printlogo


کد خبر: 159084تاریخ: 1395/3/27 00:00
اخبار

پیکر پدر شعر انقلاب در سبزوار به خاک سپرده شد
پیکر مرحوم حمید سبزواری، شاعر پرآوازه انقلاب اسلامی، با حضور جمعی از مسؤولان استانی و کشوری،‌ در زادگاهش شهرستان سبزوار تشییع و به خاک سپرده شد. به گزارش مهر، مراسم تشییع پیکر پدر شعر انقلاب مرحوم حمید سبزواری، صبح چهارشنبه با حضور جمعی از مسؤولان استانی و کشوری و همچنین مردم شهرستان از محل مسجد جامع این شهر برگزار شد. در این مراسم باشکوه، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی‌، سیدسعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سیدجواد حسینی مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی و جمعی دیگر از مدیران استانی حضور داشتند. گفتنی است، حسین ممتحنی مشهور به حمید سبزواری، شاعر پرآوازه انقلاب، ۲۲ خردادماه به دلیل بیماری و کهولت سن، دار فانی را وداع گفت. پیکر مرحوم سبزواری به دلیل دسترسی بهتر مردم به مزار آن مرحوم در بوستان جانبازان این شهر خاکسپاری شد.

محمدعلی بهمنی: از ترانه‌سرایان جوان انقلابی حمایت کنیم
محمدعلی بهمنی، شاعر شناخته‌شده کشورمان تاکید کرد: فرزندان شعر ایران امروز ترانه‌های بسیار خوبی می‌گویند؛ ترانه‌هایی که در آنها مفاهیم والای انسانی و ارزشی دیده می‌شود. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرا با اشاره به نقش زنده‌یاد سبزواری در آغازگری شعر انقلاب اظهار کرد: آثاری که از او به یادگار مانده به خوبی نشانگر حضور موثر او در شعر انقلاب است. بهمنی همچنین گفت: با زنده‌یاد سبزواری در محافل ادبی و سفرهایی که به مناسبت جشنواره‌های مختلف داشتیم معاشرت داشتم، شخصیت او طوری بود که بسیار تمایل به یاددادن آنچه می‌دانست داشت و اگر در هر شرایطی از او سوالی پرسیده می‌شد، با حوصله و دقت تمام به سوال پرسشگر پاسخ می‌داد و حتی به جای یک پاسخ کوتاه، به توضیحی کامل درباره موضوع می‌پرداخت. بهمنی همچنین افزود: سرود، مقطع تاریخی خاصی دارد ولی هنگامی که کشوری به ثبات رسیده باشد باید از قالب‌های دیگر کمک گرفت. فرزندان شعر ایران امروز ترانه‌های بسیار خوبی می‌گویند؛ ترانه‌هایی که در آنها مفاهیم والای انسانی و ارزشی دیده می‌شود و اگر می‌خواهیم راه سبزواری را ادامه دهیم لازم است از ترانه‌سرایان جوان انقلابی حمایت کنیم. این ترانه‌سرا افزود: گاهی فکر می‌کنم ‌ای‌کاش نسل ما می‌توانست چنین ترانه‌هایی را بگوید، این ترانه‌ها از «دوستت دارم» فراتر می‌رود و مضامینی دارد که روزگار ما به آن نیاز دارد. این همان راهی است که شاعران و ترانه‌سرایان پیشکسوت را از نسل جدید ادبی راضی نگه می‌دارد که جوانانی با این شور و شعور ادبی داریم.

علیرضا افتخاری: یک گوشه را در موسیقی بلد نبودم آن را هم آموختم!
علیرضا افتخاری، خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی می‌گوید یک گوشه را در عرصه موسیقی بلد نبوده که آن گوشه «خانه‌نشینی» بوده و این سال‌ها آن را هم آموخته است. به گزارش مهر، علیرضا افتخاری از تازه‌ترین کارهایی که در عرصه موسیقی انجام داده است، اینگونه گفت: چندی پیش قطعه «مدافعان حرم» را در فضای مجازی منتشر کردم که به دلیل عجله‌ای که در کار بود آنچنان مورد رضایتم نبود بنابراین با توجه به ارزشی که برای موضوع قطعه قائل هستم تصمیم گرفتم دوباره آن را بخوانم تا با کیفیت بیشتری به مخاطبان فهیم موسیقی ایرانی ارائه شود. وی درباره برنامه‌های دیگر خود در عرصه موسیقی عنوان کرد: من در عرصه موسیقی یک گوشه را بلد نبودم که در این مدت این گوشه را نیز بلد شدم و آن گوشه «خانه‌نشینی» بود که خیلی‌ها از آن صحبت می‌کردند. من پیش از اینها این گوشه را نمی‌دانستم و حالا که آن را بلد هستم، متوجه شدم عجب گوشه خوبی را بلد نبودم؛ گوشه‌ای که چندان هم بد نیست و می‌تواند در این روزها به نوعی بهترین فعالیت من باشد. این خواننده موسیقی ایرانی با اشاره به اینکه در این مدت برنامه خاصی ندارد، بیان کرد: بالاخره باید ما نیز یک روزی کنار برویم و ماجرا را به دست کسانی بسپریم که شایستگی‌اش را دارند.  این خواننده چندی پیش در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم «مدافعان حرم» برنامه‌ای را به صورت زنده اجرا کرد.
 


Page Generated in 0/0050 sec