printlogo


کد خبر: 159057تاریخ: 1395/3/26 00:00
برجام

دولت سرش را از لاک برجام بیرون بیاورد
قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه وزارت امور خارجه و دولت سر خود را از لاک برجام بیرون بیاورند، گفت: شوخی شوخی با بهانه‌های واهی همه دارایی‌های ما را چپاول می‌کنند، بنابراین دستگاه دیپلماسی از حالت ذوق‌زدگی‌های توخالی بیرون آمده و واقعیت‌های عرصه و صحنه را ببیند. پرویز سروری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به غارت اموال ایران این‌بار توسط دولت کانادا، اظهار داشت: ضعف دیپلماسی و عدم نگاه جامع به دیپلماسی باعث شده عملاً وزارت امور خارجه به بعضی از اظهارات بی‌پایه و اساس و بدون پشتوانه آمریکایی‌ها و غربی‌ها دل خوش کنند. وی افزود: دلخوشی وزارت امور خارجه به اظهارات بدون پشتوانه آمریکایی‌ها سبب شده اقدامات عملی آنها در جهت تضعیف اقتدار و تحقیر ملت ایران، آنگونه که باید پاسخ داده نشود. قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به غارت 2 میلیارد دلاری اموال ایران توسط آمریکا اشاره و تصریح کرد: متأسفانه شاهد تضییع حقوق ملت ایران توسط آمریکایی‌ها با یکسری اقدامات غیرقانونی و از موضع مقتدرانه و تحقیرآمیز هستیم. سروری ادامه داد: دولت به جای اینکه تمرکز خود را بر مبارزه با این اقدامات غیرقانونی آمریکا معطوف کند، با فرافکنی ضعف دیپلماسی را لاپوشانی می‌کند.

دولت نباید برابر دشمن گستاخ کوتاه بیاید
عضو شورای شهر تهران گفت: دولت باید در دادگاه‌های بین‌المللی علیه آمریکا و کانادا شکایت کند و از حقوق ملت ایران دفاع کند و نگذارد دشمنان براحتی اموال ایران را غارت کنند. دولتمردان نباید در مقابل دشمنی که در این حد گستاخ است، کوتاه بیایند. محسن پیرهادی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در واکنش به مصادره 13 میلیون دلار اموال غیردیپلماتیک ایران توسط کانادا گفت: دستگاه‌های دیپلماسی و حقوقی ما باید در قبال غارت اموال ایران توسط آمریکا و کانادا واکنش قاطعی نشان دهند و این قضیه را به طور جدی پیگیری کنند. وی افزود: دولت باید در دادگاه‌های بین‌المللی علیه آمریکا و کانادا شکایت و از حقوق ملت ایران دفاع کند و نگذارد دشمنان براحتی اموال ایران را غارت کنند. دولتمردان نباید در مقابل دشمنی که در این حد گستاخ است، کوتاه بیایند.  پیرهادی در واکنش به سخنان روحانی مبنی بر اینکه بعد از برجام هر روز یک گشایش در کشور بوده است، اظهار داشت: این گشایش‌هایی که آقای روحانی می‌فرماید، فقط در حد حرف بوده و عملا گشایشی وجود نداشته است. وی افزود: مردم باید گشایش‌های اقتصادی را در زندگی‌های‌شان به طور جدی لمس کنند اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

غارت اموال ایران از سوی آمریکا و کانادا در تعارض با روح برجام
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه انتظار می‌رفت دستگاه دیپلماسی در بحث برداشت 2 میلیارد دلاری آمریکا ورود کند، گفت: چنین غارت‌هایی از سوی دولت‌های آمریکا و کانادا در تعارض قطعی با روح برجام و قوانین بین‌المللی است. حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه برداشت 13 میلیون دلاری کانادا از اموال بلوکه‌ ایران بدعتی خطرناک در تعاملات بین‌المللی است، اظهار داشت: این اقدامات به سلسله زنجیره‌ای از دستبرد به اموال ایران تبدیل خواهد شد و در آینده هم شاهد اینگونه غارت‌ها توسط کشورهای اروپایی خواهیم بود. کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر ضرورت ورود وزارت امور خارجه در برخورد با چنین برداشت‌های غیرقانونی از اموال ایران تصریح کرد: انتظار می‌رفت دستگاه دیپلماسی در بحث برداشت 2 میلیارد دلاری آمریکا ورود کند ولی شاهد این هستیم که در سایه عدم اتخاذ این رویکرد، سایر کشورها نیز به چنین اقداماتی تشویق شده‌اند. هانی‌زاده با اشاره به بی‌سابقه و غیرمنتظره بودن این اقدام دولت کانادا تاکید کرد: چنین غارت‌هایی از سوی دولت‌های آمریکا و کانادا در تعارض قطعی با روح برجام و قوانین بین‌المللی است. وی در پایان اظهار داشت: هماهنگی‌هایی میان لابی‌ صهیونیستی آمریکا و برخی کشورهای همسو با این کشور، برای دستبرد به اموال ایران وجود دارد.
 


Page Generated in 0/0057 sec