printlogo


کد خبر: 158969تاریخ: 1395/3/25 00:00
اخبار

معاون حقوقی وزارت بهداشت:
امکان حذف زیرمیزی وجود ندارد!
«امکان به صفر رساندن زیرمیزی وجود ندارد و باید در این زمینه رویکرد کاهشی داشته باشیم». به گزارش فارس، طاهر موهبتی، معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت با بیان این مطلب گفت: 2هزار متخصص در کشور وجود دارند که حقوق و کارانه دریافتی آنها به طور میانگین 13 میلیون و 300 هزار تومان است و نباید با اظهارنظرهای غیرمستند ارتباط مردم را با جامعه پزشکی دچار خدشه کنیم. موهبتی اظهار داشت: بر خلاف تبلیغات و اظهارنظرهای منفی اعتماد مردم نسبت به جامعه پزشکی کم نشده است. در زمینه زیرمیزی امکان به صفر رساندن آن وجود ندارد و باید در این زمینه رویکرد کاهشی داشته باشیم. وی همچنین بیان داشت: در حوزه سلامت هزینه‌هایی از جیب مردم کاهش پیدا کرده است و این نشان‌دهنده پیشرفت در برنامه توسعه است اما هنوز به آنچه در برنامه گفته شده است به طور کامل نرسیده‌ایم و با اهداف برنامه فاصله داریم، چرا که فقط هزینه‌های بستری را نباید در نظر گرفت بلکه هزینه‌های درمان سرپایی، درمانگاهی و دیگر هزینه‌ها را نیز باید در نظر بگیریم.

تعیین تکلیف استفاده از خمیر مرغ
«تمام تولیدکنندگان سوسیس و کالباس از استفاده از خمیر مرغ در محصولات‌شان منع شده‌اند و سازمان غذا و دارو به هیچ وجه اجازه ورود خمیر مرغ در تولید این محصولات را نمی‌دهد». به گزارش خبرگزاری دانشجو، رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر تولیدکنندگان سوسیس و کالباس از خمیر مرغ استفاده کنند به عنوان متخلف با آنها برخورد می‌شود. دیناروند با اشاره به اینکه اختلاف درباره استفاده از تولید و بسته‌بندی خمیر مرغ و استفاده از آن در محصولات پروتئینی، بین سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی همچنان وجود دارد، افزود: سازمان غذا و دارو همچنان روی حرف خود ایستاده است و از نظر این سازمان هیچ کارگاهی حق ندارد خط تولید و بسته‌بندی خمیر مرغ داشته باشد.


پیگیری فاجعه منا در محاکم بین‌المللی
دادستان کل کشور از مفتوح بودن پیگیری‌های حقوقی فاجعه منا خبر داد. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور درباره کارشکنی‌های عربستان برای اعزام ایرانیان به حج تمتع اظهار داشت: متاسفانه طرف سعودی سدی برای حضور حجاج ایرانی در بیت‌الله‌الحرام شدند و امیدواریم خداوند متعال شر آل‌سعود را به خودشان بازگرداند. دادستان کل کشور در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت پیگیری‌های حقوقی فاجعه منا بیان داشت: دنبال این هستیم که در یک محکمه بین‌المللی یا حداقل در دادگاه‌های خود عربستان سعودی طرح دعوا شود.

آمار 2 هزار و 300 نفری زندانیان مهریه
رئیس سازمان زندان‌ها از زندانی بودن ۲ هزار و ۳۰۲ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه خبر داد. به گزارش میزان، اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به وجود ۲۱۳ هزار زندانی در کشور گفت: ۱۲هزار و ۲۷۹ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌ها تحمل کیفر می‌کنند که این تعداد برابر ۶ درصد از آمار کل زندانیان است. جهانگیر درباره تعداد مشمولان دیه و جرائم مالی غیرعمد افزود: ۱۲هزار و ۷۰۳ زندانی جزو مشمولان دیه هستند، در این راستا بیشترین زندانی با ۹۷۴ مورد مربوط به تصادفات منجر به جرح است که از این تعداد زندانی،۹۷۰ نفر مرد و ۴ نفر زن هستند. وی تصریح کرد: ۹ هزار و ۹۷۶ نفر مشمولان جرائم مالی غیر از دیه هستند که با کمک‌های مردمی آزاد می‌شوند. از این تعداد، ۲ هزار و ۳۰۲ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و ۵۶۲ نفر به علت ترک نفقه در زندان هستند. رئیس سازمان زندان‌ها درباره استان‌های دارای بیشترین و کمترین زندانی جرائم غیرعمد، عنوان کرد: استان‌های فارس و تهران بیشترین تعداد زندانیان غیر عمد را دارند و استان سیستان و بلوچستان دارای کمترین زندانی است. وی با اشاره به جزئیات مدت ماندگاری محکومان به دیه در زندان‌ها، اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۶۳ نفر بابت دیه در زندان‌ها هستند که از این تعداد هزار و ۲۷۹ نفر کمتر از ۶ ماه در زندان بودند.
 


Page Generated in 0/0055 sec