printlogo


کد خبر: 159146تاریخ: 1395/3/29 00:00
اخبار

افشاگری رئیسیان از ماجرای تعطیلی  و بازگشایی «خانه سینما»
خانه سینما صنفی نیست
علیرضا رئیسیان گفت: خانه سینما خودش را از موقعیت صنفی خارج کرد و در موقعیت سیاسی قرار گرفت. به گزارش «وطن امروز» گفت‌وگوی علیرضا رئیسیان درباره وضعیت اصناف سینمای ایران در برنامه 35 فریدون جیرانی نشان می‌دهد مدیر وقت خانه سینما(عسگرپور) در راستای منافع یک جریان سیاسی از بازگشایی خانه سینما در آن برهه جلوگیری کرده است. علیرضا رئیسیان با انتقاد از سیاسی‌کاری‌ها درباره خانه سینما گفت: آقای جوزانی گفت 3 بار در شورایعالی سینما آقای احمدی‌نژاد گفت بروید خانه سینما را باز کنید و باز نشد چون مقاومت‌هایی بود که این اتفاق نیفتد. چرا نباید باز می‌شد؟ چون منافع عده‌ای در تعطیلی خانه سینما بود. چون وقتی صنف درگیر بده‌بستان سیاسی می‌شود آن جناح سیاسی خاص است که موقعیت صنف را تعیین می‌کند و نه بدنه صنف. خانه سینما در درگیری‌های پیش‌آمده به جای استفاده از اعضا و بدنه صنف از جریانات سیاسی کمک گرفت و همین باعث ادامه کشمکش شد. کارگردان دوران عاشقی افزود: شما در یک سال و نیم گذشته هیچ واکنشی از سوی هیأت‌مدیره خانه سینما درباره کوچک‌ترین مساله‌ای دیده‌اید؟ وی درباره مدیریت ایوبی بر خانه سینما نیز تاکید کرد: آقای ایوبی مثل مربی والیبالی است که می‌خواهد در فوتبال مربیگری کند. رئیسیان اظهار داشت: در هیچ کشوری دیگر خانه سینما وجود ندارد. الگوی نهاد خانه سینمای ما را آقای انوار از اتحاد جماهیر شوروی گرفت. هدف مدیران آن دوره شکل‌گیری نهاد صنفی زیر نظر دولت و با تمایلات دولت بود. اما در روسیه هم دیگر چنین جایی را تعطیل کردند و آکادمی و سندیکا دارند. امروز در سینمای دنیا سندیکا کار صنفی می‌کند و آکادمی کار فرهنگی و ارتقا را انجام می‌دهد و وارد مسائل صنفی نمی‌شود.

اصغر همت: می‌خواهم حق‌مان را بگیرم
ما طی 15 سال خواسته‌ایم حق‌مان را بدهند ولی مثل اینکه چنین چیزی غیرممکن است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر همت درباره خانه تئاتر و اساسنامه‌های اجرایی آن اظهار داشت: به طور کل خانه‌ها در زمان شکل‌گیری، اساسنامه‌شان نوشته می‌شود؛ بنابراین در اساسنامه خانه تئاتر هم وظایفی برای ما که یک مؤسسه فرهنگی غیردولتی هستیم، ترسیم شده و ما باید سعی کنیم به این مفاد عمل کنیم. وی افزود: درست است که  خانه تئاتر دولتی نیست اما آن‌طور هم نیست که از طرف دولت حمایت نشویم. ما طی 15 سال خواسته‌ایم حق‌مان را بدهند ولی مثل اینکه همچین چیزی غیرممکن است. همت با بیان اینکه به عنوان مجری امر می‌خواهم حق‌مان را بگیرم، مطرح کرد: در محیطی کاملا تعاملی و با دوستی و رفاقت، می‌خواهم این مشکلات را رفع کنم؛ مسؤولان شاید دلشان بخواهد کاری کنند اما نمی‌دانم کی قرار است این معضلات حل شود. وی افزود: همچنین مشکل دیگری که حائز اهمیت است بیمه هنرمندان تئاتر بوده که خواستار اجرایی شدن نوع بیمه قبلی هستیم تا هزینه کمتری هم مسؤولان بپردازند و هم خود هنرمندان. بیمه‌ای که خانه سینما زیر بار اجرای آن برای امسال نرفته است.

انتشار مجموعه «قصه‌هایی از امام عسگری(ع)»
کودک و فرشته
مجموعه ۱۰ جلدی «قصه‌هایی از امام عسکری(ع)» نوشته مسلم ناصری توسط انتشارات قدیانی منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش  مهر، مجموعه ۱۰ جلدی «قصه‌هایی از امام عسکری(ع)» نوشته مسلم ناصری بتازگی با تصویرگری محسن محمدمیرزایی توسط انتشارات قدیانی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب به عنوان یکی از مجموعه کتاب‌های بنفشه که مربوط به واحد خردسالان و کودکان این ناشر است، به چاپ رسیده است. عناوین ۱۰ کتاب این مجموعه به ترتیب عبارت است از: «کاش بیشتر می‌دیدمش»، «سکه‌های گم شده»، «برادر پول‌دار، برادر فقیر»، «فقط پرده تکان می‌خورد»، «کودک و فرشته»، «شیرهای گرسنه»، «خلیفه و قاطرچموش»، «حاکم و مرد کشاورز»، «سفر در باران» و «رازهای یک چوب». هرکدام از کتاب‌های این مجموعه با ۱۲ صفحه مصور، شمارگان ۲ هزار و ۲۰۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزار ریال منتشر شده‌ است.


Page Generated in 0/0056 sec