printlogo


کد خبر: 159105تاریخ: 1395/3/27 00:00
اخبار

بیانات رهبرانقلاب نصب‌العین دانشجویان حزب‌اللهی باشد
رئیس مجلس خبرگان گفت: برای فرهنگسازی در امر اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد و آسیب‌های اجتماعی و تأثیرگذاری بر قشر دانشجو، بیانات مقام معظم رهبری باید نصب‌العین دانشجویان حزب‌اللهی باشد. به گزارش روابط عمومی شورای‌نگهبان، آیت‌‌الله جنتی در دیدار اعضای «شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل» با ابراز خوشوقتی از دیدار با دانشجویان حزب‌اللهی، گفت: شما عزیزان مایه‌ امید نظام هستید؛ ‌آن هم در وضعیتی که بسیاری افراد در مقاصد نادرست و ناسالم فعالیت می‌کنند. وی با تبیین مسؤولیت‌های بسیار سنگین این تشکل دانشجویی، تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری باید نصب‌العین شما باشد. محورهای بیانات ایشان را جمع‌آوری کنید. دغدغه‌‌هایی که ایشان راجع به اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی دارند را بررسی کرده و ببینید برای مقابله با آنها چه می‌توانید انجام دهید. مساله متلاشی ‌شدن خانواده‌ها، بالا رفتن آمار طلاق و خطراتی که نسل جوان را تهدید می‌کند از مواردی است که می‌توانید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم درباره آنها با مسؤولان گفت‌وگو داشته باشید.

بان‌کی‌مون بازیچه دست دلارهای نفتی شد
آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم ‌شیرازی با بیان اینکه بالاترین مقام سازمان ملل بازیچه دست دلارهای نفتی شد، گفت: آمریکایی‌ها چندی قبل با صراحت گفتند یک سند ۲۸صفحه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد عربستان سعودی در کشتار ۱۱ سپتامبر دست داشته است. به گزارش روابط‌عمومی دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی، این مرجع تقلید در ابتدای جلسه شرح دعای صحیفه سجادیه خود اظهار داشت: رسوایی بزرگی که اخیراً برای دبیرکل سازمان ملل پیدا شد در نوع خود بی‌نظیر یا کم‌نظیر بود و ضربه سنگینی بر باور کسانی که این مجامع را پناهگاهی برای مظلومان جهان می‌دانستند وارد کرد و همه دیدند که به‌آسانی بالاترین مقام سازمان ملل بازیچه دست دلارهای نفتی شد. وی بیان کرد: آنها چند روز نام عربستان را در لیست سیاه کودک‌کشی گذاردند، ناگهان ورق برگشت و از لیست سیاه حذف شد و دبیرکل اعلام کرد چاره‌ای جز این کار نداشته، زیرا عربستان تهدید کرده بود که «دلارهای نفتی کمک را قطع می‌کنم». آیت‌الله مکارم‌شیرازی اضافه کرد: این حادثه زلزله‌ای در افکار ساده‌اندیشانی که مجامع جهانی و اعلامیه‌های بلندبالای حقوق‌بشر را مشکل‌گشا می‌دانستند، افکند. وی افزود: از آن رسواتر اینکه آمریکایی‌ها چندی قبل با صراحت گفتند یک سند 28 صفحه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد عربستان سعودی در کشتار 11 سپتامبر دست داشته و بزودی منتشر خواهد شد و به‌دنبال آن عربستان با صراحت تهدید کرد اگر چنین شود اموال خود را از بانک‌های آمریکایی خارج خواهد کرد.

سایت «جهان نیوز» توقیف شد
پس از هفته نامه 9 دی، هیأت نظارت بر مطبوعات، سایت خبری «جهان نیوز» را نیز توقیف کرد. به گزارش فارس، هیأت نظارت بر مطبوعات براساس بند 11 ماده 6 و مستند به تبصره ذیل ماده 12 قانون مطبوعات، سایت خبری «جهان نیوز» را توقیف کرد.

سردار سلیمانی آماده جانفشانی است
وزیر خارجه عراق گفت کشورش نقش سردار قاسم سلیمانی را ارج می‌نهد و وی مستشاری است که نظر محترمانه‌ای می‌دهد و آماده جانفشانی است. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، ابراهیم جعفری در سخنانی تلویزیونی گفت: خدشه وارد کردن به وجهه نیروهای داوطلب مردمی (الحشدالشعبی) بی‌وقفه ادامه دارد. وی افزود: برخی هسته‌های نفاق هستند که تلاش می‌کنند وجهه این نیروها را خدشه‌دار کنند. جعفری تاکید کرد: فلسفه الحشدالشعبی برپایه پشتوانه عالی اخلاقی استوار است و این نیروها برای دفاع از عراق داوطلب شده‌اند. وی تصریح کرد: ما مشارکت در ائتلاف بین‌المللی را به این شرط پذیرفتیم که به مجموعه‌ای از نکات که درباره آن با شورای امنیت نامه‌نگاری کرده‌ایم، پایبند باشد. وزیر خارجه عراق گفت: ما مشاورانی آمریکایی، اروپایی و ایرانی داریم و از هرگونه همکاری که به حاکمیت عراق احترام بگذارد، استقبال می‌کنیم.


Page Generated in 0/0054 sec