printlogo


کد خبر: 158986تاریخ: 1395/3/25 00:00
رویدادها

سرپرست نویسندگان سریال سعدی:
به ایده‌آل‌ها فکر کرده‌ایم
منصور براهیمی، سرپرست نویسندگان سریال «سعدی» از پایان نگارش این سریال الف ویژه و پروژه فاخر نمایشی خبر داد. به گزارش فارس، منصور براهیمی نویسنده سریال «سعدی» ضمن اعلام این خبر در پاسخ به این که آیا در حین نگارش متن به بازیگر خاصی برای ایفای نقش قهرمان قصه یعنی سعدی فکر کرده است یا نه، توضیح داد: نه، من به بازیگر خاصی برای بازی در این نقش فکر نکردم. چراکه ویژگی‌های متن فراتر از اقتضائات بازیگری و شرایط تولید سریال‌ها در ایران است. ما سعی کردیم در این پروژه فیلمنامه‌نویسی را ارتقا بدهیم و به نظر من همانطور که می‌توان به این هدف رسید، می‌توان قابلیت‌های بازیگری و شرایط تولید را هم در عرصه سریال سازی ارتقا داد.  وی افزود: ما هنگام نگارش این متن درباره اینکه چه کارگردانی قرار است سریال را بسازد و چه شرایط تولیدی برای آن در نظر گرفته می‌شود، به ایده‌آل‌ها فکر کردیم. بخش‌ها و مقاطعی از متن است که از غزلیات سعدی الهام گرفته است. در دنیای آرمانی 700 غزل او که عشق را مفهومی انسان ساز معرفی می‌کند، جست‌وجو کرده و تلاش کردیم از دل هریک داستانی بیرون بکشیم. براهیمی درباره ویژگی‌های متن این سریال بیان کرد: قسمت‌هایی از فیلمنامه هست که دنیای غزلیات و اشعار سعدی را منعکس می‌کند و باید دید بازیگری در ایران می‌تواند سعدی را کار کند یا بازیگران عرب که این مرحله با طراحی درست به سرانجام می‌رسد.  مجموعه الف ویژه «سعدی» به سرپرستی منصور براهیمی در 52 قسمت 60 دقیقه‌ای که پژوهش آن در مرکز فیلم و سریال برون مرزی آغاز شده بود، در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی به نگارش در آمده است.

تازه‌ترین کتاب شهریار زرشناس منتشر شد
دفتر اول از مجموعه کتاب‌های «آشنایی با نظام سرمایه‌داری» با عنوان «ماهیت سرمایه‌داری مدرن» نوشته شهریار زرشناس، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. به گزارش  تسنیم، این کتاب در سه فصل تنظیم و نگاشته شده است: «ماهیت و مختصات سرمایه‌داری مدرن»، «مولفه‌های بنیادین نظام سرمایه‌داری مدرن» و «سرمایه‌داری مدرن و یهودیت». در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «نظام سرمایه‌داری، تجسم و ظهور اقتصادی و اجتماعی عالم مدرن است. مدرنیته نفس مدبر غرب مدرن است و برجسته‌ترین ویژگی آن، اومانیسم است. سرمایه و سرمایه‌داری در ذیل مدرنیته و عالم مدرن است که فعلیت و تحقق پیدا می‌کند و از این رو جان و جوهری اومانیستی دارد. اومانیسم همانا تجسم ولایت نفس اماره است و ماهیتی ضداسلامی دارد، سرمایه‌داری مدرن نیز به تبع جوهر اومانیستی‌اش، جانمایه ضداسلامی دارد. نظام سرمایه‌داری تجسم اقتصادی و اجتماعی‌ استکبار مدرن است و در تقابل ماهوی با اسلام و دین و دیانت قرار دارد».

خاموشی: عضو گروه سرود «خمینی ‌ای امام» بودم
سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم حمید سبزواری، شاعر سرودها و ترانه‌های ماندگار انقلاب، با بیان اینکه مرحوم سبزواری مسلمانی مطیع و انقلابی بود، اظهار کرد: توفیق داشتم جزو گروه سرود «خمینی ‌ای امام» و «برخیزید ‌ای شهیدان راه خدا» در دوران انقلاب باشم. به گزارش فارس، خاموشی گفت:  مرحوم سبزواری به همراه برخی دوستان دیگر به مدرسه می‌آمدند و اجرای این سرود را تمرین می‌دادند. ایشان تذکر می‌داد که هنگام اجرا با وضو باشید، چرا که انقلاب اسلامی، مقدس است. وی ادامه داد: سبزواری سبک زندگی با مسؤولیت، با ایمان و در خط انقلاب و امام (ره) را به جامعه نشان داد و در روند شعری خود، این ویژگی را به دیگران منتقل کرد و اشعار ایشان با سیر انقلاب اسلامی کاملا منطبق و سازگار است. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به اینکه پرداختن به سرود به عنوان یکی از وظایف این سازمان تعریف شده است، عنوان کرد: بخش موسیقایی را در سال‌های اخیر به این سمت و سو بیشتر سوق داده‌ایم که حماسی بسرایند و خاطرات سرودهای دوران  انقلاب را زنده نگه دارند و همچنین در مقطع کنونی متناسب با زمان و وقایع روز هم سرود بسرایند و بسازند.
 


Page Generated in 0/0063 sec