printlogo


کد خبر: 159032تاریخ: 1395/3/26 00:00
چهارگوشه

الوفاق بحرین منحل شد
منابع بحرینی اعلام کردند دادگاه اداری این کشور، روز سه‌شنبه حکم توقف فعالیت جمعیت الوفاق و بستن مقرهای آن را صادر کرده است. به گفته این منابع، حکم انحلال این جمعیت 2 ساعت پس از شکایت وزیر دادگستری بحرین صورت گرفت. رژیم آل‌خلیفه همواره به سرکوب مخالفان در این کشور پرداخته است. این رژیم پیش‌تر شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق را به ادعاهای واهی به 4 سال حبس محکوم کرد.

تیغ جراحی بر قلب برلوسکونی
بیمارستان سن رافائل میلان در بیانیه‌ای اعلام کرد، جراحان ایتالیایی، سه‌شنبه عمل قلب 4 ساعته‌ای را روی سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا به منظور جایگزینی دریچه آئورت آغاز کردند. در ادامه این بیانیه آمده است: این عمل جراحی ساعت 8 صبح به وقت محلی آغاز شد. برلوسکونی 79 ساله هفته گذشته به توصیه پزشکان و به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان سن رافائل بستری شد. برلوسکونی، دوشنبه در صفحه فیسبوک خود نوشت: طبیعتا نگران هستم اما محبت‌ها و حمایت‌های بخش‌ها و افراد مختلف از جمله دشمنان سیاسی‌ام به من دلگرمی می‌دهد.

اتحادیه عرب در پی عادی‌سازی روابط با اسرائیل
تحلیلگر ملی‌گرای سرشناس جهان عرب فاش کرد، دبیرکل اتحادیه عرب با سفر به رام‌الله در راستای اهداف رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی با کشورهای عربی گام برمی‌دارد. عبدالباری عطوان نوشت: حجه‌00‌الوداعی که نبیل‌العربی (دبیرکل اتحادیه عرب) قصد کرده آن را در رام‌الله اجرایی کند تلاشی برای عادی‌سازی بیشتر روابط با اسرائیل و ستایش تل‌آویو است.

صهیونیست‌ها رئیس کمیته حقوقی سازمان ملل شدند!
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به عنوان رئیس کمیته حقوقی این سازمان تعیین شد.  دانی دانون، نماینده صهیونیست‌ها در سازمان ملل این موضوع را دستاوردی بزرگ برای اسرائیل دانست. این کمیته در سازمان ملل، به مسائل بسیار حساس در زمینه حقوق بین‌الملل از جمله پروتکل‌های الحاقی توافقنامه‌های ژنو و پرونده تروریسم بین‌الملل رسیدگی می‌کند. واگذاری این کمیته به صهیونیست‌ها در حالی انجام شد که بیش از 80 عضو سازمان ملل متحد در این رأی‌گیری از ریاست اسرائیل حمایت نکردند.

بازداشت عالم منتقد در عربستان
براساس اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، عربستان یکی از علمای سعودی منتقد حکومت را بازداشت کرده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی احتمال داده‌اند که دلیل بازداشت ابراهیم السکران، پژوهشگر مسائل دینی، «انتقادهای غیر مستقیمی باشد که او بتازگی علیه سیاست‌های عربستان مطرح کرده است». السکران چند سال پیش نامه‌ای به پادشاه عربستان نوشته و از او خواسته بود برای رسیدگی به مسأله زندانیان سیاسی  و بازداشت زنان وارد عمل شود.

جشن تولد 70 سالگی ترامپ  در عزای آمریکایی‌ها
دونالد ترامپ، نامزد میلیاردر انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا از طرف حزب جمهوری‌خواه، روز سه‌شنبه (14 ژوئن) جشن تولد  70 سالگی‌اش را در روزهای عزای یانکی‌ها پس از حادثه قتل‌عام اورلاندو برگزار کرد. البته او این جشن را سیاستمدارانه به صورت مختصر و مفید پایان داد، آن هم به نشانه احترام به کشته‌شدگان همجنس‌باز.  این روزها ظاهرا همه چیز بر وفق مراد ترامپ است و به همین خاطر او می‌گوید قصد ندارد در این روز سال‌های گذشته زندگی‌اش را به خاطر آورد و می‌خواهد از بروز وقفه طولانی در مبارزات انتخاباتی خود جلوگیری کند. هواداران ترامپ روز شنبه در حالی که اخبار هولناک قتل‌عام در باشگاهی شبانه، لحظه به لحظه تن آمریکایی‌ها را می‌لرزاند، در شهر تامپا واقع در ایالت فلوریدا ترانه معروف «روز تولدت مبارک» را به افتخارش اجرا کردند.   این میلیاردر جنجالی نیویورکی هم خندید و گفت نمی‌خواهد درباره روز تولدش بشنود. ترامپ 70 ساله دارای 5 فرزند و 8 نوه است.


Page Generated in 0/0068 sec