printlogo


کد خبر: 159088تاریخ: 1395/3/27 00:00
چگونه بازیکن پرسپولیس سر از استقلال در آورد؟
یاغی جدید از آبادان آمد

مهدی طاهرخانی: قرمزها خیالشان جمع بود که بازیکن سربازشان بعد از اتمام سربازی از ملوان به این تیم بازمی‌گردد اما ناگهان محمدحسین کنعانی‌زادگان سر از استقلال درآورد.
پرسپولیسی‌ها کماکان ادعا دارند این بازیکن برای آنهاست اما شواهد و قرائن چیز دیگری را می‌گوید. همه چیز از سال 1390 خورشیدی آغاز شد. محمد رویانیان با پیشنهاد مشاورانش سراغ بازیکنان تاپ تیم نوجوانان و جوانان رفت و با خیلی از آنها قرارداد بست. یکی از این بازیکنان ناشناس محمدحسین کنعانی‌زادگان بود. بازیکن آبادانی که آن موقع تنها 17 سال سن داشت.
پرسپولیس با این بازیکن که آن برهه در استقلال ماهشهر توپ می‌زد قرارداد بست و امیدوار بود در آینده بتواند از آن به عنوان یک بازیکن گرانقیمت استفاده کند.
رویانیان در مقطعی 6 ماهه این بازیکن را به همراه افشین اسماعیل‌زاده به لیگ پرتغال فرستاد و تصور کرد حضور در این کشور اروپایی موجب پیشرفت آنها می‌شود اما فقط سکونشینی ماحصل این حضور 6 ماهه بود.
کنعانی‌زادگان بعد از بازگشت به ایران خودش را سرباز کرد تا به عنوان بازیکن سرباز به ملوان برود. از شانس خوبش به‌رغم اینکه ملوان یکی از بدترین خطوط دفاعی لیگ را داشت به همراه پورقاز در لیست کی‌روش حضور داشت و دارد. همین حضور در اردوهای مقطعی تیم‌ملی موجب شد قرمزها برای بازگشت این بازیکن لحظه‌شماری کنند. خیلی‌ها تصور می‌کردند او و سیدجلال حسینی دو مدافع میانی فیکس امسال قرمزها هستند. اما همین حضور 6 ماهه در لیگ پرتغال نقطه مبهم قرارداد این بازیکن از آب درآمد. پرسپولیسی‌ها تصور می‌کردند این حضور مقطعی، ربطی به قرارداد آنها ندارد و کنعانی‌زادگان پس از سربازی باید به این تیم بازگردد. اما سازمان لیگ روز دوشنبه بهترین خبر ممکن را به کنعانی‌زادگان داد و به او گفت بازیکن آزاد هستی و بدون مانع می‌توانی بروی هرکجا که دوست داری. او در لیست برانکو بود اما از آنجایی که پیشنهاد نزدیک به 900 میلیونی به پرسپولیس داده بود، مدیریت قرمزها با این پیشنهاد مخالفت کرد و مدعی شد چون بازیکن ما هستی با رقمی کمتر از این باید پیراهن پرسپولیس را بپوشی. از سوی دیگر علیرضا منصوریان که به خاطر رفتن امیری به پرسپولیس زیر فشار بود، از خلأ به وجود آمده بیشترین بهره را برد و ناگهان به افشارزاده اعلام کرد این مدافع را می‌خواهیم. باشگاه استقلال ظهر روز سه‌شنبه با این بازیکن در دفتر پندار توفیقی (عضو سابق هیات‌مدیره استقلال) قرار گذاشت و طرفین بعد از قبول شرایط با قرارداد نزدیک به 900 میلیون تومان به توافق رسیدند.
این اتفاق در حالی رخ داد که پرسپولیسی‌ها کماکان تصور می‌کنند کنعانی‌زادگان با آنها قرارداد دارد و باید در تیمشان بازی کند. گویا استقلالی‌ها منتظر مجوز وزارت ورزش هستند تا پس از شنیدن جواب مثبت به صورت رسمی این قرارداد را رونمایی کنند. بعد از مهدی هاشمی‌نسب، کنعانی‌زادگان دومین بازیکن آبادانی است که پس از مطرح شدن در لباس پرسپولیس برای کسب درآمد بیشتر سراغ تیم رقیب رفت.
 


Page Generated in 0/0064 sec