printlogo


کد خبر: 159101تاریخ: 1395/3/27 00:00
چهارگوشه

سقوط سومین بالگرد اماراتی در یمن
در سومین حادثه مربوط به سقوط بالگردهای اماراتی، نیمه‌شب سه‌شنبه نیز یک بالگرد اماراتی دیگر سقوط کرد. طبق اعلام یک منبع یمنی، اواخر سه‌شنبه شب یک نبردناو وابسته به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، به سوی بالگرد آپاچی اماراتی شلیک کرده و بعد از اصابت موشک هدایت شده، این بالگرد در منطقه رأس عمران (بین لحج و عدن در شمال عدن) در جنوب یمن سقوط کرده است. روز یکشنبه و دوشنبه نیز 2 بالگرد اماراتی دیگر به دلیل آنچه نقص فنی اعلام شده سقوط کرده بودند.

موافقت روسف با انتخابات جدید
 دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل ماه گذشته میلادی از ریاست جمهوری معلق شد چرا که قانونگذاران برزیلی رای به استیضاح او به دلیل تقلب در حساب‌های دولتی دادند. روسف در دیداری با خبرنگاران خارجی گفت: در صورتی که انتخابات جدید برگزار شود، از آن حمایت خواهم کرد. وی افزود: تنها راه پایان دادن به دوره ریاست جمهوری یک رئیس‌جمهور این است که مردم برزیل در یک همه‌پرسی به آن رای دهند.

خط و نشان ناتو برای روسیه
 دبیر کل ناتو از روسیه خواست نیروها و ادوات نظامی خود را از اوکراین خارج کند و دست از حمایت «جدایی‌طلبان طرفدار مسکو» بردارد. ینس استولتنبرگ روز چهارشنبه پس از نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل گفت این ائتلاف به رهبری آمریکا به حمایت از دولت اوکراین ادامه خواهد داشت و هرگز «الحاق غیرقانونی کریمه» به فدراسیون روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد. استولتنبرگ گفت: «در پاسخ به اقدامات روسیه، ناتو در حمایت از اوکراین گام‌هایی برداشته است. سطح تعامل سیاسی و عملی ما از سال 2014 بی‌سابقه است».

سوریه تجاوزگری فرانسه و آلمان را محکوم کرد
دمشق با محکومیت شدید حضور نیروهای آلمانی و فرانسوی که در حقیقت ناتو را نمایندگی می‌کنند در شمال این کشور، این اقدام را تجاوز آشکار به حاکمیت سوریه دانست. از هفته پیش منابع  محلی خبر احداث پایگاه نیروهای فرانسوی در کوبانی(عین‌العرب) در شمال سوریه و همچنین حضور نیروهای آلمانی در حومه منبج  به بهانه آموزش و کمک به عناصر موسوم به نیروهای دموکراتیک را منتشر کرده بودند. به گزارش خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای حضور نیروهای آلمانی و فرانسوی در منبج و عین‌العرب را بشدت محکوم کرد.

نخستین نماز جماعت کویتی‌ها در مسجد امام صادق
سرانجام پس از گذشت یک سال از حمله تروریستی به مسجد امام صادق(ع) درکویت، کار بازسازی این مسجد به پایان رسید. شیخ جابر الاحمد الصبا، امیر کویت ظهر سه‌شنبه با حضور در مسجد امام صادق(ع) نماز ظهر را در آنجا خواند. مراسم بازگشایی مسجد امام صادق(ع) همزمان با نخستین سالگرد حمله تروریستی به این مسجد صورت گرفت. نواف الاحمد، ولیعهد کویت و شماری از مسؤولان ارشد این کشور امیر کویت را در این مراسم همراهی کردند. مسجد امام صادق (ع) در منطقه «الصوابر» کویت سال گذشته در چنین روزهایی هدف حمله تروریستی قرار گرفت که بر اثر آن 26 نفر شهید و 220 نفر مجروح شدند. این انفجار هنگام برگزاری نماز جمعه انجام شد و گروه تروریستی داعش مسؤولیت آن را برعهده گرفت.

نامه اردوغان به پوتین
رئیس‌جمهور ترکیه برای اولین بار بعد از تیرگی روابط کشورش با روسیه، به همتای روس خود پیام تبریک ارسال  کرده است. در نامه اردوغان به پوتین که روزنامه «حریت» ترکیه آن را منتشر کرده، آمده است: «جناب رئیس‌جمهور، از طرف مردم ترکیه روز ملی مردم روسیه را گرامی می‌دارم. امیدوارم مناسبات میان روسیه و ترکیه در آینده نزدیک به سطح زیبنده خود برسد.» تنش‌ها میان مسکو و آنکارا در پی سرنگونی بمب‌افکن سوخوی 24 روسیه بر فراز سوریه از سوی جنگنده‌های ترکیه در آذر ماه گذشته به اوج خود رسید.
 


Page Generated in 0/0056 sec