printlogo


کد خبر: 159092تاریخ: 1395/3/27 00:00
اخبار

چرا ایرانی‌ها از قطر دیپورت شدند؟
سایت الرایه قطر در گزارشی از سیاست جدید باشگاه‌های این کشور در جایگزین کردن بازیکنان ایرانی و حتی خارجی با بازیکنان عربی خبر داد.  الرایه در این گزارش به عملکرد خوب بازیکنان عرب از کشور‌های عراق، مراکش، الجزایر، تونس، بحرین و اردن در تیم‌های قطری در فصل قبل اشاره کرده و مدعی شده با توجه به عملکرد ضعیف بازیکنانی چون منتظری ایرانی در الاهلی، شجاعی ایرانی در الغرافه، رود فانی فرانسوی در العربی، یحیی کبه‌ بورکینافاسویی در الخریطیات، آموریم پرتغالی در الوکره، جرمی فرانسوی در ‌ام‌صلال و... که همگی با قیمت‌های بالا جذب شده بودند حالا تیم‌های قطری قصد دارند از بازیکنان خوب عرب در فصل آینده استفاده کنند.  الرایه همچنین مدعی شد بازیکنان عرب از کیفیت بالایی برخوردارند و بسیاری از آنان در تیم‌هایی چون چلسی، رم، آرسنال، بایرن و... بازی می‌کنند.

دونگا اخراج شد
کارلوس دونگا به خاطر کسب نتایج ضعیف از مربیگری در تیم‌ملی فوتبال برزیل کنار گذاشته شد. به نقل از یورو اسپورت، تیم‌ملی فوتبال برزیل با شکست مقابل پرو در دیدار آخر مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکا نتوانست از مرحله گروهی صعود کند.  کارلوس دونگا که دوره دوم مربیگری در تیم‌ملی برزیل را
پشت سر می‌گذاشت، به خاطر کسب نتیجه‌های ضعیف و حذف زودهنگام از مربیگری در سلسائو کنار گذاشته شد. روزنامه گلوبوی برزیل، تیته سرمربی کورینتیانس را جانشین احتمالی او عنوان کرد. دونگا برای بار دوم است که از سمت مربیگری این کشور اخراج می‌شود.

پیروزی آرژانتین برابر بولیوی
در یکی از دیدارهای حساس دور گروهی کوپا آمه‌ریکا 2 تیم آرژانتین و بولیوی به مصاف هم رفتند که آرژانتین به پیروزی قاطعی رسید. تیم‌ملی فوتبال آرژانتین در بازی سوم خود در مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکا به مصاف بولیوی رفت و با برتری 3 بر صفر در این دیدار هم با اقتدار به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کرد. شاگردان خراردو مارتینو موفق شدند با 3 گل بازی را به سود خود به پایان برسانند تا با 9 امتیاز به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کنند.  گل‌های آرژانتین را در این دیدار اریک لاملا (13)، ازکوییل لاوتزی (15) و ویکتور لئاندرو کوئستا (32)  به ثمر رساندند. لیونل مسی در این دیدار هم به عنوان یار تعویضی به میدان رفت. او در دقیقه 46 به جای گونسالو ایگوآین وارد زمین شد. در دیگر دیدار که بامداد چهارشنبه برگزار شد، شیلی موفق شد با حساب 4 بر 2 پاناما را مغلوب کند.

ایران و برزیل در افتتاحیه لیگ جهانی
رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۶ از امروز پنجشنبه آغاز می‌شود و تیم‌ملی ایران در نخستین بازی این مسابقات به مصاف برزیل می‌رود. آمریکا و آرژانتین دیگر حریفان ایران در هفته نخست هستند. لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۶ از امروز به طور رسمی آغاز می‌شود.  تیم‌ملی والیبال ایران که در سطح یک این مسابقات قرار دارد رقابت خود را در هفته نخست با بازی برابر برزیل آغاز خواهد کرد. جدال این 2 تیم که افتتاحیه لیگ جهانی به حساب می‌آید از ساعت ۲۱:۴۰ در ریو برگزار می‌شود.  آمریکا و آرژانتین 2 تیم دیگری هستند که در گروه B1 دیدارهای خود را برابر ایران برگزار خواهند کرد. بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی شرایطی متفاوت با گذشته دارد. در پیش بودن بازی‌های المپیک ریو، فدراسیون جهانی را بر آن داشت تا تغییراتی را در نحوه برگزاری مسابقات ایجاد کند. بدین ترتیب رقابت‌های امسال با حضور ۳۶ تیم در 3 سطح و در بازه زمانی یک ماهه انجام می‌گیرد تا تیم‌ها برای حضور در المپیک نیز فرصت آماده‌سازی داشته باشند.

انتقاد کریستیانو رونالدو از دیوار اتوبوسی
مهاجم تیم‌ملی فوتبال پرتغال از تاکتیک دفاعی ایسلند انتقاد کرد. این بازی که در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ برگزار شد با تساوی یک- یک 2 تیم خاتمه یافت. کریستیانو رونالدو گفت: آن طور که آنها بعد از بازی جشن گرفته بودند، فکر کردم قهرمان یورو شده‌اند. باورکردنی نبود. وقتی آنها تلاشی برای بازی کردن ندارند و تنها دفاع، دفاع و دفاع می‌کنند؛ به نظرم این یک تفکر کوچک را نشان می‌دهد و قرار نیست کار خاصی در این رقابت انجام دهند. به‌رغم اینکه تلاش آنها با «پارک کردن اتوبوس مقابل دروازه» از سوی ایسلندی‌ها بی‌نتیجه ماند؛ «رونالدو» شکی نداشت که «پرتغال» در ادامه مسیر بهتر خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0055 sec