printlogo


کد خبر: 159042تاریخ: 1395/3/26 00:00
رویدادها

مهدی فخیم‌زاده: سیستم VOD برای سینما مهم است
بازیگر و کارگردان باتجربه و کهنه‌کار سینما و تلویزیون به بررسی برخی مسائل سینما پرداخت. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی فخیم‌زاده درباره حال و هوای این روزهای سینما عنوان کرد: سینما برخلاف قضاوت‌ها براساس لحظه جلو می‌رود. وی اضافه کرد: یکی از مساله‌های مهم در سینما آوردن سیستم VOD است که اگر به درستی راه بیفتد، بچه‌های سینما سرگرم تولید می‌شوند و افرد بیکار درگیر خواهند شد که نتیجه این موضوع نیز بسیار مثبت خواهد بود.  بازیگر «نیش» درباره نبود توازن در تولید و اکران تصریح کرد: در ایران و هرجای دنیا حتی آمریکا قرار نیست تمام تولیدات سینمایی اکران شود و لزومی هم ندارد. در نتیجه باید دنبال راه‌های دیگری مانند VOD، نمایش خانگی و کانال‌های تلویزیونی مختلف جهت تغذیه پخش آثار سینمایی برویم البته ساختن سالن‌های بیشتر مهم‌ترین بخش قضیه است.  وی افزود: ما در دنیا جزو کشورهایی هستیم که تولیدات سینمایی بالایی داریم اما از نظر سالن سینما رتبه دلچسبی نداریم. البته باید توجه داشت به دلیل انقلاب و شرایط جنگ و برخی اتفاقات دیگر از نظر ساخت سالن عقب افتادیم تا جایی که در دوره‌ای مربوط به دهه 60 و ادامه آن در نیمه یا اواخر دهه 70، بیشتر توجه مسؤولان به تولید بود و از زیرساخت‌ها و ساخت سالن غافل شدند.

اعلام آمادگی 31فیلم  برای حضور در جشنواره مقاومت
با پایان زمان‌بندی اعلام‌شده از سوی دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش مسابقه سینمای ایران 31 عنوان فیلم سینمایی متقاضی حضور در این دوره جشنواره شدند و فرم پر کردند. به گزارش فارس، پیرو انتشار فراخوان این دوره جشنواره مقاومت در دی‌ماه سال 94 تا پایان مهلت تقویم زمانی اعلام شده دبیرخانه(15 اردیبهشت)؛ در مجموع 31 عنوان فیلم سینمایی از تولیدات 2 سال اخیر سینمای ایران متقاضی شرکت در جشنواره شدند و فرم پر کردند. هیات انتخاب جشنواره چهاردهم مقاومت از میان فیلم‌های سینمایی متقاضی که این آثار براساس موضوعات پانزده‌گانه اعلام شده از سوی جشنواره آثار بخش مسابقه و خارج از مسابقه را انتخاب خواهند کرد. اسامی 31 فیلم متقاضی حضور و رقابت در چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت اعلام شده است: براساس این خبر، در بخش مسابقه سینمای ایران 5 عنوان جایزه تخصصی تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه برای بهترین فیلم / تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه برای بهترین کارگردانی/ تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه برای بهترین فیلمنامه / تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه برای بهترین بازیگر / تندیس جشنواره و دیپلم افتخار، به همراه جایزه برای بهترین جلوه‌های ویژه پیش‌بینی شده است.

تجدید چاپ کتاب مواعظ آیت‌الله حق‌شناس
سلسله مباحث اخلاقی مرحوم آیت‌الله حق‌شناس در قالب مجموعه 3 جلدی «مواعظ» با تصحیح جلد دوم آن، آماده ارائه شده است.  از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه توجه به سیر و سلوک اخلاقی و رویکرد جدید نسبت به ویرایش و تطبیق کلام حضرت استاد با ادبیات روز بدون تغییر محتوایی در کلام  است. در این کتاب که با تایید آیت‌الله جاودان چاپ شده و ایشان در مقدمه آن شرح کوتاهی از زندگی استاد خویش نگاشته‌اند، مباحث کلامی آیت‌الله حق‌شناس تفکیک شده و تمام آیات و روایات با درج منابع در کتاب گنجانده شده است. در جلد دوم این مجموعه مباحث اخلاقی، به آثار و برکات ماه رمضان و نحوه انس با قرآن در این ماه توجه ویژه‌ای شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب که در تیتراژ 2500 نسخه و توسط موسسه «ایمان ماندگار» چاپ شده است، می‌توانند با شماره تلفن 09126270134 آقای سلطانی تماس حاصل کنند.


Page Generated in 0/0072 sec