printlogo


کد خبر: 159115تاریخ: 1395/3/27 00:00
بانک

جلسه مشترک بانک ملت و وکلای انگلیسی برای پیگیری خسارت‌ها
بانک ملت در راستای پیگیری پرونده ارزیابی خسارت ۴ میلیارد دلاری خود نشست‌های متعددی در سطح کارشناسی و مدیریتی با وکلای حقوقی بین‌المللی انگلیسی برگزار کرد. در این نشست یک روزه، طرفین به بررسی اهم موارد، اقدامات ضروری جهت مدیریت پرونده ارزیابی خسارت بانک ملت که در نتیجه وضع تحریم ظالمانه اقتصادی علیه ملت بزرگ ایران از سوی خزانه‌داری بریتانیا بر این بانک تحمیل شده است، پرداخته و عزم خویش را در حمایت‌های حقوقی و مالی و بانکی در این پرونده بزرگ و ملی جزم کردند. در این جلسه مشترک، تیم وکلای حقوقی بین‌المللی در گزارشی به علی رستگار مدیرعامل بانک ملت آخرین تحولات پرونده ارزیابی خسارت و اقدامات صورت گرفته را تشریح کردند. در این جلسه علی رستگار، مدیر عامل بانک ملت ضمن تشکر از تیم وکلای حقوقی پرونده و تمام کسانی که تاکنون در موفقیت این پرونده نقش داشته‌اند، بر پیگیری هرچه جدی‌تر پرونده ارزیابی خسارت بانک ملت در محاکم انگلستان تاکید کرد.

اتصال بانک ایرانی پرشیا در انگلیس به نظام پرداخت یورو
 مدیر بانک بین‌المللی پرشیا در انگلیس اعلام کرد این بانک پس از طی مراحل پیچیده از طریق بانک مرکزی آلمان، به نظام پرداخت یورو موسوم به تارگت ۲ متصل شد. محمدرضا مسکریان افزود: بانک بین‌المللی پرشیا متعلق به بانک‌های ملت و تجارت، مستقر در انگلستان به‌عنوان نخستین بانک ایرانی مستقر در لندن با صاحبان ایرانی، در تاریخ ۸ ژوئن (۱۹خرداد) پس از طی مراحل پیچیده از طریق بانک مرکزی آلمان، موفق شد به ‌نظام پرداخت یورو موسوم به «تارگت ۲» متصل شود. وی ادامه داد: پس از رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ و در شرایطی که بانک‌های بزرگ اروپایی به لحاظ وجود جو روانی سنگینی که دشمنان ایران در ممانعت از آغاز فعالیت‌های مجاز بانکی ایجاد کرده‌اند، اقدام بانک بین‌المللی پرشیا در اتصال به تارگت ۲ آن‌ هم از طریق یکی از معتبرترین بانک‌های مرکزی اروپا یعنی بانک مرکزی آلمان، حرکت بسیار ارزشمند و قابل‌توجهی در جهت شکستن جو روانی موجود تلقی می‌شود.


Page Generated in 0/0071 sec