printlogo


کد خبر: 159026تاریخ: 1395/3/26 00:00
نبض جامعه

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس اعلام کرد
شناسایی عامل حریق جنگل‌های پاسارگاد
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از شناسایی عامل حریق جنگل‌های منطقه پاسارگاد در استان فارس خبر داد. مهرزاد بوستانی، مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: در جریان آتش‌سوزی جنگل‌های پاسارگاد یک نفر از دامداران منطقه به عنوان عامل حریق شناسایی شده است. وی به مهر بیان داشت: مکاتبات لازم با دستگاه قضایی صورت گرفته تا شخص مورد نظر بازداشت شود. مدیرکل منابع طبیعی استان فارس افزود: در آتش‌سوزی شهرستان داراب نیز یکی از باغداران منطقه عامل حریق بود که وی نیز شناسایی شده است. بوستانی خاطرنشان کرد: هر 2 حریق در پی سهل‌انگاری صورت گرفته است؛ به عنوان مثال در داراب یکی از باغداران منطقه در باغ خود آتش روشن کرده که حریق به درختان خارج از باغ سرایت می‌کند. گفتنی است، چندی پیش آتش‌سوزی در منطقه تنگ خرسی پاسارگاد منجر به سوختن بیش از 2 هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع منطقه شد، همچنین در شهرستان داراب نیز حریق گسترده‌ای رخ داد که باعث از بین رفتن گونه‌های گیاهی منطقه شد.

تهران میزبان اجلاس شوراها و شهرداران 2016
 نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016 با حمایت و همکاری شورایعالی استان‌ها، شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران 30 و 31 تیرماه 95 در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز» داوود ندیم، عضو شورای راهبردی و رئیس کارگروه سرمایه‌گذاری نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016 در این‌باره اظهار داشت: بزودی صدها شهردار کشورمان با صدها سرمایه‌گذار داخلی و خارجی فعال در حوزه اقتصاد شهری با هم مذاکره می‌کنند. ندیم افزود: یکی از برنامه‌های حائز اهمیت این اجلاس که از آن به عنوان یکی از نقاط عطف هم می‌توان نام برد، برگزاری پنل سرمایه‌گذاری شهری و اختصاص تالار مذاکرات شهرداران با سرمایه‌گذاران فعال در حوزه عمران شهری به منظور عقد تفاهمنامه همکاری و مشارکت است. وی با اشاره به نقش موثر سرمایه‌گذاری در توسعه مدیرت شهری گفت: یکی از ویژگی‌های این اجلاس و برتری آن نسبت به رویداد‌های علمی دیگر، این است که علاوه بر مباحث نظری و تئوریک در حوزه‌های گوناگون شهری و تبادل افکار و تجربیات جهانی درباره موضوعات گوناگون مدیریت شهری، امکان مذاکرات رو در روی مدیران با شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در عمران شهری فراهم شده است.

تقلب گسترده در تولید آبلیموی صنعتی
«دستورالعمل تولید آبلیموهای استاندارد و خالص را طی 3 ماه آینده تدوین کرده و آن را ابلاغ می‌کنیم چون اکنون فقط ۳۰ درصد آبلیموهای موجود طبیعی است». حسین رستگار، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب اظهار داشت:‌ آبلیموهایی که تولید شده‌اند و گفته می‌شود تقلبی هستند مشکل سلامتی ندارند اما از نظر کیفیت مناسب نیستند. به عنوان مثال  30 درصد آنها آبلیموی خالص بوده و 70 درصد آب و افزودنی‌های دیگری بوده که با آن مخلوط کرده‌اند. رستگار با بیان اینکه موارد خطرناکی در این آبلیموها دیده نشده به فارس گفت:‌ ما باید آبلیموها را مانند آبمیوه‌ها تولید کنیم، چرا که اکنون آبمیوه 100 درصد طبیعی و آبمیوه نکتار داریم که 50 درصد آن طبیعی است. مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو  افزود:‌ ما به دنبال این سیاست هستیم که در 3 تا 4 ماه آینده دستورالعمل تولید آبلیموهای استاندارد و خالص را تدوین کرده و آن را ابلاغ کنیم. رستگار خاطرنشان کرد:‌ در پروانه‌هایی که اکنون برای آبلیموها صادر می‌شود گفته شده آبلیموها طبیعی هستند اما در بررسی‌های انجام شده، پروانه بهداشتی با محتوای تولید شده مطابقت ندارد در نتیجه نیاز به اصلاح دارد.


Page Generated in 0/0063 sec