printlogo


کد خبر: 158999تاریخ: 1395/3/25 00:00
چهارگوشه

تهدید نمایندگان ترک‌تبار پارلمان آلمان به مرگ
چند تن از نمایندگان ترکیه‌ای‌الاصل پارلمان آلمان بعد از به رسمیت شناختن تصمیم آلمان برای قتل‌عام خواندن کشتار مردم ارمنستان، تهدید به مرگ شدند. براین اساس، 11 نماینده پارلمان آلمان با ریشه ترکیه‌ای، بعد از دریافت تهدید به مرگ تحت محافظت پلیس هستند. همچنین وزارت خارجه آلمان به این نمایندگان هشدار داد به دلیل تهدید به مرگ، به ترکیه سفر نکنند. پارلمان آلمان اخیرا طی رای‌گیری کشتار مردم ارمنستان به دست عثمانی‌ها را قتل‌عام نامیده بود که با واکنش تندی از سوی ترکیه مواجه شد.

اسرائیل مجهز به 80 کلاهک هسته‌ای
مرکز پژوهش‌های صلح استکهلم در گزارشی اعلام کرد که به نظر می‌رسد اسرائیل 80 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. این مرکز که مقر آن در سوئد قرار دارد، در گزارش خود نوشت: انبارهای سلاح هسته‌ای جهان در سال جاری میلادی کاهش یافته است اما روند کاهش بسیار کند بوده و 9 قدرت هسته‌ای جهان به ارتقای زرادخانه‌های خود ادامه داده‌اند. تعداد سلاح‌های هسته‌ای در ژانویه به 15 هزار و 395 کلاهک هسته‌ای رسید که در مقایسه با سال 2015، 455 کلاهک کاهش یافته است.

نبیل رجب مجدداً بازداشت شد
نیروهای آل‌خلیفه بار دیگر نبیل رجب، فعال برجسته حقوق‌بشری بحرینی را بازداشت کردند. سمیه رجب، همسر وی به روزنامه الوسط گفت نیروهای آل‌خلیفه صبح دوشنبه نبیل رجب را در منزلش واقع در «بنی‌جمره» دستگیر کردند. وی رئیس مرکز حقوق‌بشر بحرین و همچنین عضو مشورتی سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق‌بشر است. نبیل رجب در آوریل 2015 به اتهام توهین به وزارت دفاع و کشور بحرین در توئیتر بازداشت شد اما پس از تحمل 3 ‌ماه زندان مورد عفو پادشاه بحرین قرار گرفت و آزاد شد.

انفجار در بیروت
انفجار بمب در پایتخت لبنان که یکشنبه شب لحظاتی قبل از افطار روی داد، خسارات گسترده‌ای به ساختمان‌های منطقه الظریف وردان وارد کرد. این انفجار پشت ساختمان یک شعبه بانک لبنان و مهجر در منطقه الظریف وردان رخ داد. خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد بمب در زیر یک دستگاه خودرو کارگذاشته شده بود؛ اما وزیر کشور لبنان گفته است که بمب داخل یک کیف جاسازی و در کنار دیوار بانک لبنان و مهجر قرار داشته است. گروه تروریستی تکفیری داعش پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد در ماه رمضان در لبنان مرتکب جنایات تروریستی شود. ژنرال بصبوص، مدیرکل نیروهای امنیت داخلی لبنان(پلیس) گفت که این بمب حدود 5 تا 15 کیلوگرم وزن داشته است. این انفجار تلفات جانی نداشته است. این در حالی است که برخی مسؤولان مدعی هستند میان این انفجار و تحریم‌هایی که آمریکا علیه حزب‌الله لبنان اعمال کرده رابطه وجود دارد.

گوشت اسرائیلی بر سفره اعراب خلیج‌فارس
روزنامه کویتی«القبس» از صادرات محموله‌های گوشت اسرائیلی به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با همکاری امارات پرده برداشت. به گزارش تسنیم، این روزنامه نوشت: «یک کشتی بزرگ به نام میسورا که حامل گوسفندهای متعلق به یک شرکت اردنی در کویت بود، از بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین حرکت کرده، پس از عبور از بندر العقبه وارد بندرالشویخ کویت شد.  روزنامه القبس در گزارشی مصور این سوال را طرح می‌کند که آیا این کشتی حامل گاوها و گوسفندهای استرالیایی است یا اسرائیلی؟ و آیا مجوز محموله به جای اینکه اسرائیلی باشد، به مجوز اردنی تغییر کرده است؟ نویسنده کویتی در نهایت می‌پرسد: «آیا گوشت‌های اسرائیلی در سفره‌های افطار در ماه رمضان خواهد بود؟!» این اطلاعات همزمان با گزارش پایگاه انگلیسی میدل ایست ارائه شده که اعلام کرده است شیخ منصور بن زائد، معاون نخست‌وزیر امارات  و وزیر امور ریاست، مالک شرکتی است که در همکاری با پسر آرییل شارون، نخست‌وزیر جنایتکار پیشین رژیم صهیونیستی مخفیانه گوشت گاو به تل‌آویو وارد می‌کند.
 


Page Generated in 0/0062 sec