printlogo


کد خبر: 158992تاریخ: 1395/3/25 00:00
اخبار

آلمان و داستان تعویض‌های طلایی در رقابت‌های بزرگ
تیم‌ملی فوتبال آلمان نشان داده همواره نیمکت قوی دارد و بازیکنان جایگزین این توانایی را دارند که تیم خود را نجات دهند. در دیدار برابر اوکراین این موضوع بخوبی ثابت شد و 2 بازیکن جایگزین موفق به گلزنی شدند. شاید بتوان گفت هیچکس توقع نداشت که تیم‌ملی فوتبال آلمان در نخستین دیدار خود در رقابت‌های یورو 2016 با گلزنی 2 بازیکن جایگزین خود به پیروزی برسد اما این اتفاق رخ داد تا بار دیگر ثابت شود که بازیکنان جایگزین در تیم‌ملی آلمان انگیزه زیادی برای درخشش دارند. ژرمن‌ها در دیدار برابر اوکراین موفق شدند با نتیجه 2 بر صفر بازی را به سود خود به پایان رسانند که هر 2 گل را بازیکنان جایگزین به ثمر رساندند. گل نخست بازی را شکوردان مصطفی به ثمر رساند. این بازیکن تا لحظاتی قبل از بازی قرار نبود در ترکیب اصلی قرار گیرد. یوآخیم لو ریسک نکرد و مت هوملس را که به تازگی از شرایط آسیب‌دیدگی رهایی یافته بود در ترکیب اصلی قرار نداد تا فرصت به ستاره والنسیا برسد و او توانست شب خوبی را پشت‌سر گذارد و جانشین شایسته‌ای برای هوملس باشد. مصطفی گل نخست بازی را به ثمر رساند تا جایگزین شایسته برای هوملس باشد و یوآخیم لو از تصمیمی که گرفت راضی و خشنود باشد. اما گل دوم آلمان را هم یک بازیکن جایگزین به ثمر رساند. شوآین اشتایگر در دقیقه 89 به جای ماریو گوتسه وارد میدان شد و تنها بعد از یک دقیقه از حضورش در میدان موفق به گلزنی شد تا تعویض طلایی لقب گیرد. این برای نخستین‌بار نیست که بازیکنان جایگزین ژرمن‌ها خوب ظاهر و موفق به گلزنی می‌شوند. در یورو 96 اولیور بیرهوف به عنوان بازیکن جایگزین وارد بازی شد اما توانست گل قهرمانی ژرمن‌ها را به ثمر رساند و نام خود را برای همیشه در تاریخ فوتبال آلمان جاودانه کند. در یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی 2014 آندره شورله به عنوان یار جایگزین وارد بازی شد و در حالی که شاگردان یوآخیم لو برابر الجزایر به مشکل خورده بودند گل پیروزی را به ثمر رساند. میروسلاو کلوزه هم 7 دقیقه بعد از حضورش در دیدار برابر غنا موفق شد گل تساوی را به ثمر رساند تا آلمان به عنوان تیم نخست از مرحله گروهی به دور بعد راه پیدا کنند. و در نهایت نوبت به بازیکنی می‌رسد که اگر در تمام طول دوران بازیگری خود تنها این گل را به ثمر می‌رساند برایش کافی است و او کسی جز ماریو گوتسه نیست که در جام‌جهانی 2014 برزیل گل پیروزی را برای ژرمن‌ها به ثمر رساند. گوتسه در فینال ماراکانا برابر آرژانتین به عنوان یار جایگزین وارد بازی شد و گل قهرمانی آلمان را به ثمر رساند تا بازیکنان جایگزین ژرمن‌ها ثابت کنند تا چه اندازه بوی گل می‌دهند.


کنایه آرژانتینی‌ها به برزیل ناکام 2016
از دست خدا تا دست خداحافظی
رسانه‌های فوتبال آرژانتین گل خورده ناسالم برزیل را بهانه‌ای برای تمسخر فوتبال این کشور قرار داده و این گل را با اصطلاح «دست خداحافظی» توصیف کرده‌اند. گل مارادونا در عین بی‌عدالتی و ناسالمی اگر به زعم آرژانتینی‌ها به کمک «دست خدا» رقم خورد، این بار اما گل دریافت شده برزیل ربطی به خدا نداشت. روزنامه آرژانتینی نمک به زخم برزیل غمگین این دوره از کوپا‌آمه‌ریکا پاشیده و این گل را با اصلاح «دست خداحافظی» توصیف کرده است. جمله منتشر شده از سوی آرژانتینی‌ها «La Mano De Adios» است که به جای «La Mano De Dios» نوشته شده و اشاره به برزیل ناکام این دوره از رقابت‌ها دارد. کنایه روزنامه انگلیسی میرر هم در این میان جالب است: هم گل مارادونا و هم گل پرو به برزیل ناسالم، ناعادلانه و غیراخلاقی بوده و این یک حقیقت محض است که خداوند در به ثمر رساندن گل ناسالم و بی‌عدالتی در فوتبال دخالت نمی‌کند!


اسپانیا از سد چک گذشت
تیم ملی فوتبال اسپانیا در نخستین دیدار خود در مسابقات یورو ۲۰۱۶ مقابل جمهوری چک به برتری رسید. از گروه D مسابقات جام ملت‌های اروپا موسوم به یورو دیروز  (دوشنبه) تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و جمهوری چک در نخستین بازی خود از مرحله گروهی مسابقات، در ورزشگاه 35 هزار نفری مونیسیپال شهر تولوز به مصاف هم رفتند. مردان دل‌بوسکه که در این بازی تیم برتر میدان بودند تا دقایق پایانی در گلزنی ناموفق بودند، تا اینکه در دقیقه 87 جرارد پیکه روی ارسال خوب آندرس اینیستا با ضربه سر دروازه پتر چک را گشود تا اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی، این بازی را با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان ببرد.
 


Page Generated in 0/0061 sec