printlogo


کد خبر: 159077تاریخ: 1395/3/27 00:00
نبض جامعه

وزیر علوم خبر داد توقف پذیرش دانشجو
در برخی دانشگاه‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از انحلال و توقف پذیرش دانشجو در برخی مراکز آموزش عالی خبر داد. محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره آمار تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های بدون کیفیت خارجی گفت: آمار این دانشجویان را باید از مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم پیگیری کرد؛ درحال حاضر وزارت علوم در این زمینه برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده است که می‌توان به ارتقای کیفیت دانشگاه‌های داخل اشاره کرد. وی به مهر بیان داشت: مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم با جدیت تمام بر دانشگاه‌ها نظارت دارد و حتی فعالیت تعدادی از مراکز آموزش عالی چه دولتی و چه غیردولتی را در یک مقطع تحصیلی یا کل موسسه متوقف کرده است یعنی دانشجویی برای پذیرش به آنها ارائه نشده است. وزیرعلوم افزود: حتی متاسفانه در شورای گسترش آموزش عالی فعالیت برخی متوقف و برخی نیز منحل شده است.
 
دستگیری قاچاقچی چند هزار میلیاردی
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران از دستگیری قاچاقچی‌ای خبر داد که دارای چند هزار میلیارد اموال است. به گزارش«وطن امروز»محمدرضا آذرنیا، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران به وجود اموال توقیفی و مصادره‌ای در ارتباط با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در پارکینگ‌های تهران بیش از 630 خودرو شامل یک مازراتی و 12 پورشه به صورت توقیفی و مصادره‌ای نگهداری می‌شود. وی از دستگیری قاچاقچی چند هزار میلیارد تومانی خبر داد و افزود: از این فرد هنگام دستگیری تنها 164 کیلوگرم شیشه به ارزش بیش از یک‌میلیارد تومان کشف شد.آذرنیا خاطرنشان کرد: اموال این فرد بسیار زیاد است و در تهران چندین ملک دارد و از این اموال بی‌شمار تنها می‌توان به یک شهرک در شمال کشور اشاره کرد.

کسری 8 هزار میلیاردی اعتبارات بیمه سلامت
نایب‌رئیس انجمن پزشکان عمومی، باز گذاشتن دست مردم برای مراجعه به پزشکان متخصص و فوق‌تخصص و افزایش تقاضا‌های القایی را باعث کسری اعتبار بیمه سلامت عنوان کرد. عزت‌الله گل‌علیزاده، نایب‌رئیس انجمن پزشکان عمومی با بیان اینکه منابع، بدون نظارت بر هزینه‌ها در اختیار درمان گذاشته شده است، عنوان کرد: 11 میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه درمانی  بیمه شدند و دفترچه دریافت کردند از طرفی هم آنها را آزاد گذاشتیم تا هر خدمتی را می‌خواهند از هر پزشکی دریافت کنند و دست مردم را برای استفاده از انواع خدمات درمانی بدون مشورت باز گذاشتیم.  وی به ایسنا بیان داشت: بیمه‌ها مشکلات ساختاری و منابع دارند. دولت باید فکری به حال منابع سازمان‌های بیمه‌گر کند، ضمن اینکه در بخش هزینه هم باید وارد شود. سطح‌بندی خدمات نظام ارجاع و تدوین راهنمای بالینی نیز باید در کنار هم صورت گیرد. وی با مثبت خواندن نتیجه بیمه شدن 11 میلیون نفر از مردم حاشیه‌نشین به عنوان یکی از اهداف طرح تحول اظهار داشت: بیشتر مراجعه‌کنندگان از طبقه محروم و حاشیه شهر بودند، بخشی هم ناشی از تقاضای القایی بود که می‌توانستیم آن را مدیریت کنیم اما در مجموع نتیجه این عملکرد  حدود 8 هزار میلیارد تومان کسری اعتبار بیمه سلامت است. گل‌علیزاده یکی از مشکلات تعرفه‌گذاری پزشکی را اعلام نشدن قیمت واقعی خدمات عنوان کرد و یادآور شد: دولت برای یک بار هم که شده قیمت واقعی خدمات را در همه حوزه‌ها احصا و اعلام کند.
 


Page Generated in 0/0045 sec