printlogo


کد خبر: 159075تاریخ: 1395/3/27 00:00
اخبار

ورود پلیس به پرونده سؤالات امتحانی
پلیس فتای تهران بزرگ با تعیین اکیپ ویژه موضوع افشای سوالات امتحان نهایی دانش‌آموزان را پیگیری می‌کند. به گزارش فارس، سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ درباره لو رفتن سوالات امتحان نهایی دانش‌آموزان در فضای مجازی اظهار داشت: نماینده حقوقی آموزش‌وپرورش که به پلیس فتا مراجعه کرده است، اذعان داشت که مدارکی در این‌باره داریم و به پلیس فتا ارائه می‌کنیم. کاکوان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش تا 19 خردادماه هیچ مدرکی را به پلیس فتا ارائه نکرده است، خاطرنشان کرد: لازم است حراست آموزش‌وپرورش با عجله این مدارک را ارائه دهد و اگر نتواند این کار را انجام دهد، از طریق قانونی و دادستانی ورود می‌کنیم و مدارک را دریافت می‌کنیم. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: یک اکیپ ویژه‌ را تعیین کرده‌ایم و منتظر هستیم اسناد را دریافت و پیگیری را آغاز کنیم که به طور حتم نتیجه خواهد داشت. گفتنی است، پلیس فتا براساس ‌آی‌پی کاربران تلگرامی و همچنین شماره حساب فروشنده سوالات پیگیر این موضوع است.


آتش به جان جنگل‌های لرستان افتاد
حجم قابل‌توجهی از جنگل‌ها و مراتع استان لرستان طعمه حریق شد. امیر رضا محمدی‌نژاد، رئیس اداره محیط‌زیست پلدختر در این باره به مهر اظهار داشت: آتش‌سوزی جنگل و مراتع شاداب‌کوه منطقه کرکی از بامداد روز سه‌شنبه آغاز شد که با هلی‌برد نیرو توسط بالگرد منابع طبیعی استان و تلاش نیروهای منابع طبیعی، یگان محیط‌زیست  و نیروهای محلی این آتش‌سوزی ساعت ۱۷ مهار شد. وی بیان داشت: در حالی که نیروها به خاطر تاریکی شب محل را ترک کرده بودند، نقطه دیگر کوه «تنوم» پلدختر ساعت ۲۱ سه‌شنبه دچار آتش‌سوزی شد. رئیس اداره محیط‌زیست پلدختر افزود: در این آتش‌سوزی که وسعت آن زیاد بود تیم‌های منابع طبیعی، محیط‌زیست استان و شهرستان، نیروهای مردمی و دهیاران به منطقه اعزام شدند اما به دلیل وزش باد شدید تلاش گروه‌های اطفای حریق در مهار آتش ناکام ماند. به گفته محمدی‌نژاد، این آتش‌سوزی باعث از بین رفتن زیستگاه گونه‌های جانوری مانند روباه، کفتار، گراز و پرندگانی مانند کبک، تیهو، گنجشک و انواع خزندگان مانند مار و مارمولک شده است.


افزایش آمار نازایی در شهرهای صنعتی
شیوع آندومتریوز در مناطق صنعتی و شهرهایی که دچار آلودگی هوا هستند بیشتر است و این بیماری از عوامل اصلی نازایی به حساب می‌آید.  خدیجه شادجو، متخصص زنان و زایمان درباره بیماری آندومتریوز اظهار داشت: این مشکل در زنانی که در مناطق صنعتی و شهرهایی که آلودگی هوا وجود دارد زندگی می‌کنند، بیشتر است بنابراین شرایط منطقه‌ای در بروز این بیماری تأثیرگذار است. وی با بیان اینکه بیماری‌های زنان تا حدودی بستگی به منطقه و آب و هوای محل سکونت دارد، افزود: در شهرهایی همچون زاهدان و چابهار، بیماری‌های زنان بیشتر درباره تعداد زایمان‌هایشان بوده و پوکی استخوان و دردهای استخوانی از دغدغه‌های آنها به شمار می‌رود. این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه  احتمال ابتلا به فیبروم و آندومتریوز در مناطق صنعتی و شهرهای پیشرفته، چندین برابر است، گفت: این در حالی است که این 2 مشکل ارتباط زیادی با نازایی داشته و باعث بروز عوارض گوناگونی در زنان می‌شود. شادجو ادامه داد: آندمتریوز بیماری‌ای است که 20 سال قبل ناشناخته بود، اما متأسفانه در حال حاضر به وفور مشاهده می‌شود.


ورود آدامس خروس چینی به بازار!
معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو، در واکنش به فروش آدامس «خروس‌نشان» چینی، توضیحاتی ارائه داد. به گزارش تسنیم، سهیل اسکندری، معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو درباره آدامس خروس‌نشان چینی گفت: این نشان تجاری قدیمی آدامس که صحبت آن در فضای مجازی وجود دارد سال‌هاست که دیگر در کشور تولید نمی‌شود و احتمال اینکه برخی منفعت‌جویان با سوءاستفاده از گرایش جامعه به حال و هوای نوستالژیک بخواهند این محصول را بدون ضوابط سازمان غذا و دارو، تولید و به فروش برسانند وجود دارد. وی ادامه داد: اما آنچه مسلم است اینکه این آدامس به هیچ وجه به صورت رسمی وارد نشده و در صحت و سلامت بهداشتی آن تشکیک جدی وجود دارد. اسکندری افزود: یا این محصول به صورت غیرمجاز و تقلبی اما با عنوان ساخت چین در کشور تولید شده یا اینکه به صورت قاچاق از کشورهای دیگر وارد کشور
شده است.


Page Generated in 0/0069 sec