printlogo


کد خبر: 159056تاریخ: 1395/3/26 00:00
اخبار

بزرگ‌ترین رزمایش نداجا بهمن‌ماه برگزار می‌شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رزمایش دریایی ارتش در صورت تصویب و تامین اعتبار بهمن‌ماه در آب‌های دریایی عمان و اقیانوس هند برگزار می‌شود. به گزارش مهر، امیردریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم محفل انس با قرآن در بندرعباس با حضور در جمع خبرنگاران درباره زمان دقیق الحاق شناورهای سطحی و زیرسطحی به نیروی دریایی ارتش بیان داشت: ناوشکن موج ۵ در کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین موج ۳ و ۴ هم ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. وی با بیان اینکه هنوز ناوشکن‌های موج 3 و 4 نامگذاری نشده‌، درباره موج ۵ نام «سهند» را عنوان کرد و گفت: به احتمال زیاد سال ۹۵ این الحاق انجام خواهد شد. فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره افزایش توان نظامی نیروی دریایی افزود: در هر موج از ساختن ناوشکن‌ها تاکید بر پیشرفت و رشد تکنولوژیکِ مورد تاکید رهبر معظم انقلاب لحاظ می‌شود به طوری که ناوشکن دماوند که بعد از جماران ساخته شد، پیشرفته‌تر و توانمندتر است و بدون شک ناوشکن سهند که اکنون در حال ساخت است، 30 درصد از بعد گریز از رادار پیشرفته‌تر و نوع سلاحش متفاوت‌تر است.

مبارزه با حاکمیت طاغوتی آمریکا مهم‌ترین شاخص خط امام است
تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: از مهم‌ترین شاخصه‌های خط امام مبارزه با حاکمیت طاغوت و در رأس آن آمریکا است. حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اصول خط امام از جمله مبارزه با استکبار اظهار کرد: معتقدم در ابتدا باید اصول خط امام را بشناسیم و سپس به آن عمل کنیم. وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخصه خط امام حاکمیت  ولایت فقیه است، گفت: عدم جدایی دین از سیاست، تطبیق زندگی دنیا و آخرت فردی و اجتماعی با احکام اسلام و قرآن و عمل به آن از دیگر شاخصه‌های خط امام است. تولیت مسجد مقدس جمکران از مهم‌ترین شاخصه‌های خط امام را مبارزه با حاکمیت طاغوت و در رأس آن آمریکا دانست و تأکید کرد: دفاع از محرومان و مظلومان و حزب‌الله که امام نیز دراین‌باره می‌گوید «اصل خدشه‌ناپذیر جمهوری اسلامی دفاع همیشگی از حزب‌الله و همه‌کسانی است که در مسیر حق و در مسیر دفاع از اسلام حرکت می‌کنند» است که باید مورد توجه افراد قرار گیرد.

هدف از انفجارهای بیروت برهم زدن ثبات لبنان است
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجار تروریستی اخیر در نزدیکی بانک «لبنان و المهجر» بیروت را محکوم کرد و آن را اقدامی با هدف برهم زدن ثبات و استقرار لبنان دانست. به گزارش تسنیم، حسین جابری‌انصاری ضمن تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت لبنان و تلاش‌های دولت و ملت این کشور در رویارویی با تروریسم، از تمام گروه‌ها و رهبران سیاسی و مذهبی لبنان خواست با هوشیاری و تلاش در جهت تقویت ثبات و امنیت کشور، برنامه جریان‌های تروریستی و حامیان پشت پرده آنان برای نا امن کردن لبنان را خنثی کنند.

شهادت 3 مأمور نیروی انتظامی در خاش
فرمانده انتظامی سیستان ‌و بلوچستان گفت: در حمله اشرار مسلح به ایست و بازرسی شهرستان خاش 3 نفر از ماموران نیروی انتظامی خاش به شهادت رسیدند. به گزارش تسنیم، سردار حسین رحیمی با ابراز تاسف از شهادت این عزیزان گفت: تلاش برای دستگیری اشرار مسلح ادامه دارد و ما تا آخرین قطره خون خود از تمامیت ارضی و امنیت کشور دفاع می‌کنیم و مردم سیستان‌وبلوچستان ما را در این راه یاری می‌کنند. وی با اشاره به اینکه در این درگیری یک نفر از همکاران به نام سجاد عبداللهی زخمی شده است، افزود: در این حادثه گروهبان یکم منوچهر جوینی، گروهبان یکم ابوالفضل خمر و سرباز وظیفه عباس چراغی به شهادت رسیدند. سردار رحیمی گفت: این اشرار و سوداگران مرگ دیر یا زود به دست پرتوان همرزمان شهدا دستگیر می‌شوند و به‌سزای اعمال‌شان می‌رسند.


Page Generated in 0/0054 sec