بدون ثبت‌نام در سامانه سماح راهی مرزهای کشور شده بودند که موجب ایجاد مسائل جدی در مرزها شدند. وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبات جلسه ساماندهی اعزام زائران اربعین تصمیم بر آن شد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همه مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا زمان و مرز خروج زائران مشخص و قابل پیش‌بینی باشد. رئیس سازمان حج و زیارت موضوع صدور ویزای زائران اربعین را یکی از بحث‌های اساسی و مؤثر در امر ساماندهی زائران برشمرد و اعلام کرد: براساس برنامه زمان‌بندی که به ستاد مرکزی اربعین ارائه شده، این آمادگی وجود دارد ثبت‌نام اولیه از مشتاقان زیارت اربعین از ابتدای مردادماه در سامانه سماح آغاز شود.

اجرای طرح کنترل معاینه فنی پس از ماه رمضان
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به جریمه ۴۰ هزار تومانی خودروهای فاقد برگه معاینه فنی، از تشدید برخورد با متخلفان خبر داد. به گزارش «وطن امروز» سردار سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ،  با اعلام این خبر گفت: کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی برابر قانون جزو ماموریت‌های پلیس است. سردار حسینی با بیان اینکه تا پایان ماه رمضان کنترل خودروها برای معاینه فنی جنبه اطلاع‌رسانی دارد، افزود: پس از عید فطر کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی آغاز می‌شود و امیدواریم تا قبل از مهرماه دیگر خودروهای بالای ۵ سال فاقد معاینه فنی در شهر تهران تردد نکنند. وی با اعلام اینکه پس از عید فطر پلیس از ابزارهای دیگر کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی بهره می‌برد، عنوان کرد: برابر قانون برای خودروهای فاقد معاینه فنی  مبلغ ۴۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است. به گفته سردار حسینی، دارا بودن برگه معاینه فنی نقش چشم‌گیری در کاهش آلودگی هوا دارد.

کیفیت هوای ایلام در وضعیت هشدار
توده‌های گرد و خاک تشکیل شده در آسمان عراق به استان ایلام رسید و کیفیت هوای این استان را در وضعیت هشدار قرار داد. محمدرضا مروارید، استاندار ایلام در این باره به میزان گفت: کیفیت هوای استان ایلام در وضعیت هشدار قرار گرفته و اگر این وضعیت تشدید شود احتمال تعطیلی ادارات وجود خواهد داشت. مروارید خاطرنشان کرد: توده‌های ریزگرد از کشور عراق وارد ایلام می‌شود و طی سالیان گذشته همواره با این مشکل مواجه بوده‌ایم. وی افزود: با توجه به اعلام اداره کل محیط‌زیست استان ایلام، احتمال تشدید وضعیت هشدار و افزایش میزان ریزگردها در آسمان استان ایلام وجود دارد. استاندار ایلام از احتمال تعطیلی ادارات این استان به دلیل تشدید وضعیت ریزگردها خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورتی که وضعیت آلودگی هوا تشدید شود و تنفس در این هوا برای شهروندان نامناسب اعلام شود، موضوع تعطیلی ادارات را در دستور کار قرار خواهیم داد.

25 خرداد نتایج کنکور ارشد اعلام می‌شود
نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد به صورت کارنامه تنظیم شده و روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد‌ماه روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان اعلام نتایج آزمون ارشد بیان داشت: داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون کارشناسی ارشد برای اطلاع از وضعیت علمی و مشاهده کارنامه خود در تاریخ 25 خرداد به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. وی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که براساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته هستند لازم است از روز یکشنبه ۳۰ خرداد‌ماه ۹۵ تا چهارشنبه ۲ تیرماه ۹۵ نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند. مشاور عالی سازمان سنجش افزود: اطلاعیه تکمیلی سازمان سنجش درباره اعلام نتیجه اولیه، انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته و فرم انتخاب رشته، همزمان با اعلام نتایج اولیه  روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.


Page Generated in 0/0058 sec